Veeeeeel erger nog, de auto is eerste jaar van een Porsche medewerker geweest (geen persauto overigens, heb ook oud kenteken info en TUV brief etc), en die heeft 20 kkm gedaan in het eerste jaar (vrij normaal), er zal best zout gestrooid zijn daar in Stuttgart in 2015 , ai, ai
Daarna overigens was een dame de tweede eigenaar (geen kapster, iets in medische wereld, maar wel een vrouw dus, vooroordeel klopt wel deels dus
), anyhow, de Porsche medewerker heeft de hoeken achterbanden afgesleten, de mevrouw (heb Fahrzeugbrief, zelfs met adres, oud kenteken) daarna heeft de banden niet eens verder versleten volgens mij . Er zaten nog de originele op uit 2014 (BJ2015 feb) met 49 kkm erop, achter nog ok voor approved eis, voor vol profiel nog .. Die heeft in 4 jaar ~25-30 kkm erop gezet , dus zal wel alleen ritjes naar Dusseldorf centrum zijn geweest (waaronder vast naar de kapper) , en dat kun je niet altijd plannen om de buien heen. Dus ik geef je volledig gelijk in deze , hij moet nat zijn geworden hiervoor... Alleen bij mij was de auto zover wel droog gebleven, anders moet ik teveel poetsen, dat vind ik wel ok, maar niet te vaak (heb nog wat blik erbij buiten staan, dan blijf je bezig). Helemaal happy, noodweer bui "approved", dus kan gerust slapen weer .. (je merkt hieraan dat ik eigenlijk een cayman zocht, heb je dit gedoe niet
, maar soit, moest van TOTMBO een boxster worden, anders mocht ik meer alleen gaan rijden met een P. Cay)
Dat is overihgens wel een minpunt trouwens van de 981 , DFI dus geen partiklefilter, wat een roetzooi op die achterbumper bij een witte (grapje, valt wel mee), maar ja klinkt daarom beter, dus is het wel waard
Waarom schrijf ik zoveel zo laat, nl. net een rit van 100 km gemaakt op laatste warme avond mogelijk dit jaar, door Limburgs/Belgisch Heuvelland (moeten toch meer liefhebbers te vinden zijn voor adhoc tourke vandaag, ehm), wat een genot , de 981 boxster handbak, to good to be true, verslavend autoke (what's in the name)..