01 dec 2005 21:09
01 dec 2005 21:14
Johnnyboyporsche schreef:Kan ik i.p.v. motoronderdeel, in de kofferruimte een chassisonderdeel gebruiken?
Dan zijn de kabels wel lang genoeg!
02 dec 2005 9:39
Johnnyboyporsche schreef:Hoe te fixen?
Eerst rood op lege auto(o.k.)
Dan rood op donor auto(o.k.)
Dan zwart op donor auto(o.k.)
Dan zwart op lege auto/motor onderdeel(kabel is toch veel te kort?)
Mis ik iets?
02 dec 2005 9:50
912 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je rood (+)niet eerst op de donor auto zou mogen vastmaken en dan pas op de lege auto.
02 dec 2005 10:49
Olaf schreef:... om te vermijden dat het andere uiteinde van de 'start-kabel' massa (-)maakt met de donor-auto![]()
02 dec 2005 11:07
912 schreef:... als je weet wat je doet maakt het niets uit...
08 dec 2005 12:23
09 dec 2005 9:16
Double G schreef:Als je een accu los koppelt haal je toch ook eerst de - los! Eerst de + is veel te riskant, omdat de hele carrosserie massa is! Maar 912, het is jou auto, dus doe wat je niet laten kan!
09 dec 2005 9:49
09 dec 2005 10:05
Double G schreef:Ik geef het opOm kortsluiting te maken moet je de + en de - van dezelfde accu met elkaar verbinden!!
11 dec 2005 13:20
Double G schreef:Ik geef het op![]()
13 dec 2005 15:50
13 dec 2005 15:59
13 dec 2005 16:01
WdePundert schreef:Knap gedaan. We zijn allemaal erg trots op je.
13 dec 2005 16:06
patrick911 schreef:
Ja, erg he? Ik ben notabene afgestudeerd in electronica....
13 dec 2005 17:13
911-lover schreef:Neen
Eerst donor wagen ook stil leggen
Eerst rood op lege wagen (+ batterij)
dan rood op donor wagen (+ batterij)
dan zwart op donor wagen (- batterij)
dan zwart op lege wagen (op onderdeel motornooit op -batterij vanwege explosiegevaar
)
Dan donor wagen starten
Dan lege wagen starten
Dan van lege wagen de achterraamverwarming aanzetten. zo zet men het circuit onder spanning. Anders kan de electronica stuk gaan![]()
Dan in omgekeerde volgorde de kabels weghalen zwart lege/zwart volle/rood volle/rood lege
De volgorde heb ik steeds gedaan zoals jij geschreven had al legde ik de zwarte wel vast zoals beschreven op een motorblok onderdeel, ik legde de donorwagen NOOIT stil en van die achterraamverwarming wist ik helemal niet.
13 dec 2005 17:23
13 dec 2005 21:08
13 dec 2005 21:22
patrick911 schreef:Voor mij de eerste keer dat ik behalve rijden en wassen iets met m'n auto zelf heb gedaan ...
14 dec 2005 9:46
Olaf schreef:patrick911 schreef:Voor mij de eerste keer dat ik behalve rijden en wassen iets met m'n auto zelf heb gedaan ...
Nog trotser ben je als je zometeen zelf die gasveren van de koffer- (en motor) deksel hebt vervangen![]()
14 dec 2005 10:28
patrick911 schreef:Weet ik in ieder geval zeker dat die klep volgende keer niet op m'n harses valt.
14 dec 2005 16:01
Double G schreef:Zoals ik al eerder zei:Double G schreef:Ik geef het op![]()
Als je de - van de accu hebt losgemaakt bestaat er toch geen gevaar meer tussen de + en de carosserie??
14 dec 2005 17:36
14 dec 2005 18:03
Double G schreef:Tussen de - en de carrosserie bestaat nooit gevaar, maar als de - nog vast zit en je haalt eerst de + los heb je kans dat je met je steeksteutel kortsluiting maakt tussen de + en de carrosserie.