Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

04 maart 2024 12:08

Zou me niet verbazen als die malloten die nu aan het formeren zijn ooit nog een regering gaan vormen.
Terug naar het fossiele tijdperk.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

04 maart 2024 18:33

Het zou eens tijd gaan worden dat er een coalitie gevormd gaat worden toch?
En van de fossiele brandstoffen zullen we de komende 30 jaar nog niet af zijn.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

04 maart 2024 19:41

Ah, een nieuwe plek waar we politiek gaan bediscussiëren...
:popcorn:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 10:31

8) :mrgreen:
Ik zeg; de VVD komt bij zinnen en er komt een centrum links kabinet :cheers:

Maar on topic;
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b57982f4/
Voor degenen zonder abbo; Leyden Jar heeft een batterij ontwikkeld die 50-70% meer energie kan opslaan dan Li-Ion batterijen.
Bovendien wordt grafiet vervangen door silicium.
2 voordelen; de batterij wordt 50% lichter (of de range verdubbeld bij hetzelfde gewicht) en we worden minder afhankelijk van China.
Batterij is al in productiestadium, fabriek in Eindhoven wordt opgestart.

We komen er wel, gewoon een beetje vertrouwen hebben in de ontwikkeling van de (batterij-)technologie :thumleft:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 13:31

Zou mooi zijn als het klopt. En wat doen we met het afval?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 14:15

Grappig, een technology die pas 270 jaar oud is........... https://en.wikipedia.org/wiki/Leyden_jar

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 14:50

Ook de milieu activisten zijn niet blij met Tesla.... Stroomuitval bij Duitse Tesla-fabriek, linksextremisten claimen sabotage

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 15:58

Je verwacht het niet hè? :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 17:56

Extremisten links en rechts, ze zijn allemaal even gestoord.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 19:56

Precies. Zijn we het daar over eens.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 20:10

:shock: :shock:
Vlug, moderators, sluit dit draadje - CSV en Franz zijn het eens!
:cheers:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 20:37

Hoho, één zwaluw maakt nog geen zomer hè :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 21:10

Grappig, die verschillen, in Vlaanderen (het land van de boerkes) zeggen we 1 zwaluw maakt de lente niet :)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 21:30

De onderstaande foto is een Tesla model Y batterij.
Om het te produceren heb je nodig:
--12 ton steen voor lithium extractie
-- 5 ton steen om kobaltmineralen te verkrijgen (Het grootste deel kobalt wordt gemaakt als bijproduct van de verwerking van koper en nikkelerts. Het is het moeilijkste materiaal om te krijgen voor een batterij en het duurste. )
-- 3 ton nikkelmalm
-- 12 ton kopererts

Je moet 250 ton grond verplaatsen om:
-- 13 kilolithium
-- 15 kilo nikkel
-- 7 kilo kobalt

Voor de productie van de batterij is ook het volgende nodig:
-- 220 kilo aluminium, staal en/of plastic
-- 56 kilo grafiet

Rups 994A wordt gebruikt als grondverzetmachine om de essentiële mineralen te verkrijgen. Hij verbruikt 264 liter diesel in 12 uur.

om uiteindelijk een "zero emission auto" krijgen.

Momenteel komen de meeste mineralen die nodig zijn voor de productie van de batterijen uit China of Afrika. Veel van het werk aan het winnen van mineralen in Afrika wordt gedaan door kinderen.

Deze 2021 Tesla Model Y OEM accu (de goedkoopste Tesla accu) is online te koop in de VS voor $ 4.999 zonder verzending of installatie. De batterij weegt 1000 pond (kun je de verzendkosten voorstellen).

De prijs voor het vervangen van Tesla batterijen is:

Model 3 - $14.000+ (bilpris $38.990)
Model Y - $5000-$5500 (bil MSRP $47.740)
Model S -- $ 13.000 - $ 20.000 (bilpris $ 74.990)
Model X - $13 000+ (bil MSRP $79 990)

Het duurt 7 jaar voordat een elektrische auto net-nul CO2 bereikt. De levensverwachting van batterijen is 10 jaar (gemiddeld).

Dan moeten de batterijen vervangen worden en verlies je alle winst die je in deze drie jaar hebt gewonnen.

Daarnaast zijn elektrische auto's zwaarder dan auto's die door verbrandingsmotor worden aangedreven en veroorzaken meer slijtage op banden, bruggen en wegen Ze verhogen ook de vraag naar elektriciteit, waarvan een groot deel in landen als China en India wordt geproduceerd door steenkoolcentrales.

Zijn Tesla's en andere gelijkaardige elektrische auto's echt zo groen? Onmogelijk.

De elektrische auto is de grootste oplichting/grap aller tijden.


Afbeelding

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 21:59

Dat dus...

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 22:29

Stukje van autoweek geleend?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

05 maart 2024 23:38

Targa Floriaan schreef:Dat dus...

Serieus? Misschien moet je je toch eens inlezen.
In dat artikel staat zoveel onzin dat ik niet eens ga proberen een reactie erop te geven. Geen tijd voor en geen zin in.
Nou eentje dan; "Ze verhogen ook de vraag naar elektriciteit, waarvan een groot deel in landen als China en India wordt geproduceerd door steenkoolcentrales."
:lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

06 maart 2024 19:33

Kom op Cazzo. Ook jij weet dat men alleen maar kiest voor een CV vanwege de fiscale voordeeltjes. Autorijden staat voor vrijheid en emotie. Die twee belangrijke ingrediënten worden niet ingevuld door een EV. De brandstofkosten neemt men nog steeds voor lief dus geeft wel de acceptatie van een EV aan.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 8:36

Weliswaar van MSM dus voor velen niet “betrouwbaar“, maar toch positief wat mij betreft:

https://nos.nl/artikel/2511750-bijna-he ... me-energie

Gisteravond weer geheel onvrij en emotieloos met de Taycan van Zurich naar Munchen gereden - helemaal top. In het hotel aan de lader, dus morgen onbezorgd weer naar huis :cool:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 8:49

Jammer dat biomassa nog als hernieuwbaar wordt geteld.

En er blijft een probleem voor de periodes dat het niet waait en de zon niet schijnt, dat gebeurd gewoon meerdere keren per jaar. Gas als back-up kan ook maar beperkt.

Ik hoop dat ze meer hier op in gaan zetten, en het lijkt de goede kant op te gaan;
https://www.nu.nl/politiek/6304062/kamer-wil-dat-kabinet-plan-maakt-voor-niet-twee-maar-vier-grote-kerncentrales.html
Volgens mij voorlopig de mooiste oplossing voor 24/7 betrouwbare, emissie vrije energie.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 9:22

Succes verzekerd, over een jaar of 30.......... de meest recente kerncentrale gebouwd, heeft 25 jaar geduurd eer deze operationeel was, maar werkt nog niet naar behoren.

EV's dragen bij aan de oplossing, accu's zijn een opslag medium voor teveel aan groene energie (wat we nu al regelmatig hebben).

Stukje wat outletvalve aanhaald daar vergeten ze 1 belangrijk ding, om koolwaterstoffen te maken moeten ook allerlei metalen gedolven worden uit die zelfde mijnen, er rijden onderhand al Tesla's met veel meer km's rond dan de gemiddelde ICE voertuigen plus de CO2 break even point ligt bij 25-40Kkm afhankelijk van type EV.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 9:33

ATanis schreef:Jammer dat biomassa nog als hernieuwbaar wordt geteld.

Biomassa is ook gewoon 100% hernieuwbaar. De boom die je hebt gekapt, kun je opnieuw planten. Het raakt niet 'op' zoals olie, gas of kolen. Het is alleen niet 100% duurzaam.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 9:59

Plant voor elke 2 volle tanken koolwaterstsoffen een boom, over 40 jaar heeft deze de CO2 ervan geabsorbeerd. Iets wat ik mijn voormalige werkgever met een Schelp logo al eens een jaar of 15 geleden geadviseerd heb......... Plant uberhaupt veel meer bomen dan CO2 duur en gecompliceerd afvangen en in oud gasveld te pompen (wat diezelfde voormalige werkgever ism subsidie van gemeente R'dam aan het bouwen is nu op de maasvlakte). Heb voor diezelfde werkgever een basic engineering fase geleid voor dit principe 16 jaar geleden in Qatar, ook daar bleek al van, zet weinig tot geen zoden aan de dijk in relatie tot het te investeren kapitaal. Toen ook al bleek dat je door bomen te planten veel efficiënter aanzienlijk goedkoper te werk kan gaan. Of voed CO2 aan algen, die zetten het om in plantaardige olie als je ze uitknijpt, was 1 probleempje, er zou dan 90% van het land oppervlak van Qatar onder een laagje van 50cm water gezet moeten worden :shock:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 10:31

Ja klopt helemaal. Shell weet heus wel dat het allemaal bullshit is. En dat het groene sprookje gaat mislukken. Maar het is niet gek of tegenstrijdig dat ze er wel aan mee doen. Zal deels imago zijn, greenwashing, maar ze pakken ook links en rechts grote subsidies mee.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 17:41

Als het belastingvoordeel wegvalt dan.....

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... 1709822865
Plaats een reactie