Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 nov 2016 20:28
mbembe schreef: ...als ik mijn auto had laten uitschrijven bij GWK dat ik dit probleem dan niet had gehad.
Hoezo

.. dan moet je, bij export, toch ook de originele GAIK platen inleveren
27 nov 2016 21:16
mbembe schreef:Nee das niet de reden, ik heb nl onlangs gebeld met RDW. Het ligt eraan waar de platen ooit ingeleverd zijn. Ik heb ze braaf bij RDW ingeleverd en dan worden ze vernietigd. Inleveren bij RDW geeft dus een '1'. Blijkbaar heeft plaats van aanvraag uitvoer en vooral
het moment waarop je de auto uitschrijft (voordat deze ingeschreven is in een nieuw land of nadat deze is ingeschreven) invloed of platen ingenomen worden of niet en dat heeft dan weer later een '1' of geen '1' tot gevolg. Meneer zei ook nog dat als ik mijn auto had laten uitschrijven bij GWK dat ik dit probleem dan niet had gehad.
Onzin. Ook ik heb onlangs hierover meermaals contact gehad met het RDW. Procedure is altijd een "1" op kentekenplaat bij her-import. Geen duplicaatcode is alleen wanneer in het systeem "eerste afgifte" is geregistreerd en dat is alleen het geval bij eerste afgifte. Kán en mág niet worden gewijzigd volgens medewerker van RDW. Na een telefoongesprek uiiteindelijk de opmerking "Tja, u heeft helemaal gelijk meneer. Ik kan het u echter niet geven"
mbembe schreef:Kansloze actie dus
Inderdaad
28 nov 2016 11:19
Zo zie je maar weer dat het maar net is wie je treft..... Ander verhaal dus. Conclusie blijft hetzelfde: je krijgt een '1'. Doet me denken aan m'n schooltijd
@Olaf; ja volgens die meneer van RDW had het dan anders geweest maar bij doorvragen kon hij mij niet uitleggen waarom alleen dat het volgens hem zo was
01 dec 2016 11:58
mbembe schreef: je krijgt een '1'. Doet me denken aan m'n schooltijd
01 dec 2016 12:04
EriC4C schreef:Procedure is altijd een "1" op kentekenplaat bij her-import.
Niet bij 'klassieke' / blauwe kentekenplaten....
01 dec 2016 21:11
Ook niet op de kleine amerikaanse maat platen ..
maar dat zal je bij her-import maar weinig tegen komen
03 apr 2017 14:47
Zijn hier nog andere ervaringen in te tussentijd?
Binnenkort haal ik een zwarte 968 terug die op het moment op Nederlandse 'export papieren' staat terug naar Nederland.
Men gaf aan wel een 1-tje op het kenteken te moeten zetten. Ondanks dat de platen netjes bij en RDW kantoor ingeleverd zijn.
Redelijk hopeloos die RDW mannen.
03 apr 2017 18:57
Als de Platen zijn ingeleverd bij de RDW worden deze vernietigd daarom dus dat 1tje krijg je dan omdat er nieuwe platen moeten worden gemaakt en je dan geen oude meer kan inleveren.
Je kan als je geluk heb wel ergens platen laten maken zonder 1tje of neem een kentekensticker
mag niet maar wel mooier en kan je ook niet verliezen.. bij de APK ff platen erop zetten met zuignapjes en klaar
03 apr 2017 20:37
DLotus schreef:Zijn hier nog andere ervaringen in te tussentijd?
Binnenkort haal ik een zwarte 968 terug die op het moment op Nederlandse 'export papieren' staat terug naar Nederland.
Men gaf aan wel een 1-tje op het kenteken te moeten zetten. Ondanks dat de platen netjes bij en RDW kantoor ingeleverd zijn.
Redelijk hopeloos die RDW mannen.
Klopt, zo is het bij mij ook gegaan. En ik heb de auto zelf uitgevoerd en weer ingevoerd, de auto is dus niet van eigenaar gewisseld. Met een schuursponsje en wat Cif is dat eentje bijna niet meer te zien
Laatst bijgewerkt door
mbembe op 03 apr 2017 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.
03 apr 2017 21:32
En als je dan ook nog kentekenplaten met opgelegde letters neemt
03 apr 2017 23:05
Ja, met een beetje aceton is het eentje er in een paar seconden van af... maar blijft toch een doorn in het oog

Wie weet is men in een goede bui bij de RDW... Heb laatst een XJS V12 gekocht die nog op de oude pre-GAIK platen stond. Ik had de oude platen wel... De kentekenplatenboer heeft met de RDW gesproken en ik kreeg netjes platen zonder een 1. Dit terwijl men aangaf dat wanneer ik ze meteen wilde ik wel een 1 zou krijgen!
Als nou toch eens iedere instantie 1 richtlijn had en zich daar over de gehele organisatie en aanverwante organisaties aan hield... Utopie.
04 apr 2017 19:31
Utopie idd, hoop dat het je lukt want die '1' (weggepoetst of niet) is en blijft een doorn in het oog zoals je al zei
04 apr 2017 20:29
DLotus schreef:Als nou toch eens iedere instantie 1 richtlijn had en zich daar over de gehele organisatie en aanverwante organisaties aan hield... Utopie.
Inderdaad en bovendien bij wijziging van regels die consequent doorvoeren
Gaat je helaas niet lukken zonder "1" , dus zit niets anders op dan thinner oid gebruiken.
05 apr 2017 10:42
Hoe druk kan je je maken om een 1 op je kenteken...
25 nov 2024 21:38
EriC4C schreef:DLotus schreef:Als nou toch eens iedere instantie 1 richtlijn had en zich daar over de gehele organisatie en aanverwante organisaties aan hield... Utopie.
Inderdaad en bovendien bij wijziging van regels die consequent doorvoeren
Gaat je helaas niet lukken zonder "1" , dus zit niets anders op dan thinner oid gebruiken.
..... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Een week geleden las ik tot mijn aangename verrassing
dit artikel van Autoweek
Daardoor getriggerd uiteraard meteen verder gezocht naar meer informatie en o.a.
dit artikel gevonden.
Informatie op de website van het RDW:
Heeft uw voertuig in het verleden al een Nederlands kenteken gehad? Dan krijgt het voertuig na de invoer in Nederland hetzelfde kenteken weer terug. U laat wel nieuwe kentekenplaten maken. Hierop staat het kenteken met een cijfer boven het eerste streepje (duplicaatcode). Dit moet omdat er al eerder kentekenplaten zijn afgegeven en het kenteken ongeldig is geweest. Er komt automatisch een duplicaatcode op de kentekenplaat om fraude tegen te gaan.
Wilt u geen duplicaatcode op uw kentekenplaat na invoer? Dat kan, als de kentekenplaten die bij de export van het voertuig in het verleden bij ons ingeleverd zijn ook geen duplicaatcode hadden.
Is dat het geval? Stuur dan een verzoek via ons
contactformulier.
Vorige week dinsdag via het contactformulier het verzoek gedaan om (8 jaar na dato!) de duplicaatcode (1) van mijn kenteken ongedaan te maken, zodat ik kentekenplaten zonder duplicaatcode kan monteren.
Vandaag reactie van het RDW ontvangen met het heuglijke nieuws:
Beste,
Onlangs ontving ik uw onderstaande e-mail, waarin u de RDW verzoekt om kentekenplaten zonder een duplicaatcode af te geven. Uw verzoek heeft betrekking op het voertuig met kenteken XXXXXX (duplicaatcode 1).
Duplicaatcode
Na het controleren van onder andere de archiefstukken heb ik vastgesteld dat voor dit voertuig GAIK-kentekenplaten zonder een duplicaatophoging moeten worden afgegeven. Gezien het feit dat de kentekenplaten bij het plaatsen van export na inname door de RDW zijn vernietigd, volgt geen duplicaatophoging.
Wat kunt u doen?
U kunt naar een erkende kentekenplaatfabrikant gaan. Op de RDW-locatiewijzer ziet u waar deze in Nederland gevestigd zijn.
Wat moet u meenemen?
Neem de volgende documenten mee:
een kopie van deze e-mail;
een geldig Nederlands rijbewijs, paspoort, of identiteitskaart; en
de kentekenplaten (met duplicaatcode 1). De kentekenplaten moeten worden ingeleverd.
Erkende kentekenplaatfabrikant
Op basis van deze e-mail is de erkende kentekenplaatfabrikant bevoegd om voor het voertuig met het kenteken XXXXXX kentekenplaten zonder een duplicaatcode te produceren. Om kentekenplaten zonder een duplicaatophoging af te kunnen geven moet de erkende kentekenplaatfabrikant een correctieverzoek indienen via Gaikonline.
Heeft u vragen?
Voor vragen kunt u reageren op deze e-mail, of telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Het telefoonnummer is 088 008 74 47.
25 nov 2024 21:45
Da's (voor velen, denk ik) geweldig nieuws
25 nov 2024 21:58
Ik heb dus ook de 1 op de plaat, nu snap ik zelf geen hol van al het gedoe. Mij maakt het niets uit.
Heb ook maar een mail naar de rdw gedaan.
Maar eigenlijk meer omdat de mensen om mij heen er moeite mee hebben en elke keer de vraag waarom er een 1 op staat. Leven we toch in een gekke wereld dat mensen daar moeite mee hebben.
26 nov 2024 8:47
anton964 schreef:Leven we toch in een gekke wereld dat mensen daar moeite mee hebben.
Ik laat een auto staan met een 1tje op het kenteken, ben knettergek, dat dan weer wel
26 nov 2024 9:45
Goed nieuws Eric, beter dan met gele verf dat zwarte eentje geel maken...
26 nov 2024 11:14
anton964 schreef:Leven we toch in een gekke wereld dat mensen daar moeite mee hebben.
First World Problems
26 nov 2024 11:32
SvB schreef:Ik laat een auto staan met een 1tje op het kenteken, ben knettergek, dat dan weer wel

Ik ook!
Daarom ook

toen ten onrechte toch een duplicaatcode werd toegekend
horn schreef:beter dan met gele verf dat zwarte eentje geel maken...

Met thinner de zwarte verf verwijderen werkt beter
Zo rijd ik al 8 jaar ermee
26 nov 2024 14:13
Maar waarom zou je zoeen auto laten staan dan?
Zijn toch allemaal gekke hersenspinsels die een of andere dwaas ooit heeft bedacht.
26 nov 2024 14:17
Ik snap dat wel. Ik weet niet of ik hem zou laten staan maar ik snap het wel. Onze auto's zijn voornamelijk emotie. Klopt het stiksel bij de lak? Heb ik wel of niet het logo in de hoofdsteun? In dat rijtje past een fijn nummerbord prima lijkt mij
26 nov 2024 14:48
EriC4C schreef:horn schreef:beter dan met gele verf dat zwarte eentje geel maken...

Met thinner de zwarte verf verwijderen werkt beter
Zo rijd ik al 8 jaar ermee

Rij altijd met platen met opgelegde letters
26 nov 2024 16:08
Ik ook uiteraard, maar duplicaatcode is altijd gestanst en voorzien voor zwarte lak (dus ook bij de "luxe" kentekenplaten met opgelegde karakters)

anton964 schreef:Maar waarom zou je zoeen auto laten staan dan?
Omdat ik het een dissonant vind en foeilelijk
Dat vind ik overigens ook, maar wel in mindere mate, van niet
time period kentekenplaten zoals bijvoorbeeld een kenteken uit de huidige serie op een 964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.