Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 sep 2025 10:27
Vervelende kwestie. Ik heb overwegend goede ervaringen met PCT. Michel is een aardige kerel en probeert zaken altijd goed te regelen, het is zijn tent en dat merk je. Mooi bedrijf. Hun commercieel directeur Bas heb ik persoonlijk een ander gevoel bij en ervaring mee.
Altijd jammer als er zoiets voorvalt. Succes met de zoektocht! Over het algemeen het leukste gedeelte
22 sep 2025 13:29
Ik waardeer je positieve ervaringen, maar in deze kwestie blijken vooral de goedkope praatjes van de handelaar te overheersen.
Sterker nog: een nieuwe velg van €2000 inkoopwaarde weigeren, vervolgens een verkoop niet door laten gaan terwijl mijn inruilauto al verkocht is, en het laten escaleren tot de geschillencommissie - dat getuigt niet van veel inzicht.
Het is makkelijk om "aardig" te zijn wanneer alles soepel verloopt, maar het echte karakter van een bedrijf toont zich juist wanneer er problemen ontstaan. En in dit geval schiet PCT ernstig tekort.
22 sep 2025 13:43
Opmerkelijk inderdaad. Er van uitgaande dat de meeste transacties goed gaan en er dus winst wordt gemaakt is het het verstandigst om bij dit soort issues gewoon je verlies te nemen en in dit geval zonder morren een nieuwe velg monteren. Daarmee laat je zien dat je klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebt staan en voorkom je negatieve verhalen die mensen weer delen met hun kennissen, etc etc. Het verlies of gebrek aan winst is een druppel op een gloeiende plaat gezien de grootte van het bedrijf lijkt me. En in dit geval houden ze zich kennelijk niet eens aan hun eigen regels (er van uitgaande dat het war is dat zo'n velg niet hersteld MAG worden).
Ik ga mijn GT3 RS maar afzeggen
22 sep 2025 16:03
Heb verschillende dealers mee gemaakt, sinds een half jaar bij PCT, wat een verademing bij de arrogantie van andere dealers. De Tukker mentaliteit vind ik zeer prettig.
Van de week stond mijn Taycan bij PCT wegens klein mankement, van bergingsbedrijf een hele kleine huurauto meegekregen. Uitgelegd dat ik een vader/zoon weekend naar Porsche Museum heb gepland en dat twee mannen van twee meter in een Aygo naar Stuttgart uitdagend is.
Afgelopen weekend nagelnieuwe KJN meegekregen van PCT en een fantastisch weekend met mijn zoon, dat is nog eens echte topservice!!
22 sep 2025 18:29
Gaat her nu om ervaringen van andere mensen bij pct?
Want dan wil ik ook nog wel een duit in het zakje doen

Maar toendertijd was het nog gevestigd in Enter,maar was op zijn zachtst gezegd niet positief,en daar wil ik het graag bij laten .
Long time ago,en ben er afgelopen vrijdag nog geweest( deventer) wel te verstaan,en vond het een prachtig gebouw ten opzichte van Enter.
Zo dat was weer positief genoeg.
Ik vind het een raar verhaal dat je een auto laat staan om een kromme velg,helemaal als het zo'n uniek exemplaar is zoals ik lees uit de comments.
Ik ben ook bij Astara geweest afgelopen vrijdag ,en als je toch een mooie 911 of whatever zoekt zou ik daar mijn licht eens opsteken.
22 sep 2025 18:31
pesl schreef:de Fiscalist schreef:Vervelend dat je een slechte ervaring hebt met een Porsche dealer.
Begrijp ik dan goed dat je je geld en auto terug hebt?
Ja, mijn geld heb ik terug (ze hebben eenzijdig de koop geannuleerd). Mijn oude 991.1 heb ik ook nog.
Handbak? Ik zoek een 991.1 met een pookie.
23 sep 2025 10:27
nee, mijn oude 991.1 is een PDK. PCT gaf mij trouwens wel een redelijk inruilprijs, ongeveer waarvoor ik 'm in 2020 kocht. Later werd de auto wel voor 10k meer aangeboden bij een andere handelaar, dus zelf hieraan hadden ze goed kunnen verdienen.
23 sep 2025 18:19
Op zich is dat ook de bedoeling.
24 sep 2025 11:51
erwin964c4 schreef:Gaat her nu om ervaringen van andere mensen bij pct?
Want dan wil ik ook nog wel een duit in het zakje doen

Maar toendertijd was het nog gevestigd in Enter,maar was op zijn zachtst gezegd niet positief,en daar wil ik het graag bij laten .
Long time ago,en ben er afgelopen vrijdag nog geweest( deventer) wel te verstaan,en vond het een prachtig gebouw ten opzichte van Enter.
Zo dat was weer positief genoeg.
Ik vind het een raar verhaal dat je een auto laat staan om een kromme velg,helemaal als het zo'n uniek exemplaar is zoals ik lees uit de comments.
Ik ben ook bij Astara geweest afgelopen vrijdag ,en als je toch een mooie 911 of whatever zoekt zou ik daar mijn licht eens opsteken.
Klopt, het gaat natuurlijk niet alleen om de kromme velg. Als iemand er in slaagt een gesmede velg krom te rijden, dan is de kans groot dat er méér schade is (ophanging, uitlijning etc.) en dat maakt het verhaal alweer wat anders.
Wat je verder zegt over dat nieuwe pand: dat speelt zeker mee. Als je als dealer een veel groter pand opent, meer personeel aanneemt en rekent op een constante stroom van bv. 15 Taycans en 20 elektrische Macans per maand, en die verkopen vallen wat tegen, dan moet je die kosten ergens anders terugverdienen. Dat geeft wel context aan waarom sommige keuzes gemaakt worden.
24 sep 2025 13:00
Eerste deel: eens.
Deel over het grotere pand: dat is een aanname. Of heb je de jaarcijfers bij de kvk opgevraagd?
24 sep 2025 13:18
Eens met die (persoonlijke) aanname.
In jaarcijfers van kvk zit ook nog minimaal een jaar vertraging, dus zegt niets over de actuele (financiële) situatie.
Kortom, de redenen zijn en blijven onbekend zolang er geen hoor en wederhoor is geweest.
24 sep 2025 16:09
pesl schreef:Klopt, het gaat natuurlijk niet alleen om de kromme velg. Als iemand er in slaagt een gesmede velg krom te rijden, dan is de kans groot dat er méér schade is (ophanging, uitlijning etc.) en dat maakt het verhaal alweer wat anders.
In je eerste post vertel je dat de dealer kosteloze vervanging van de velg weigert. Maar voor de eventuele bijkomende schade die je nu schetst was je toen niet bang?
25 sep 2025 8:20
Er lijkt dan toch meer achter dit verhaal te schuilen!
25 sep 2025 8:55
dirty gertie schreef:Vervelend dat het zo loopt, maar we zijn hier geen digitale schandpaal. Wissen die hap.
Helemaal mee eens wissen die hap!!
25 sep 2025 9:44
Inderdaad, het probleem is opgelost, geen reden om PCT nog te blijven bashen.
25 sep 2025 10:37
Hoe kom je erbij dat het probleem is opgelost? PCT heeft de koop onwettig geannuleerd, en het ligt nu bij de geschillencommisie.
25 sep 2025 10:41
disciple schreef:pesl schreef:Klopt, het gaat natuurlijk niet alleen om de kromme velg. Als iemand er in slaagt een gesmede velg krom te rijden, dan is de kans groot dat er méér schade is (ophanging, uitlijning etc.) en dat maakt het verhaal alweer wat anders.
In je eerste post vertel je dat de dealer kosteloze vervanging van de velg weigert. Maar voor de eventuele bijkomende schade die je nu schetst was je toen niet bang?
Zoals ik eerder schreef: de aflevering werd met een week vertraagd, terwijl er al een afspraak stond, de betaling gedaan was en de verzekering was overgeschreven. Het repareren van de velg zou volgens hen een week duren.
Het echte probleem zit ’m in het gebrek aan transparantie bij PCT. Toen ik aangaf dat ik de auto opnieuw wilde laten keuren bij PC Gelderland, wilde men ineens heel snel tot annuleren overgaan. Dat zegt voor mij genoeg
25 sep 2025 11:46
pesl schreef:Hoe kom je erbij dat het probleem is opgelost? PCT heeft de koop onwettig geannuleerd, en het ligt nu bij de geschillencommisie.
De koop is toch geannuleerd en je hebt je oude auto terug, of heb ik dat verkeerd gelezen? Het vervolg zal de geschillencommissie behandelen denk ik dan.
Maar goed, ik kruip terug onder mijn steen.
25 sep 2025 12:17
MOD: Volledige en beslist niet noodzakelijke quote van direct bovenstaand bericht (voor de zoveelste keer) geveegd.
Hou het forum leesbaar en quote alleen wat absoluut noodzakelijk is. 
Stel je eens voor: je koopt zelf een auto van €110.000 bij PCT, alles rondgemaakt, betaald, verzekering geregeld, en dan bel je de dag voor aflevering op met “helaas, ik wil de koop annuleren.” Denk je dat PCT dat zomaar accepteert en zegt “geen probleem”? Natuurlijk niet.
Het gaat erom dat er een bindende koopovereenkomst is gesloten. Zo werkt dat in een rechtsstaat: afspraken gelden voor beide partijen. In dit geval is het PCT dat onrechtmatig de koop heeft geannuleerd, en daarom ligt het nu terecht bij de geschillencommissie.
25 sep 2025 13:06
En wat is hier jouw insteek

Wil je alsnog de 911 of aas je op de (15%

) annuleringskosten
25 sep 2025 13:09
Post mijn inziens laten staan, slechte ervaringen zijn ook belangrijk om te delen.
Wel de vraag wat er nog bij de geschillencommissie moet worden beoordeeld. Ja je kan een koopovereenkomst niet zomaar annuleren, maar wat is jouw oplossing? Je hebt geen schade geleden zover ik lees, en ik neem aan dat je die auto niet meer wilt.
25 sep 2025 14:36
Ben vooral benieuwd hoe lang de geschillencommissie er over gaat doen
25 sep 2025 15:10
ArchNL schreef: … de vraag wat er nog bij de geschillencommissie moet worden beoordeeld. Ja je kan een koopovereenkomst niet zomaar annuleren, maar wat is jouw oplossing? Je hebt geen schade geleden zover ik lees, en ik neem aan dat je die auto niet meer wilt.
Mijn schade zit ’m niet alleen in het feit dat de koop is afgeketst. Mijn oude auto werd weer aangeboden, ik heb inmiddels zo’n 16 uur aan juridische ondersteuning moeten inschakelen en zeker 10 uur verspild aan mails en gesprekken. Tel dat bij elkaar op en je zit al op de kosten van een set van drie velgen.
Dat is dus wél schade. En precies dát is wat de geschillencommissie moet beoordelen: of PCT de koop onterecht heeft geannuleerd en welke gevolgen dat heeft voor mij als koper.
25 sep 2025 15:42
wat voor schade heb je geleden doordat je inruilauto werd aangeboden elders?
De gang van zaken is nog steeds niet helemaal duidelijk. Even samenvattend: je koopt een auto en ruilt je huidige in. PCT belt met de mededeling dat de levering 1 week wordt uitgesteld omdat tijdens de APK bleek dat er een velg krom was. Vervolgens ontstaat er een discussie van 5 weken over herstellen versus vervangen waarna PCT de aankoop eenzijdig annuleert. In die 5 weken heb je 16 uur betaald aan een jurist en 10 uur gebeld en mails geschreven.
25 sep 2025 16:50
Ik vind het goed dat een dergelijke (vervelende) ervaring met een dealer hier gedeeld wordt. Laten we daarom nu niet de klager gaan aanvallen, het is zijn verhaal en beleving, en ik begrijp heel goed dat hij verontwaardigd is.
Tuurlijk heeft een verhaal altijd 2 kanten, het staat PCT vrij om hier de andere kant van het verhaal te vertellen Ongetwijfeld is men op de hoogte van deze forum topic.... Het is een bewuste keuze om dat tot nu toe niet te doen.
Of en hoeveel er "schade" is geleden is niet aan ons om te beoordelen, dat doet de behandelende instantie.
Dus, lees mee, maar een mening geven over de inhoud van het geschil is niet aan ons omdat we simpelweg niet alle feiten kennen.
Tot zover mijn duit in het zakje.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.