| Auteur |
Bericht |
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
 Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Gaap, sluiten dit onderwerp, mag een slotje op 
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
| 27 okt 2025 10:27 |
|
 |
|
Basic
Porsche Boxster 987Rijswijk ZH
|
Zeker niet, je hoeft het niet te lezen toch? Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.
|
| 27 okt 2025 10:51 |
|
 |
|
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Het nieuwe normaal is dat als enkelen iets niet willen horen, lezen of zien..... 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
| 27 okt 2025 11:20 |
|
 |
|
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Precies dat. En ook precies dat. Dat geldt toch voor ieder medium? Als er iets op TV is dat je niet wilt zien dan kijk toch gewoon niet? Of benader je dan de omroep met de vraag om het van de buis te halen?
|
| 27 okt 2025 11:39 |
|
 |
|
AvH
|
Hallo Pesl,
kan en wil je nog e.e.a. delen inzake je casus?
_________________________________________ Wat niet is kan nog komen
|
| 13 nov 2025 11:04 |
|
 |
|
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Bij de geschillencommissie is er nog geen uitspraak gedaan: https://www.degeschillencommissie.nl/?s=Porschepesl sinds 13/10 niet meer online geweest. Denk niet dat hij nog terugkomt.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
| 13 nov 2025 12:12 |
|
 |
|
Thomas
Porsche 911SC uit 1981Noord-Holland
|
hij heeft hier vanaf 2015 een account en al zijn reacties 45 staan in dit topic. ..
|
| 13 nov 2025 20:13 |
|
 |
|
MY00
Cayman S
|
Dat begrijp ik wel, dit na reacties gelezen te hebben van enkele hier op het forum. Maar hopelijk kunnen we hier https://www.degeschillencommissie.nl/?s=Porsche iets van het geschil lezen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
| 26 nov 2025 20:51 |
|
 |
|
AvH
|
Idd jammer van het topic. Vond het best interessant om te volgen. Helaas, maar begrijpelijk dat hij op een gegeven moment is afgehaakt door de negatieve reacties. Ik hoop van harte dat we nog een reactie mogen ontvangen.
_________________________________________ Wat niet is kan nog komen
|
| 26 nov 2025 21:00 |
|
 |
|
Hen3
Boxster S 981 3.4
ex. Boxster 987.1 2.7Almen
|
Ik heb het gevoel dat de meesten toch wel inzagen dat hij een punt had met zijn bezwaren over de gang van zaken. De negatieve reacties waren vooral in het begin, nadat het verhaal wat duidelijker werd - hoewel natuurlijk nog steeds eenzijdig verteld - zwakten die wel wat af naar mijn gevoel. Dus ik heb niet de indruk dat hij afgestompt is door de reacties, of dat in ieder geval niet hoeft te zijn... Ik hoop ook nog weer van hem te horen.
|
| 27 nov 2025 10:26 |
|
 |
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik denk dat het afhankelijk van de uitslag is of we nog een reactie van hem hier zien 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
| 27 nov 2025 11:05 |
|
 |
|
Inflatable
2018 718 Boxster,
2013 981 Boxster S
|
Dat dus.. Allemaal mensen die zich hier druk maken over iemand wel of niet nog gaat reageren en waarom etc, terwijl het aan de hand van deze gegevens vrij duidelijk is dat hij sowieso al niet actief was hier (qua zelf reageren).. We zien het vanzelf wel of we hier ooit nog te horen krijgen hoe dit is afgelopen.. Ik hoop van wel..
|
| 30 nov 2025 16:41 |
|
 |
|
Johann
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 |  |  |  | Johann schreef: Zal ik maar wat olie op het vuur gooien?
Laat ik mijn recente ervaring delen over mijn 718 Cayman 2.0, gekocht op 9 mei bij Porsche Centrum Twente. De auto was precies zoals ik hem wilde, op de velgen na die ik graag terug in origineel zilver wilde hebben. Dat duurde bijna een maand om voor elkaar te krijgen, waardoor ik al een maand moest wachten voor ik de auto echt kon ophalen.
Toen ik de auto naar huis reed, voelde ik direct dat de koppeling niet goed functioneerde en dat de auto bokte bij het wegrijden. Na een week heb ik hem teruggebracht naar Twente, waar werd vastgesteld dat de hoofd-koppelingscilinder lek was. Iets dat eigenlijk al opgemerkt had moeten worden bij de 111-punten check. Die cilinder is vervangen, maar nadat ik de auto terugkreeg, reed hij nog steeds niet goed. Toen ik hem opnieuw terugbracht, kreeg ik te horen dat ik niet wist hoe ik met een koppeling moest omgaan – terwijl ik zes handgeschakelde Porsches bezit en dit probleem alleen bij deze auto ervaar.
Pas na escalatie bij Michel en de aftersalesmanager werd mijn klacht serieus genomen. Bij inspectie bleek dat er lucht in de koppeling zat omdat deze niet goed was ontlucht. Ook werd een gescheurde ashoes geconstateerd – opnieuw iets dat bij de 111-punten check al had moeten worden ontdekt.
Daarbovenop bleek dat de velgen slecht gespoten waren. Bij het schoonmaken waren ze plakkerig en niet goed schoon te krijgen. Autocare, waar ik de auto had gebracht voor een PPF en glascoating, constateerde dat de lak zodanig slecht was dat de velgen opnieuw gespoten moesten worden. Daardoor kon hun werk niet doorgaan en lag de auto nóg langer stil.
Door deze slechte communicatie en diagnose heeft mijn auto in totaal een maand bij hen gestaan.
Alles lijkt nu opgelost, maar ik zal mijn auto daar niet meer terugbrengen. |  |  |  |  |
Kleine update op mijn eerdere bericht over mijn ervaringen met PCT en de koppeling problemen met mijn 718 Cayman. Omdat het probleem na meerdere bezoeken bij Porsche Centrum Twente nog steeds niet was verholpen, ben ik naar Porsche Centrum Gelderland, mijn vaste dealer, gegaan voor een second opinion. Zij hebben een uitgebreide proefrit en technische controle gedaan en bevestigd dat het koppeling gedrag niet normaal was en dat er waarschijnlijk een dieperliggend mechanisch probleem zat. Dat gaf mij voldoende zekerheid om het probleem opnieuw bij Porsche Centrum Twente te escaleren. Ik heb dit gedaan per email, met de werkplaatschef en serviceadviseur van PCG in de CC, zodat iedereen dezelfde informatie had. PCT reageerde snel en plande de auto twee weken later in voor een volledige inspectie. Na demontage van de versnellingsbak bleek dat PCG en ik het vanaf het begin bij het juiste eind hadden. De complete koppelingsset was zwaar versleten en had flinke hitteschade  PCT heeft besloten om alles te vervangen onder garantie: de koppelingsplaat, drukgroep, druklager, dubbelmassavliegwiel en preventief ook de krukaskeerring en de hulpcilinder. De vermoedelijke oorzaak volgens hen ligt bij de eerdere lekkage van de hoofdcylinder, al blijft dat nooit met absolute zekerheid vast te stellen. PCT heeft dit traject deze keer goed en zorgvuldig opgepakt. De communicatie liep soepel en ik kreeg een nieuwe Panamera 4S e-hybrid mee als vervangende auto, die ik inmiddels drie weken lang als daily heb mogen gebruiken Wat ik uit dit hele traject heb geleerd, is dat goede dienstverlening vraagt om een duidelijke en wederzijdse relatie. Je kunt niet verwachten dat iedere dealer je automatisch dezelfde aandacht geeft als je vaste dealer, dat moet groeien en komt niet vanzelf. In een ideale wereld zou het vanzelf gaan tussen alle dealers, maar in de praktijk werkt het anders. Dealers zijn onafhankelijke bedrijven en jouw dossier wordt niet automatisch gedeeld, waardoor je relatie en achtergrond per locatie letterlijk opnieuw moeten worden opgebouwd. Een goede samenwerking ontstaat daarom door wederzijds tijd te investeren in de relatie. Vanmiddag haal ik de Cayman op en ik verwacht dat het nu definitief verholpen is. Maar de kern van mijn boodschap is dit: hoewel het traject met PCT slecht begon, hebben zij zich uiteindelijk positief en daadkrachtig opgesteld. Ze hebben hun fouten erkend en mij, zelfs toen ik gefrustreerd was, op een professionele manier geholpen. Het is geen vrijbrief, want de fouten waren reëel, maar ze hebben hun verantwoordelijkheid genomen en het probleem echt opgelost. Daarvoor chapeau.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
| 10 dec 2025 12:55 |
|
 |
|
erwin996
M140i
|
Waarschijnlijk hielp het dat PCG in de CC van jouw email stond.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
| 10 dec 2025 13:07 |
|
 |
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Mooi dat het nu opgelost is/lijkt Johann.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
| 10 dec 2025 13:54 |
|
 |
|
Johann
|
Dat was dan ook een bewuste strategische zet van mijn kant 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
| 10 dec 2025 14:00 |
|
 |
|
disciple
981 Cayman S PDK
|
Fijn dat ze het uiteindelijk hebben opgelost Johann. Ik wil niet al te zuur gaan doen, maar je moest dus een maand wachten op de velgen, deze bleken slecht gespoten. Daarna openbaarden zich niet 1 maar meerdere defecten die tijdens de 111-punten check opgepikt hadden moeten worden, zeggen ze tegen je dat je moet leren rijden toen je aangaf dat er iets met de koppeling was, en blijkt later, nota bene door een second opinion van een andere dealer dat de koppeling TOCH kapot was. Ik vind het nogal wat.
|
| 10 dec 2025 14:31 |
|
 |
|
Pjetrof
718 Cayman GTS 4.0,
Cayenne S sold,
Cayenne 958.2 diesel sold,
911 996 4s sold,
911 964 WLT cabrio sold.Antwerpen
|
|
| 10 dec 2025 14:54 |
|
 |
|
Pjetrof
718 Cayman GTS 4.0,
Cayenne S sold,
911 996 4s sold,
|
Maar uiteindelijk probleem opgelost en dat is wat telt! Een goed bedrijf onderscheid zich door de manier waarop “problemen” worden aangepakt!
|
| 10 dec 2025 14:55 |
|
 |
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Ze hebben het uiteindelijk dus opgelost maar dit traject wat je daar voor hebt moeten doorlopen verdient volgens mij niet de schoonheidsprijs van PCT
|
| 10 dec 2025 15:18 |
|
 |
|
Johann
|
Uiteraard had het nooit zo mogen lopen. Dat er bij een occasion wat kleine dingen mis kunnen zijn is begrijpelijk, maar in mijn geval was het wel erg veel tegelijk. En ja, dit verdient geen schoonheidsprijs. Tegelijk vind ik ook dat, waar dingen uiteindelijk goed worden opgepakt, dat best genoemd mag worden. In dit geval hebben ze zich herpakt en dat wilde ik even benoemen.
|
| 10 dec 2025 15:59 |
|
 |
|
Pjetrof
718 Cayman GTS 4.0,
Cayenne S sold,
911 996 4s sold,
|
Dat vind ik er ook van! Jammer eigelijk, zelf heb ik bij officiële dealers nooit te klagen gehad over de service!
|
| 10 dec 2025 16:56 |
|
 |
|
Pjetrof
718 Cayman GTS 4.0,
Cayenne S sold,
911 996 4s sold,
|
En dat vind ik er ook van! Uiteindelijk is het het resultaat dat telt, en dat hebben ze dan eigelijk toch netjes gedaan!
|
| 10 dec 2025 16:57 |
|
 |
|
MY00
Cayman S
|
Ze moeten natuurlijk altijd een auto afleveren welke 100% punt.
Dat Johann meer ervaring heeft, stappen heeft genomen en dit het resultaat is TOP.
Maar als je niet zo ervaren bent of niet zo mondig en dan over een paar 1000 kilometer met een auto zit welke stuk is en dit dan net buiten de garantie.
Het is netjes dat het opgelost is, maar mij zullen ze er nooit zien.
_________________________________________ Mvg,
René
|
| 10 dec 2025 17:23 |
|
 |
|
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Bevredigend resultaat lijkt me! Herpakken is inderdaad prijzenswaardig, maar mag ook wel nadat ze je eerst hebben aangegeven dat je feitelijk niet kunt rijden. Dat herpakken moeten ze dan vervolgens ook nog maar eens daadwerkelijk doen, fijn dat dit hier zo is. Vraag is dan wel: was dit zonder je goede relatie met PCG ook gelukt?
|
| 10 dec 2025 18:26 |
|
|