Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Op zoek naar "mijn" Cayman

22 dec 2025 13:51

Wederom mooie update(s)!
Merk je veel verschil met de IPD inlaatplenum+GT3 gasklep + K&N luchtfilters?

22 dec 2025 16:42

Tsja, in beleving en gevoel wel iig. Al helemaal in Sport (Sp+ kom ik nauwelijk aan). Als ik alle fora zo lees dan is de invloed van Plenum beperkt, maar 200 cells sportkat (en de tune) des te meer. Ik heb het voor en na niet laten meten op de dyno. En wat is veel? Hoe goed kun je het verschil merken tussen ca 325 en sja wat zal het nu zijn, 360 pk? Voor mijn gevoel is er net wat meer koppel onderin de toeren beschikbaar. Maar koppel zoals in moderen geblazen motoren (BMW B58 bijvoorbeeld, die reed ik afgelopen 5 jaar prive) zal je met een atmo motor nooit bereiken.

23 dec 2025 12:50

En hoe ervaar je de andere software voor het stuurhuis? Ik zit hier ook aan te denken. Ik vind dat de Cayman niet heel scherp stuurt. Wat vond jij ervan en is het nu beter?

24 dec 2025 10:36

Heb overigens zelf niet de ervaring dat de Cayman niet scherp stuurde. Ook bij beide GP Elite cursussen reed de instructeur steevast in de mijne om elke oefening voor te doen on mijn groepje en heb geen klachten gehoord over niet scherp sturen. Op basis van de korte ervaring totnutoe lijkt er wat meer gevoel in te zitten. Het sturen gaat wat zwaarder. Oh ja de uitlijning is ook opnieuw gedaan met maximaal negatief camber (-1.5) om typische track-day slijtage van de voorbanden wat tegen te gaan. Om dat echt goed te kunnen doen (-2.5) is nog een mod nodig met GT3 lower control arms. Dat staat nog niet op de planning.

Dus of GT3 stuursoftware jouw gevoel van niet scherp sturen oplost kan ik niet beoordelen.

24 dec 2025 11:10

Dat is appels met peren vergelijken ja. Ik ga het gewoon proberen. Misschien ook even de draagarmen en schokdempers laten nakijken. Dank!
Plaats een reactie