| Auteur |
Bericht |
|
Kweenie
|
 Code rood..
Nederland is helemaal aan het bezwjjken onder de hitte lijkt het.. Ik lees net: Vandaag geen rijexamens in provincies waar code rood geldt Keuringsstations van RDW vandaag gesloten vanwege de hitte... Wist niet dat ze daar zwaar lichamelijk werk doen in warme ruimtes 
|
| 26 jun 2026 17:06 |
|
 |
|
MY00
Cayman S
|
 Re: Code rood..
Idd in een auto zitten met airco is goed uit te houden
In Venlo is het gewoon een grote hal en daar zal het vandaag behoorlijk warm zijn geweest.
_________________________________________ Mvg,
René
|
| 26 jun 2026 19:46 |
|
 |
|
anton964
991.1 gtstholen
|
Ik snap best dat het warm is, maar waarom ze dat allemaal met code’s doen. Mensen kunnen zelf toch ook denken. Goed drinken en een tandje minder.
|
| 26 jun 2026 20:34 |
|
 |
|
erwin964c4
|
Ik keek gisteren even op de kalender omdat ik dacht dat het ineens weer 1 april was. Want ik kreeg te horen dat het zwembad vandaag niet open ging omdat het warm zou worden. Het zal ongetwijfeld iets van deze tijd zijn ,maar ik vind het op zijn zachtst gezegd hoogst opmerkelijk.
|
| 26 jun 2026 21:23 |
|
 |
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
In VLA is dat ook omdat ze geen mensen vinden (redder diploma) Mijn zoon doet vakantiewerk in een Woonzorgcentrum - ondersteunende logistieke taken, dus uiteraard niks qua medicatie / verpleging etc. Helpen met de voorbereiding, het uitreiken en afruimen van de maaltijden voor de residenten. Hij neemt de shifts over waar ze geen volk voor vinden, voor ons als ouders niet zo praktisch maar hij verdient meer dan zijn Mama, want bruto is voor hem netto. Ze ontzien hem wel voor rotklussen (buitenlanders  ), want dan haakt hij af. Aan de kassa van de Carrefour zitten schuift minder maar gewoon scannen en in een airco gekoelde ruimte zitten. (Hij heeft ook het diploma C maar als student redder aan de slag te gaan - pff, betaalt veel te weinig en vreselijk saai).
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
| 26 jun 2026 21:47 |
|
 |
|
Kweenie
|
Dus? Het is niet zo dat ze daar lichamelijk inspannend werk doen.. beetje rond auto's lopen, gegevens opnemen en intypen.. belachelijk dat dat stil gelegd wordt.. Kunnen mensen mogelijk weer dagen-weken wachten op een nwe afspraak en kunnen import auto daardoor dus niet gebruiken, schadepost..
|
| 26 jun 2026 23:15 |
|
 |
|
MY00
Cayman S
|
Ik heb op dit moment geen idee hoelang het duurt om een nieuwe afspraak te maken. Maar als het om dagen gaat, waar hebben we het dan over en ja bij ons in de fabriek heeft men en werkt men ook gewoon door. Indien een bedrijf besluit om te sluiten, ivm de zorgen/gezondheid van hun medewerkers, is het natuurlijk jammer als dan iemand dan schrijft "kunnen import auto daardoor dus niet gebruiken, schadepost." dat kan er dan ook echt nog wel bij. Mocht men zelf een auto importeren dan is het jammer dat je niet kunt rijden, maar dat komt nog wel. Mocht je de auto zakelijk importeren, kun je deze natuurlijk gewoon aanbieden, of tegen de koper zeggen dat het langer duurt door overmacht.
René
|
| 27 jun 2026 10:17 |
|
 |
|
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Het is bij mij al het hele jaar code rood 
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
| 27 jun 2026 13:00 |
|
 |
|
MY00
Cayman S
|
Dat zijn de juiste codes rood. 
René
|
| 27 jun 2026 13:04 |
|
 |
|
Kweenie
|
Er zijn duizenden mensen onder zwaardere omstandigheden aan het werk en die mogen/moeten gewoon door.. Als omstandigheden risico/ gezondheid bedreigend zijn OK, maar denk je nu echt dat dit geldt voor ambtenaren die in een hoge (dus niet extra opwarmende) hal met vrijwel altijd plafond ventilatoren of AC units in een relaxt tempo rond auto's lopen en gegevens in zitten te typen. Kom op zeg.. er zijn zat mensen die het een stuk zwaarder hebben en wel door werken, denk maar aan mensen in fabriek/ bouw/ thuiszorg (die al helemaal niet kunnen stoppen). Of brandweer die met beschermende kleding aan met dit soort weer moeten werken, hoe warm denk je dat je dan wordt.. die zeggen ook niet: sorry even te warm vandaag. Ik ben wel eens op een vliering waar het tegen de 45C was stevig aan de dak constructie aan het werk geweest, was lekker warm ja zeiknat van het zweet wat in stralen van mij af liep. Toen ik naar beneden ging waar het rond de 30C was kreeg ik het daar koud, daar heb er ook niets aan over gehouden. Bij kwetsbare mensen.. ja, dan alle begrip voor aanpassingen, daarvoor MOET het Ik ben zeker van de oude generatie, gewoon doorgaan en niet zeuren, Ik word een beetje iebel van dat tegenwoordige moderne pamperen zodra er iets een beetje zwaarder wordt..
|
| 27 jun 2026 16:04 |
|
 |
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
|
Op zich eens. We overdrijven graag. Maar er is wel wat aan de hand.
Als je nu nòg van mening bent dat het klimaat niet verandert, dan…. (zelf invullen)
|
| 27 jun 2026 18:24 |
|
 |
|
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
De geschiedenis herhaalt zich  1. Paleoceen-Eoceen Thermisch Maximum (PETM) ~56 miljoen jaar geleden * Binnen enkele duizenden jaren steeg de temperatuur met 5–8°C. * Oceanen verzuurden. * Veel soorten verdwenen, anderen evolueerden snel. 2. Perm-Trias extinctie (“The Great Dying”) ~252 miljoen jaar geleden * De zwaarste crisis ooit. * ~90–96% van al het zeeleven stierf. * Waarschijnlijk door enorme vulkaanuitbarstingen → extreme opwarming, methaan, zuurstoftekort. 3. Krijtperiode (tijd van de dinosauriërs) ~145–66 miljoen jaar geleden * Veel warmer dan nu. * Geen poolijs. * Zeespiegel veel hoger.
|
| 27 jun 2026 19:25 |
|
 |
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Alleen duurden die veranderingen miljoenen jaren. De huidige klimaatverandering is nog geen 100 jaar oud. Geeft te denken...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
| 28 jun 2026 23:25 |
|
 |
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
De veranderingen van nu gaan inderdaad heel snel, onder invloed van de mens. De natuur zoals wij die nu kennen kan zich niet snel genoeg aanpassen. Hierdoor hebben heel veel soorten het zwaar, en sterven er ook relatief viel soorten uit. In het grote plaatje is dit voor het voortbestaan van de aarde echter geen enkel probleem. Zoals hierboven al staat kent onze geschiedenis meerder momenten van massa-extinctie zoals na een meteorietinslag of enorme vulkaanuitbarsting. 99% van alle soorten die ooit hebben geleefd (meer dan vijf miljard) is uitgestorven. Echter, wij zijn de eerste diersoort die in staat is om haar omgeving te manipuleren, dus we hebben zelf de mogelijkheden in handen om het tij te keren. Echter, doordat iedereen vooral met zichzelf bezig is, het hier en het nu belangrijker is dan de toekomst van onze (klein)kinderen, en we in zo veel mogelijk comfort willen leven, gebeurt er te weinig. Voor de aarde en het leven op aarde maakt dat over miljoenen jaren weinig uit. Dan is de mens er sowieso niet meer, en leven er vooral andere diersoorten dan nu. NB ik begrijp dat men gewaarschuwd wordt voor (voor ons) extreme temperaturen; met name ouderen, kleine kinderen en zwakke mensen lopen risico's. Echter, de gemiddelde gezonde mens kan hier echt prima tegen. Beetje je inspanning aanpassen aan de temperatuur, genoeg water drinken, en er is echt niks aan de hand. Ik heb zelf 5 maanden in een woestijnklimaat gewerkt bij een temperatuur oplopend tot wel 59°C. Warm, maar er werd niemand ziek van. (ivm privacy voor mijn collega die de Questemp vasthoudt, heb ik haar onherkenbaar gemaakt)
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
| 29 jun 2026 9:31 |
|
 |
|
Hellraiser
996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Kabul ?
|
| 29 jun 2026 9:49 |
|
 |
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Kunduz en Mazar-i-Sharif
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
| 29 jun 2026 10:11 |
|
 |
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Dat klopt wel maar de uitsterving van insecten en vogels vind ik nogal wat. Een wandeling langs de Maas, vroeger zoemde en piepte het overal en nu is het stil. De dood waart door Nederland.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
| 30 jun 2026 5:13 |
|
 |
|
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
Je hebt zeker gelijk .. als je nu de dijk Enkhuizen - Lelystad rijdt hoef je niet meer halverwege te stoppen op je koplampen (en voorruit) te reinigen  Maar thuis heb ik voor m’n gevoel steeds meer insecten, vogels, vlinders etc.
|
| 30 jun 2026 9:21 |
|
 |
|
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Klimaatverandering is van alle tijden. Iedereen lijkt te vergeten dat we vroeger ook periodes van 35+ hebben gehad....heerlijk! De afgelopen zomers waren om te huilen (fervent bbq-er!), en het record van 1947 hebben we nog lang niet gehaald. Inmiddels is het voorlopig weer kamertemperatuur Code rood, blauw, groen, oranje, pimpelpaars.....laat me niet lachen... Vanmiddag bewolkt, dus gelijk die stoffige shit van de auto gewassen, volgens het welbekende schuim-2-emmer schema. Nu code 'goudgeel'  (edit: dat van die insecten baart me ook wel zorgen, maar niemand weet of dat aan het klimaat ligt, bij hogere temperaturen zouden die beestjes moeten gedijen!)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
| 30 jun 2026 18:22 |
|
|