Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:16



Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Oude Turbo, is dat wijs? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
He Massa, stoere dikke auto man! De 965 blijft een van mijn favorieten! (he Jaco! :wink: ) Have fun en zoek maar alvast een plekje voor de Shell handdoeken! :D
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


05 dec 2005 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Dank voor het hartelijke welkom.
Het lijkt me leuk om in de wereld van "Porsche-ofielen" te stappen.
Zal de meetings in de gaten houden.

Vandaag de auto betaald, overgeschreven en verzekering geregeld (taxatie ingepland). Verzekering valt trouwens reuze mee, vanwege de leeftijd van de auto. 14 jaar oud en toch is al een vorm van klassieker verzekering mogelijk. All-risk verzekering (wel met een verhoogd eigen risico) was goed te betalen.
Aftellen totdat de auto "kant en klaar is". Voor de kerst moet het allemaal gepiept zijn. Update volgt!!!

:D :D :D
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


06 dec 2005 0:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Hij wordt toch mooi!

Reparaties blijken stuk voor stuk mee te vallen.
Wordt opnieuw gepoetst (lak weer als nieuw), knappe radio/cd erin.
Helemaal okidokie!!!
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


08 dec 2005 21:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Mischien kom ik toch *iets* duurder uit :cry: qua onderhoud dan ik tot nu toe gezegd heb :lol:

Afbeelding

Renntech hoeft zich niet te vervelen, al werkend aan de auto kwam er toch wel e.e.a aan het licht en ja, als de motor er dan toch uit moet om dingen goed te kunnen doen dan gaat't best hard met de centjes. Als het allemaal goed gaat kan ik 'm volgende week weer halen!


24 dec 2005 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
paulb schreef:
Mischien kom ik toch *iets* duurder uit :cry: qua onderhoud dan ik tot nu toe gezegd heb :lol:

Afbeelding

Renntech hoeft zich niet te vervelen, al werkend aan de auto kwam er toch wel e.e.a aan het licht en ja, als de motor er dan toch uit moet om dingen goed te kunnen doen dan gaat't best hard met de centjes. Als het allemaal goed gaat kan ik 'm volgende week weer halen!


Wat is allemaal niet meer o.k dan?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


24 dec 2005 13:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
gewoon ff doorzetten, had ik ook met mijn laatste aanwinst, maar dan is hij daarna perfect, dat geld is eenmalig maar het plezier erna onbetaalbaar (waar heb ik dat meer gehoord?)


24 dec 2005 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
:roll: tja....... :?:
_________________________________________
duitse laagvlieger


24 dec 2005 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Linkernokkenas bleek z'n coating kwijt te zijn bij een nok waardoor ie aan het "invreten" was, dat was echt een onvoorziene post. Omdat de auto toch niet helemaal perfect z'n correcte beurten heeft gehad zat alles wat vast kon zitten qua uitlaat/turbo/warmtewisselaar dus gewoon zo vast dat ze daar de nodige uren mee bezig geweest zijn om het los te branden/slijpen/hakken. Nu wordt alles voorzien van verse bouten/moeren dus dat wordt de volgende keer een stuk makkelijker loshalen voor Erwin :lol: .
Ik heb't zelf niet losgehaald maar wel gezien dat het allemaal nogal vastgeroest was als ik er eens onderlag. En als de motor er dan toch uit is de koppeling ook maar vervangen, was er eigenlijk wel aan toe, als de uitlaat toch los is dan meteen maar een 1 bar overdrukveer d'r in. Zo nog wat dingetjes en de olielekkage was niet op 1 plaats maar meerdere plaatsen dus nog een pakking hier en een olie keerring daar en dan is't al snel een behoorlijke begroting! Ik wordt heerlijk op de hoogte gehouden met foto's en al, heb er emotioneel een goed gevoel bij, financieel ben ik echter een beetje uit het veld geslagen maarja, had ik maar een nieuwe moeten kopen :wink:
Van de zomer de remmerij maar eens een beurt geven en dan is tie weer perfect.

??? Hoestienou met die van Massa ??? Daar begon dit draadje immers mee maar ik vind/lees er niks meer van....


24 dec 2005 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
paulb schreef:
dan meteen maar een 1 bar overdrukveer d'r in.


Maar das wel lekker!!!! :wink: Alleen niet als je een dagje aan het driften (poging tot :roll: ) bent geweest. Heb nu heel de tijd last van een naar verbrand rubber stinkende P ! Volgens mij zit het hele uitlaat systeem onder het rubber van de banden, wat zeker bij stevig doorrijden een aardige rookwolk en stank veroorzaakt :twisted: ........Zal wel weer overgaan. :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


24 dec 2005 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
JAAAAAAAAAAAAAAA,

Ik heb 'm gisteren gehaald. Hij is helemaal ok.
Nu 2 dagen gereden en hij staat nog niet om een boom.
Voorzichtig aan beginnen (zoals zovelen me adviseerde).

Hij is helemaal netjes gemaakt.
Originele bekleding er weer in. Zowel onder voorklep als onder de voetjes. Airco gerepareerd. Helemaal gepoetst (middag werk geweest voor de boeners). Banden uitgelijnd. Grote beurt. APK.
Aansluiting voor druppelaar onzichtbaar in voorgrill aangebracht met sigarettenaanstekerplug. Auto volledig afgesloten en toch accu op peil houden. Nieuwe cd/mp3-speler erin. Frontje en verlichting hiervan volledig in overeenstemming met klassieke interieur van de auto.

Kortom, hij is weer als nieuw. Hij rijdt als een kanon. Jemiggggg zeg, wat een voortstuwing als die turbo aan het feest deelneemt.
Weinig bekijks met zo'n auto :shock: :shock: .

Mijn vrouw heeft er nog niet mee gereden, maar dat gaat ze wel doen. Toeren laag houden!!!

De besturing en bediening zijn echt perfect. Het is even een paar tellen wennen, maar daarna is het net of je nooit anders gereden hebt. Dit is een stuk beter dan bij het type 911 hiervoor. Schakelen is lekker direct, sturen met stuurbekrachtiging. Nog steeds zwaar maar net ffies beter dan zonder. Koppeling is fantastisch. Je hebt nooit het gevoel dat je teveel of te weinig ontkoppelt. Het geluid van de auto van me erg mee. Ik had verwacht dat er een soort "thunderstorm" achter je zou uitbreken bij vol gas, maar het geweld blijft beperkt tot de voorwaartse krachten. Op de snelweg zoemen de gti-tjes om je heen. Dikke BMW's en Saab-turbo's klampen aan met de ongeschreven uitnodiging van "geef eens gas". Er is volgens mij weinig op de openbare weg te vinden dat harder gaat. En dat voor zo'n betrekkelijk oude auto.

De eerste dag een hele tank benzine leeggereden. En dat met alleen maar ritjes in de omgeving :D .

Ok, dit was mijn update. Het lijkt me heerlijk om een gezamenlijke rit mee te rijden of een ontmoeting bij te wonen.
Zijn er veel forummers lid van een Porsche-club?

Tot later.....

Massa :D :D :D
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


25 dec 2005 17:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Van harte proficiat met je nieuwe wagen.Als men een P heeft en er in rijdt weet men weer waarom het leven zin heeft.
Lid van een Porsche Club ben ik niet (meer) maar wel een deel van de grootste PorscheFamilie. Het PF :wink:
Hier vind ik meer vriendschap , contacten , gezellighei en uitstappen dan ik destijds in die club vond waar ik bij was.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


25 dec 2005 18:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
een hele tank leeg rijden is zo gedaan :wink:

wel een super auto heb je
_________________________________________
duitse laagvlieger


25 dec 2005 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Opglabbeek, België
Bericht 
Jaloers!!! :wink:


25 dec 2005 20:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Top hoor! En idd geen club nodig, we hebben toch het PF? Of eventueel NPC voor meer race-achtige activiteiten als slalom, vrij rijden op circuit of circuit-instructie (dat is de reden dat ik net lid de NPC ben)...


26 dec 2005 1:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
Massa schreef:
Er is volgens mij weinig op de openbare weg te vinden dat harder gaat. En dat voor zo'n betrekkelijk oude auto.



Je hebt een fantastische auto, mijn felicitaties, maar weinig snellere auto's?? :shock: 320pk is niet zo heel erg schokkend...


27 dec 2005 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Piet schreef:
Massa schreef:
Er is volgens mij weinig op de openbare weg te vinden dat harder gaat. En dat voor zo'n betrekkelijk oude auto.



Je hebt een fantastische auto, mijn felicitaties, maar weinig snellere auto's?? :shock: 320pk is niet zo heel erg schokkend...


Staat er bij jou éénje in de straat die'm bijhoudt :evil: :?:
Bij mij wel :wink:


27 dec 2005 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Piet schreef:
Massa schreef:
Er is volgens mij weinig op de openbare weg te vinden dat harder gaat. En dat voor zo'n betrekkelijk oude auto.



Je hebt een fantastische auto, mijn felicitaties, maar weinig snellere auto's?? :shock: 320pk is niet zo heel erg schokkend...


Nee, tuurlijk, da's tegenwoordig beschikbaar in een Jan-modaal-auto :?
Bij mij in de straat (sterker nog, in de garage) staat er toevallig nog één die nog een beetje sneller is, maar zo heel veel auto's rijden je niet voorbij als je in 965 rijdt.

Paskal


28 dec 2005 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Citaat:
Piet schreef:
Massa schreef:
Er is volgens mij weinig op de openbare weg te vinden dat harder gaat. En dat voor zo'n betrekkelijk oude auto.


Je hebt een fantastische auto, mijn felicitaties, maar weinig snellere auto's?? 320pk is niet zo heel erg schokkend...


Ok, laten we het zo zeggen: Er zijn er meer langzamer dan sneller :D
En daarbij, de meesten met vlotte auto's durven niet erg....
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


28 dec 2005 0:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
beetje overmoedig :?:


28 dec 2005 1:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ach , is best te begrijpen hoor , en laten we wel wezen , een turbo trekt gewoon hard. De eerste keer dat ik kennis maakte met de turbo's had ik ook iets van WAUW :shock: ...pas later ga je soms !! ondervinden dat er tussen erg snel en nóg sneller ook weer verschil zit... :wink:


28 dec 2005 7:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
zie je niet zo vaak :!: ; nederlandse auto in Duitsland aangeboden :

911 turbo 3.3 S


Link op mobile.de

Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


03 jan 2006 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Deze stond toch heel lang bij T. Jansen?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 jan 2006 15:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
STOND :?: inderdaad bij theo Jansen. Want ik zie hem nu niet meer staan :!: (plaatje is idd een TJ plaatje op een duitse site)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


03 jan 2006 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera
Bericht 
Yep deze heeft inderdaad een hele tijd bij Theo gestaan, heb de auto zelf nog bekeken, zag er op eerste gezicht best wel mooi uit, met volledige documentatie erbij, rekeningen etc.. prijs was op zich ook niet verkeerd, kleur misschien wel. Had ik geen 993 gehad dan was ik serieus geinteresseerd geweest!

Eigenlijk nooit goed begrepen waarom de auto zo lang bleef staan..... :?:
_________________________________________
Joris
1994 Porsche 993 (Purple Haze)
RSR uitlaten
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's


03 jan 2006 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
35K voor een 20 jaar oude turbo blijft veel geld, en de kleur..... :roll: , groen is al niet zo'n populaire kleur, laat staan metallic bruin....past meer in de jaren 70. Maar het blijft een schitterend ding, zo'n turbo S.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 jan 2006 15:44
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 986afterfjr, MarcP, molen934


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.