08 jan 2006 13:18
Webber schreef:Maxfli schreef:Ik lees twee gouden ideeen;
1. start een mobiel keuringsbedrijf, al dan niet als joint-venture van PON
Klinkt goed, voorals als je t samen met pon doet ben je wel erkend. Misschien wel moeilijk om t aan de prijs te krijgen als t vannuit pon is. En je grootste markt is natuurlijk wel de oudere porsches. En wat kost zo'n akk? 100e? Niet echt de slagroom op de taart. Vraag me af of je dat rendabel zou krijgen! Je zal al gauw meerdere merken moeten gaan keuren denk ik. Vooral exclusieve.. wat weer een monteur met veel ervaring eist: hoger loon, kleinere marge... Misschien een part timer? Deze gaat weer in m'n ideen bus voor later
08 jan 2006 13:24
08 jan 2006 13:26
08 jan 2006 13:27
08 jan 2006 13:37
porscheaddict schreef:weinig porschebezitters zullen open staan om hun porsche mee te geven voor een dag, zelfs voor een a.k.k, tenzij het een bekende klant is.
08 jan 2006 13:48
08 jan 2006 15:38
08 jan 2006 15:43
Retep968 schreef:Even wat inside information mbt. Witmer & Odijk:
Hans is gevoelig voor vrouwelijk schoon. Neem, als je iets gedaan wilt krijgen, een leuke vriendin mee. Opent deuren in Warmond!!
08 jan 2006 15:49
Retep968 schreef:Even wat inside information mbt. Witmer & Odijk:
Hans is gevoelig voor vrouwelijk schoon. Neem, als je iets gedaan wilt krijgen, een leuke vriendin mee. Opent deuren in Warmond!!
08 jan 2006 15:59
Nine-eleven schreef:Zakelijk laat ik e.e.a. wel prevaleren boven het vrouwelijke schoon, dus ik neem aan dat Hans zich als professionele autohandelaar zich hierdoor ook niet zal laten beinvloeden.
08 jan 2006 16:10
Retep968 schreef:Nine-eleven schreef:Zakelijk laat ik e.e.a. wel prevaleren boven het vrouwelijke schoon, dus ik neem aan dat Hans zich als professionele autohandelaar zich hierdoor ook niet zal laten beinvloeden.
Het is zijn Achilles-hiel...
08 jan 2006 16:23
Nine-eleven schreef:OK dan, gegadigden gezocht:
De man 10 lekkere wijven mee . . . . .
en we hebben voor half geld zijn Porsche voorraad opgekocht.
Vervolgens weer onder de marktprijs verkopen . . . . . . en kassa
08 jan 2006 16:28
08 jan 2006 16:49
08 jan 2006 16:59
08 jan 2006 17:10
08 jan 2006 17:24
08 jan 2006 17:38
porscheaddict schreef:probleem blijft , weinig porschebezitters zullen open staan om hun porsche mee te geven voor een dag, zelfs voor een a.k.k, tenzij het een bekende klant is.
08 jan 2006 18:04
08 jan 2006 20:36
08 jan 2006 20:38
Geert schreef:Retep968 schreef:Even wat inside information mbt. Witmer & Odijk:
Hans is gevoelig voor vrouwelijk schoon. Neem, als je iets gedaan wilt krijgen, een leuke vriendin mee. Opent deuren in Warmond!!
Ja, daar trapt hij nu ook niet meer in, want hij leest mee..
08 jan 2006 20:40
08 jan 2006 22:04
08 jan 2006 22:43
Nicolò schreef:Aan al het gezeur ga ik ook het mijne toevoegen:
Vooral van autoverkopers hoor/lees ik regelmatig dat een aankoopkeuring het slotstuk van een onderhandelingstraject dient te zijn.
Eerst hoor je de aankoopprijs af te kaarten, daarna wordt er gekeurd, vervolgens worden mankementen verholpen en tenslotte vindt er een uitruil plaats van auto en geld.
Waar ik problemen mee heb is dat ik dan pas ná de principe-overeenkomst weet wat voor Porsche ik nu precies in de kuip heb.
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).
Ten tweede kan er na de keuring een discussie volgen over wat wèl en niet voor de overdracht verholpen dient te zijn. Is er bijvoorbeeld sprake van slijtage die inherent is aan de leeftijd van de auto of betreft het een defect dat voor rekening van de verkoper nog verholpen moet worden?
Ten derde kunnen er zaken uit de keuring naar voren komen die in principe niet voor rekening van de verkoper hoeven te worden gerepareerd (daar is de koper het dus mee eens) maar die een koper toch liefst weerhouden van een aankoop. Dat zweten van die twee cilinders hoeft geen probleem te zijn, kan nog makkelijk jaren goed gaan, maar toch koop ik liever een blok zonder zwetende cilinders.
Kortom het heeft mijn voorkeur om eerst de auto te laten keuren door een onafhankelijke derde en dan op basis van gelijk kennisniveau (net als op de beursvloer ) de prijsonderhandeling in te gaan waarbij je exact afspreekt wat nog wel en wat niet meer voor aflevering voor rekening van de verkoper aan de auto wordt verholpen.
En tenslotte, koop een auto altijd met (liefst) 6 maanden garantie. Als een auto alleen wordt verkocht zonder garantie dan geeft dat stof tot nadenken en lichaamsbeweging!
08 jan 2006 23:32