07 feb 2006 19:47
porscheware schreef:Voor mij binnenkort een lege Katalysator. Optisch blijft alles dus hetzelfde.
Wat denk jij; kom ik ermee door de keuring zonder problemen?
07 feb 2006 19:48
outletvalve schreef:Is de nieuwe regelgeving ( klassieker elke 2 jaar laten keuren) al ingevoerd?
07 feb 2006 19:54
Harley schreef:Zo te zien is er voldoende vraag naar je expertise, Stefan![]()
Vraagje: Zo'n sticker kenteken voorop, is dat een APK-afkeurpuntMaw, moet ik voor iedere APK-keuring de orginele plaat weer even terug erop schroeven
07 feb 2006 19:56
Devils son schreef:Harley schreef:
Vraagje: Zo'n sticker kenteken voorop, is dat een APK-afkeurpuntMaw, moet ik voor iedere APK-keuring de orginele plaat weer even terug erop schroeven
Niet alleen is dat een afkeurpunt voor de APK: je mag er niet eens mee rijden.
07 feb 2006 20:00
Harley schreef:Devils son schreef:je mag er niet eens mee rijden.
DAT weet ik, maar boeit me niet zo. Je mag ook niet te hard rijden...
Aangezien APK bedoeld is ter bevordering van de verkeersveiligheid en ter bescherming van het milieu, vraag ik me af of zo'n sticker een van beide in gevaar brengten daarom reden tot APK-afkeur zou zijn. Dan moeten dus iig voor de keuring de platen er (even) op.
@Marco - heb begrepen dat John4S het idd zo doet.
07 feb 2006 20:05
Devils son schreef:Harley schreef:Aangezien APK bedoeld is ter bevordering van de verkeersveiligheid en ter bescherming van het milieu, vraag ik me af of zo'n sticker een van beide in gevaar brengten daarom reden tot APK-afkeur zou zijn.
Ik moet mij sterk vergissen, maar een voertuig welke niet voldoet aan de wettelijke eisen dient m.i. altijd APK afgekeurd te worden.
07 feb 2006 20:11
Rob Herfst schreef:Devils son schreef:Ik moet mij sterk vergissen, maar een voertuig welke niet voldoet aan de wettelijke eisen dient m.i. altijd APK afgekeurd te worden.
Volgens mij heb je helemaal gelijk!
Begin jaren '90 had ik (vooruitlopend op de verplichte invoering bij nieuwe auto's) een derde remlicht gemonteerd op mijn Austin Mini.
Leek mij wel een veilig idee, voor zo'n klein zwart autotje!
Voor de APK kon ik mooi wel de bedrading bij de aansluiting (even) loshalen, omdat hij anders niet APK goed gekeurd zou worden!
Drie maanden later werd een derde remlicht verplicht voor nieuwe auto's.....![]()
!
Rare jongens die wetgevers!
07 feb 2006 20:13
944 type2 schreef:
maar of oom agent er blij mee is?
07 feb 2006 20:14
Devils son schreef:944 type2 schreef:
maar of oom agent er blij mee is?
Ach, je ziet het niet op de foto, dus...
07 feb 2006 20:15
07 feb 2006 20:30
944 type2 schreef:klopt,het is zelfs zo dat als een auto ergens bij een bedrijf wordt afgekeurd,moet deze auto ook als afgekeurd zijnde afgemeld worden bij de RDW.
07 feb 2006 20:43
Olaf schreef:944 type2 schreef:klopt,het is zelfs zo dat als een auto ergens bij een bedrijf wordt afgekeurd,moet deze auto ook als afgekeurd zijnde afgemeld worden bij de RDW.
..... ook in werkelijkheid
07 feb 2006 20:54
944 type2 schreef:bij ons wel!
07 feb 2006 21:38
07 feb 2006 22:14
07 feb 2006 22:39
07 feb 2006 22:42
07 feb 2006 23:03
07 feb 2006 23:17
André 3.0 schreef:De autobedrijven doen zichzelf dus eerder tekort dan dat ze zich onterecht verrijken.
07 feb 2006 23:28
944 type2 schreef:nee,
de datum op je keuringsrapport,rechtsboven,is de vervaldatum.
voor die datum moet de auto gekeurd zijn.
07 feb 2006 23:29
944 type2 die schreef:op de kentekenplaat moeten wel de goedkeuringsmerken staan. zoals:NL met daaronder 1 letter en 3 cijfers of NL met 5 cijfers(zonder letter)
944 type2 die daarna schreef:dat het een sticker is maakt niet uit,als het maar goed leesbaar is van 20 meter afstand.
07 feb 2006 23:43
07 feb 2006 23:59
08 feb 2006 0:13
Olaf schreef:944 type2 schreef:nee,
de datum op je keuringsrapport,rechtsboven,is de vervaldatum.
voor die datum moet de auto gekeurd zijn.
Niet als de auto geschorst blijft![]()
08 feb 2006 0:16