17 maart 2006 22:24
17 maart 2006 22:33
18 maart 2006 0:05
horn schreef:
En wat is die Koos Spee toch een aperte paardenl*l, met zijn zeverige gepreek...![]()
![]()
18 maart 2006 0:15
18 maart 2006 0:32
18 maart 2006 0:34
Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden?Jeroen C3.0 schreef:Inderdaad! Kan me heel goed voorstellen dat die Duitsers dachten dat het een stel hele slechte nep-coppers waren, wat slecht Duits! Volgens mij hoef je bij de KNLPD alleen maar lagere school te hebben, want zelfs twee jaar MAVO levert al beter duits op! En dan die dikke reet van dat mens en de mannelijke collega die nog even zijn jas uit de auto gaat halen, mijn god wat een slechte vertoning!
18 maart 2006 0:36
911gt2 schreef:Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden?
18 maart 2006 0:38
Jeroen C3.0 schreef: Volgens mij hoef je bij de KNLPD alleen maar lagere school te hebben, want zelfs twee jaar MAVO levert al beter duits op!
18 maart 2006 1:11
18 maart 2006 1:33
18 maart 2006 7:10
thijzer schreef:Menig diender vergeet dat hij er voor is om "hulp te bieden aan hen die deze behoeven" zo staat in hun dunne cursusboekje te lezen. "To protect and to serve" zeggen ze in de VS.
911gt2 schreef:Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden?
18 maart 2006 9:37
18 maart 2006 9:45
18 maart 2006 9:54
horn schreef:thijzer schreef:Menig diender vergeet dat hij er voor is om "hulp te bieden aan hen die deze behoeven" zo staat in hun dunne cursusboekje te lezen. "To protect and to serve" zeggen ze in de VS.
To protect en serve staat ook in het dunne nederlandse boekje, alleen dacht de hele nederlandse politiemacht tijdens hun opleiding dat dat over tennis ging...![]()
Hoeft van mij ook niet. Maar als je het dan toch probeert, doe het dan goed. Dit was slechter dan het engels van Inspector Clouseau...
Ik moes iere reibeweis haben, iere R E I B E W E I S ....
(talenkennis van de gemiddelde politieman: als je maar hard en langzaam jippie begrijpen ze je wel... vandaar dat je op wintersport ook nog wel eens een Nederlander in een housebroek tegenkomt die tegen het lieve Oostenrijkse bakkersmeisje staat te brullen, terwijl hij 4 vingers in de lucht houdt:
K R A Z A N T J U S , V I E R ! ! ! :oops:![]()
)
18 maart 2006 11:27
lindemans schreef:
Onlangs een parkeerboete voor laten komen:
Ik had geen parkeerschijf bij me; ik netjes in grote letters op een half A4-tje mn aankomsttijd aangegeven: binnen 10 minuten had ik een prent.
De knakker had t briefje wel gezien en gelezen en begrepen, maar ja, "het was geen parkeerschijf". Bij rechter boete terug naar de helft, maar toch.
Ik dacht dat dit een land was waar de intentie van de wet geldt; dikke neus dus.
18 maart 2006 11:28
thijzer schreef:Veldwachters...
Bij wegmisbruikers zie je regelmatig (blik op de weg idem) jokers die werkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Groot gelijk dat ze die rakkers van de weg plukken en een flinke prent geven of het roze papiertje door de shredder halen.
18 maart 2006 11:32
horn schreef:En wat is die Koos Spee toch een aperte paardenl*l, met zijn zeverige gepreek...![]()
![]()
18 maart 2006 11:36
Huyssoon schreef:De Duitse CL-rijder was m.i. bezig met een prachtig staaltje misleiding, om onder een evt. boete uit te komen....Reed 160+ dacht 130 mag...
Zo dom zijn onze oosterburen echt niet. Maar waarom niet proberen ?
18 maart 2006 13:30
thijzer schreef:Veldwachters...
Ja het "boeven vangen" lijken ze toch ver verleerd te zijn, ik grijp dan terug op verhalen van mijn opa die vlak na de oorlog bij de politie werkte en echte schurken moest oppakken.
Bij wegmisbruikers zie je regelmatig (blik op de weg idem) jokers die werkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Groot gelijk dat ze die rakkers van de weg plukken en een flinke prent geven of het roze papiertje door de shredder halen.
Maar dan een parkeerschijf... Die moet goed zichtbaar liggen. Vindt de ambtenaar het niet goed zichtbaar, dan kun je je beurs trekken. En ga je in verweer, dan geldt toch echt de ambtseed van de diender en ben je het zaadje. In jouw geval vind ik ook dat de wet geïnterpreteerd moet worden naar de situatie. Waren er parkeerplekken vrij? Had de bestuurder zich de moeite genomen wel een parkeerschijf te maken van een vel papier? Is het doel, het niet te lang parkeren, zo niet ook bereikt?
Ik zou als diender een briefje onder je ruitenwisser doen met de aanbeveling een schijf te kopen, maar geen boete.
Samenvattend - en dan ga ik naar bed - kan ik concluderen uit wat ik op TV zie en op straat, dat de pliesie hun werk vooral ziet als een videospelletje waarbij zoveel mogelijk dient te worden gescoord. Dat blijkt ook uit het fanatisme waarmee de meest flauwe dingen worden bekeurd.
Menig diender vergeet dat hij er voor is om "hulp te bieden aan hen die deze behoeven" zo staat in hun dunne cursusboekje te lezen. "To protect and to serve" zeggen ze in de VS.
Cliché maar toch 100% terecht: ga toch boeven vangen.
18 maart 2006 13:32
18 maart 2006 13:41
Harley schreef:Dat leidt er in de praktijk toe dat een wijkagent die door mooi speurwerk een aantal kraakjes wist op te lossen - en daarover geroemd werd in de media - in zijn beoordeling niet meer dan 'naar behoren' kreeg, en niet 'goed'. Hij had dertien tobiassen te weinig op zijn conto. Dat heeft dan verder geen consequenties, zijn carriere komt niet in gevaar, maar zo iemand voelt zich wel in zijn professionaliteit gekrenkt.
Verklaart een hoop denk ik
18 maart 2006 13:49
18 maart 2006 13:53
Carrera4s schreef:
Zelfs bij de rechtbanken werkt men met quota : rechters worden geacht x aantal vonnissen te maken op gevaar van de beoordeling "lui". Je kan ook daar soms rare zaken verwachten...
18 maart 2006 14:52
18 maart 2006 15:37