Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 apr 2006 12:58

Arie Visker schreef:Het contact zit toch alleen maar bij Carrera's aan de linkerkant of ook bij andere 911 modellen.

yep.

Boxsters-kaaimannen-911-Cgt- en ja zelfs bij de Cayenne zit ie links van het stuur..........

12 apr 2006 13:36

Zelfs bij een 356. Behalve bij de Speedster, daar zit het ongeveer in het midden van het dashboard.

12 apr 2006 18:48

ow he dat is helemaal nieuw voor me....dacht alleen namelijk bij de Carrera's, omdat dat iemand me een keer vertelde namelijk.

12 apr 2006 22:16

In elk geval niet bij een 924/944/968
Dat was één van de drie grote dingen die ik miste van mijn elver.
Maar de handrem zit dan wel weer links :twisted:

12 apr 2006 22:24

is dat zo :?: :roll: :?:

geus ,die daar nooit zo opgelet heeft.............. :idea:

13 apr 2006 10:50

Ja die zit naast de bestuurderstoel bij de deur.

13 apr 2006 11:43

Double G schreef:Idd, naar de auto toe rennen, erin springen, met de rechter hand de auto in z'n 1 zetten en met de linker de contactsleutel omdraaien. Bij de LM start moesten de auto's namelijk altijd in de vrij staan. Of het nou echt zoveel tijdwinst opleverde weet ik niet, maar dat zou in ieder geval de gedachte zijn geweest over het contactslot links.

Nu ben ik geen echte Le Mans kenner maar is het niet zo dat bij veel autos in de racesport er geen sleutel is om te starten maar gewoon een druk knop?
Dat is in ieder geval wel bij de Jaguars zo en dat had idd met de tijdwinst van het starten te maken.

13 apr 2006 13:19

mhoeneveld schreef:
Double G schreef:Idd, naar de auto toe rennen, erin springen, met de rechter hand de auto in z'n 1 zetten en met de linker de contactsleutel omdraaien. Bij de LM start moesten de auto's namelijk altijd in de vrij staan. Of het nou echt zoveel tijdwinst opleverde weet ik niet, maar dat zou in ieder geval de gedachte zijn geweest over het contactslot links.

Nu ben ik geen echte Le Mans kenner maar is het niet zo dat bij veel autos in de racesport er geen sleutel is om te starten maar gewoon een druk knop?
Dat is in ieder geval wel bij de Jaguars zo en dat had idd met de tijdwinst van het starten te maken.

Heeft i.m.o niks met Le Mans te maken, i.i.g niet in de beginjaren van Porsche. Zoals mhoeneveld al schrijft hadden die auto's gewoon een startknop in 't midden op het dashboard.

13 apr 2006 13:22

michael schreef:...Zoals mhoeneveld al schrijft .....

Zeg maar gewoon Maurice hoor :wink:

13 apr 2006 13:40

Okay Maurice :wink: .

13 apr 2006 17:16

ik had anders gedacht........ het is om te voorkomen dat jouw passagier in paniek raakt en de motor uit zet (ik heb dat ervaring gehad met mijn eerste vrouw: ze was echt gek........) :lol: :lol: :lol:

13 apr 2006 17:21

Maar dan kan ze altijd nog bij de handrem. :wink:

13 apr 2006 17:29

de meeste vrouwen weten niet wat een handrem voor is....... 8)

13 apr 2006 17:32

Nou, je handtasje kun je er i.i.g. niet aanhangen. :?

13 apr 2006 17:34

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

13 apr 2006 18:51

Goed idee misschien, een handtas-hanger achter de bestuurdersstoel voor vrouwlief :D

13 apr 2006 20:27

R.M.Boosten schreef:Goed idee misschien, een handtas-hanger achter de bestuurdersstoel voor vrouwlief :D

Nou, doe maar niet! Als ze dan eens te enthausiast haar tas naar achtert zwaait krijg ik hem in m'n gezicht door de gebrekkige binnenruimte :wink: :lol:
Plaats een reactie