25 apr 2006 17:34
John4S schreef:Marcel schreef:sorry, slightly off topic
Helemaal niet dus.
Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes, ondanks een veilige mix dachten we.
25 apr 2006 17:36
ECT schreef: Belastingen is een gelegaliseerde vorm van diefstal.
Alle omzet- en vermogensbelastingen moeten zo snel mogelijk omlaag. kan ik trouwens wat meer speelgoed kopen/
25 apr 2006 17:47
25 apr 2006 18:24
Alle omzet- en vermogensbelastingen moeten zo snel mogelijk omlaag. kan ik trouwens wat meer speelgoed kopen/
25 apr 2006 18:40
marknineoneone schreef:John4S schreef:Marcel schreef:sorry, slightly off topic
Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar .
idem...
25 apr 2006 18:42
25 apr 2006 19:59
Jort schreef:ECT schreef: Belastingen is een gelegaliseerde vorm van diefstal.
Diefstal? Had je anders een schenking gedaan om onze infrastructuur en overige wensen te bekostigen? Gek hè, als je meer geld hebt gelden nog steeds dezelfde regels.
Valt me op dat diegenen met het "speelgoed" vaak de grootste jankers zijn.
En daarmee ben ik weer terug bij wat ik in mijn vorige post schreef.
25 apr 2006 20:15
ECT schreef:
30 % te verhogen, terwijl ze allerlei vergoedingen en gratificaties krijgen, diverse aftrekposten, wachtgeldregeling, subsidies, compensaties, etc. Voor het merendeel van de beroepsbevolking klinkt dit als het walhalla. Dat is toch niet in verhouding en daar steek ik liever mijn geld niet in.
Hoe vaak sta je aan de pomp? 1liter eurosuper kost momenteel 1.54 euro!!
Marcel kan je vertellen wat er aan accijnzen (=belastingen) in zit. We zijn in heel Europa het duurste qua brandstof en energie en met de hoogste belastingdruk. Het is disproportioneel en daarom zie ik in dit verband de fiscus en de huidige regering als een bende oplichters..
25 apr 2006 20:17
25 apr 2006 20:19
De Porschemeneer schreef:Zijn er gevaren? Als ik naar de weekgrafiek kijk, zie ik dat de koers tegen de weerstandslijn van het trendkanaal noteert.
25 apr 2006 20:45
Marcel schreef:Het uiteindelijke doel is niet wie het meeste geld heeft, maar wie het meeste speelgoed heeft en er het langste meegespeeld heeft
25 apr 2006 20:58
Rob 944 schreef:
Moraal van het verhaal:Ik verzamel NIETS.Ik richt mij op één ding wat ik leuk vind.Ik heb één niet zo mooie 944 en maak mij niet druk om de benzineprijs.Het is het genot wat telt.Daarom denk ik steeds vaker aan een 928 voor dagelijks verkeer.Gewoon één auto,en voor de rest"bekijk het maar".En als mijn tijd gekomen is,het zij zo.![]()
25 apr 2006 21:01
Rob 944 schreef:Marcel schreef:Het uiteindelijke doel is niet wie het meeste geld heeft, maar wie het meeste speelgoed heeft en er het langste meegespeeld heeft
Oh ja ? Hoe wil je dat meenemen in je graf ? Mijn vader liet een imposante postzegelverzameling na.En daarbij had hij 250 zakhorloges,merendeel van het merk Waltham,en zo'n 90 polshorloge's,merendeel van het merk Omega.Maar ook Rolex en Breitling.
Heb hem ooit geld geleend voor een Patek Philippe.........
Maar hij heeft het allemaal achter moeten laten.Mijn moeder zag het niet meer zitten en wilde alles gewoon bij het vuilnis zetten.Mijn zus en ik hebben alles op beurzen verkocht,wat meer dan 3 jaar geduurd heeft.![]()
Moraal van het verhaal:Ik verzamel NIETS.Ik richt mij op één ding wat ik leuk vind.Ik heb één niet zo mooie 944 en maak mij niet druk om de benzineprijs.Het is het genot wat telt.Daarom denk ik steeds vaker aan een 928 voor dagelijks verkeer.Gewoon één auto,en voor de rest"bekijk het maar".En als mijn tijd gekomen is,het zij zo.![]()
Ik weet één ding.Mijn huis laat ik niet achter aan de Hartstichting.Ik ga die 170.000 euro aan salaris van die profiteur (ik bedoel directeur) niet betalen..........
Moet zo weer gaan werken.Ben benieuwd wat ze nu weer kapot hebben gemaakt.
25 apr 2006 21:46
ECT schreef:Jort schreef:ECT schreef: Belastingen is een gelegaliseerde vorm van diefstal.
Diefstal? Had je anders een schenking gedaan om onze infrastructuur en overige wensen te bekostigen? Gek hè, als je meer geld hebt gelden nog steeds dezelfde regels.
Valt me op dat diegenen met het "speelgoed" vaak de grootste jankers zijn.
En daarmee ben ik weer terug bij wat ik in mijn vorige post schreef.
Begrijp me goed dat ik ermee eens ben dat we allen belasting moeten betalen om de infrastructuur, onderwijs, etc. op peil te houden. Het gaat me om de HOOGTE en de vele Lastenverzwaringen die me om de oren vliegen, niet alleen als burger maar ook als ondernemer en ook waar het aan besteed wordt.
Het steekt me dat er voorstellen zijn om de salarissen van ministers met max. 30 % te verhogen, terwijl ze allerlei vergoedingen en gratificaties krijgen, diverse aftrekposten, wachtgeldregeling, subsidies, compensaties, en verder geen klap uitvoeren. Voor het merendeel van de beroepsbevolking klinkt dit als het walhalla. Dat is toch niet in verhouding en daar steek ik liever mijn geld niet in. Neem het nieuwe zorgstelsel, de alsmaar stijgende premies. Ik heb in vele ziekenhuizen gewerkt - er waren wachtlijsten terwijl een groot aantal verpleegafdelingen leeg waren. Het was policy van ziekenhuismanagement en verzekeraars (dubbele agenda's), terwijl zij tegelijkertijd de grootste kostenposten (en lastposten) waren. Lachen als je eenmaal het spelletje door had.
Hoe vaak sta je aan de pomp? 1liter eurosuper kost momenteel 1.54 euro!!
Marcel kan je vertellen wat er aan accijnzen (=belastingen) in zit. We zijn in heel Europa het duurste qua brandstof en energie en met de hoogste belastingdruk. Het is disproportioneel en daarom zie ik in dit verband de fiscus en de huidige regering als een bende oplichters..
25 apr 2006 22:02
25 apr 2006 22:26
Teun schreef:ECT schreef:Ik ben het absoluut niet met je eens. Zit je wachten op een rood kabinet dat ons land naar de kl%te helpt? Dan gaan we pas belasting betalen. In de tijd van Joop den U. betaalde de hoogste klasse 72% belasting. Dus van iedere piek die je verdiende kon je 72 cent wegbrengenJe kan er op wachten dat de staatsschuld binnen no time alle spuigaten uitloopt en de concurentiepositie van Nederland nog slechter wordt. Dan heb ik nog helemaal niet over de brandstof prijzen en de hypotheekrente aftrek.
Ook je kritiek op het nieuwe zorgstelsel is niet geheel terecht. Het werd echt tijd dat er wat aan die oude situatie gedaan werd. Het merendeel van de mensen is er overigens beter van geworden maar die hoor je natuurlijk niet. Iedereen wordt nu, ongeacht zijn ziekteverleden, verplicht geaccepteerd door de verzekeringen, daarnaast is het nu eindelijk mogelijk wanbetalers uit de verzekering te knikkeren. Uit de praktijk heb ik gevallen meegemaakt die al 10 jaar geen enkele premie hebben betaald terwijl het niet mogelijk was deze mensen te royeren. Ik ben het overigens wel met je eens dat de organisatie in de zorg slecht is.
Ik denk dat salarissen van ministers niet echt hoog zijn. Ze kunnen in het bedrijfsleven zeker het 5-voudige verdienen.
Deze regering pakt eindelijk de problemen eens bij de bron aan, en ja, dat doet soms zeer..........
25 apr 2006 22:48
Rob 944 schreef:Marcel schreef:Het uiteindelijke doel is niet wie het meeste geld heeft, maar wie het meeste speelgoed heeft en er het langste meegespeeld heeft
Oh ja ? Hoe wil je dat meenemen in je graf ?
25 apr 2006 23:02
25 apr 2006 23:10