Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?

996 4S
24
29%
993 Turbo
59
71%
 
Totaal aantal stemmen : 83

11 mei 2006 9:43

ppp 356 schreef:Heb je de intentie, om een toekomstige klasieker aan te kopen?
Dan zou het de 993TT worden, hij zal als eerste deze status bereiken.

Wil je echter een P om enkele jaren mee te rijden, en hem dan weg te doen, zeker de 996 4S, hij zal een betere inruil hebben binnen enkele jaren, ondanks dat het tegenovergestelde hier altijd beweerd word.

We zitten hier met enthousisatelingen, die reageren door de band, net iets anders dan de doorsnee tweedehandskoper. Voor de tweede categorie, is de 993tt, binnen enkele jaren, nog maar een oude gebakje.

Sinds de komst van de 997, is de 993 nu een wagen van 2 generatie's terug, binnen een jaar of 4-5 zal dit 3 generaties zijn, en dan zal de 993 echt een crash maken, en dit komt dan pas terug goed als hij tegen de 25j aanloopt. Lucht of waterkoeling, maakt dan geen enkele verrek uit.

Daar komt dan nog bij, de de 996 4S, toch iets waardevaster is dan de doorsnee 996.

En voor het geluid, moet je het ook niet doen. De meeste 993's en 964-ers zijn watjes, als John4S, of ik met de GT3 alle registers opentrekken :mrgreen: :mrgreen:

Conclusie
Om bij te houden de 993TT
Om na enkele jaren te verkopen de 996 4S

beter kan ik het niet zeggen, ik heb op de 4S gestemd

11 mei 2006 10:29

Idem Paul en Marco.


Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.


Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.


Zelf imo geen vergelijk 993TT en 9964s, 2 totaal andere auto's

11 mei 2006 10:31

Zodra wij onderhoudskosten en verbruikcijfers van de 993TT ook nog gaan melden, neemt de Poll ineens een volledig andere wending! :mrgreen: :lol: :wink:

11 mei 2006 10:33

Rob Herfst schreef:Zodra wij onderhoudskosten en verbruikcijfers van de 993TT ook nog gaan melden, neemt de Poll ineens een volledig andere wending! :mrgreen: :lol: :wink:



Ik wilde het niet zeggen ... 8)

11 mei 2006 10:36

John4S schreef:Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.


Lijkt me logisch. Emotie versus verstand.

John4S schreef:Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.


Vandaar dat ik denk dat in mijn geval het rijden me alleen nog maar meer in de richting van de 993 zou duwen...

11 mei 2006 10:57

patrick911 schreef:Lijkt me logisch. Emotie versus verstand.




Porsche is emotie......ongeacht type....

11 mei 2006 11:39

Correct. :thumright: :res:
Ik bedoel emotie versus emotie & verstand... :wink:

11 mei 2006 11:46

Porsche is idd. emotie, en dat zullen maar weing mensen begrijpen.

'k heb van de week in een 944 gereden van '86 (zie ander topic), niet te vergelijken met mijn 996 4s..............maar toch toen ik hier rond reed gaf me die auto een lekker gevoel, kweet nie wat dat is..........maar dat hoef ik hioer niet te verklaren.





On topic.


993 TT superrrrrrrrrrrrrrrrrr kar

996 4s superrrrrrrrrrrrrrrrrr kar

993 TT snellllll

996 4s snellllll

993 TT bloedmooi

996 4s bloedmooi


Moeilijk heh...........had ook de keus ala deze, ben van een 964 turbo naar de 996 4s gegaan, en heb niet gekozen voor een tussenliggend model......wrom ???? ik viel voor het moderne.............en heb nog geen kilometer spijt gehad.

11 mei 2006 11:49

John4S schreef:'k heb van de week in een 944 gereden van '86 (zie ander topic), niet te vergelijken met mijn 996 4s..............maar toch toen ik hier rond reed gaf me die auto een lekker gevoel, kweet nie wat dat is..........maar dat hoef ik hioer niet te verklaren.

Heb ik geen last van! :mrgreen: :lol: :wink:

Koop die 944 gewoon lekker zelf, John en ga mee slalommen en driften! 8)

11 mei 2006 12:05

reed vandaag nog achter een glimmende sealgraue 4S, fantastisch - 8) gelijk op gestemd 8)

11 mei 2006 12:27

John4S schreef:Idem Paul en Marco.


Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.


Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.


Zelf imo geen vergelijk 993TT en 9964s, 2 totaal andere auto's


...heb beiden gereden..de moderne vorig jaar en nu de oude. Om af en toe es buiten te halen is de 993TT wel iets speciaal. Het zou telkens weer een magisch moment zijn om dit ding te gaan rijden.

De 9964S is zeker ook speciaal, maar die enorme duw in de rug en het feit dat de TT van een paar generaties terug is heeft wat meer nostalgie.

Het hangt er gewoon van af wat je ermee wil doen...je kan echt ni zeggen die of dat, er zijn teveel parameters.

Ik heb 993TT gestemd omdat ik als ik naar m'n eigen omstandigheden kijk deze wagen bij mij goed tot z'n recht zou komen. Ieder bekijkt het door z'n eigen bril...

Laten we de keuze iets rationeler worden => 996 4S, zonder twijfel!!! De brul is fantastisch; no offence! :wink:

11 mei 2006 12:46

Tsja, deze vind ik toch moeilijker dan gedacht. Ik heb toch een zwak voor turbo's, maar 4S heeft toch ook wel wat. Als nu die GT3RS motor met zn 8500 rpm-etjes in de 4S zat was het al weer een stuk makkelijker ....... :roll:................... Toch maar de tujboo dus :wink:

11 mei 2006 13:21

MichM3 schreef:De 9964S is zeker ook speciaal, maar die enorme duw in de rug en het feit dat de TT van een paar generaties terug is heeft wat meer nostalgie.


Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996 :mrgreen:

11 mei 2006 13:31

ppp 356 schreef:Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996 :mrgreen:


.... :D :D :D ..klopt, goed opgemerkt..maar ik was effe vanuit 997 oogpunt aan 't redeneren :wink:

11 mei 2006 13:34

doe mij deze maar, zwarte wielen erop en klaar 8)
wat een mooie kar :shock:

11 mei 2006 18:04

Voor mij ook de 4S.......

Heb wel over de turbo nagedacht (ook 996), ook over een GT3. Allemaal onwijs mooie auto's. Maar de auto is voor MIJ de 4S.

Alhoewel, afgelopen zaterdag in Duitsland in een 996 Turbo 307 km (mee)gereden. Dat vind ik dan wel weer erg jammer van een 4S. Zal er zelf de 300 km-grens dus niet mee halen

11 mei 2006 19:43

Ik las vandaag in een duits tijdschrift (AMS) dat de vraag op de 2e-handsmarkt naar de 996 sterk toeneemt. Een porschecentrum meldt dat het normaal altijd een 20-tal 996 in voorraad heeft en nu met moeite 6 :shock: :!:
De 4S en cabrio blijken de meest geliefde te zijn. Leder en navi de meest gevraagde opties.

11 mei 2006 20:40

Waarom geen 996 turbo :?:

11 mei 2006 21:01

Teun schreef:Waarom geen 996 turbo :?:

Waarom geen 997turbo :?: :roll:

11 mei 2006 21:05

ppp 356 schreef:

Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996 :mrgreen:

das wel een goede opmerking, vanwaar die sprong van 993 naar 996 ?
Ik bedoel de benaming.

11 mei 2006 21:08

HH schreef:Naar welke auto zou jullie voorkeur uit gaan ?
996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?

Teun schreef:Waarom geen 996 turbo :?:

Ik denk dat die (prijs)vergelijking (nog) niet opgaat! :wink:

11 mei 2006 21:08

...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:

11 mei 2006 21:26

MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:


Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?

11 mei 2006 21:35

Das wel een leuke vraag hier op het forum .
De 997 zou dan wel 004 moeten noemen of 904.
binnen vijf jaar zitten we weer met 911...

11 mei 2006 22:25

Beltar schreef:
MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:


Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?


De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64... :wink:
Plaats een reactie