11 mei 2006 9:43
ppp 356 schreef:Heb je de intentie, om een toekomstige klasieker aan te kopen?
Dan zou het de 993TT worden, hij zal als eerste deze status bereiken.
Wil je echter een P om enkele jaren mee te rijden, en hem dan weg te doen, zeker de 996 4S, hij zal een betere inruil hebben binnen enkele jaren, ondanks dat het tegenovergestelde hier altijd beweerd word.
We zitten hier met enthousisatelingen, die reageren door de band, net iets anders dan de doorsnee tweedehandskoper. Voor de tweede categorie, is de 993tt, binnen enkele jaren, nog maar een oude gebakje.
Sinds de komst van de 997, is de 993 nu een wagen van 2 generatie's terug, binnen een jaar of 4-5 zal dit 3 generaties zijn, en dan zal de 993 echt een crash maken, en dit komt dan pas terug goed als hij tegen de 25j aanloopt. Lucht of waterkoeling, maakt dan geen enkele verrek uit.
Daar komt dan nog bij, de de 996 4S, toch iets waardevaster is dan de doorsnee 996.
En voor het geluid, moet je het ook niet doen. De meeste 993's en 964-ers zijn watjes, als John4S, of ik met de GT3 alle registers opentrekken![]()
![]()
Conclusie
Om bij te houden de 993TT
Om na enkele jaren te verkopen de 996 4S
11 mei 2006 10:29
11 mei 2006 10:31
11 mei 2006 10:33
Rob Herfst schreef:Zodra wij onderhoudskosten en verbruikcijfers van de 993TT ook nog gaan melden, neemt de Poll ineens een volledig andere wending!![]()
![]()
11 mei 2006 10:36
John4S schreef:Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.
John4S schreef:Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.
11 mei 2006 10:57
patrick911 schreef:Lijkt me logisch. Emotie versus verstand.
11 mei 2006 11:39
11 mei 2006 11:46
11 mei 2006 11:49
John4S schreef:'k heb van de week in een 944 gereden van '86 (zie ander topic), niet te vergelijken met mijn 996 4s..............maar toch toen ik hier rond reed gaf me die auto een lekker gevoel, kweet nie wat dat is..........maar dat hoef ik hioer niet te verklaren.
11 mei 2006 12:05
11 mei 2006 12:27
John4S schreef:Idem Paul en Marco.
Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.
Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.
Zelf imo geen vergelijk 993TT en 9964s, 2 totaal andere auto's
11 mei 2006 12:46
11 mei 2006 13:21
MichM3 schreef:De 9964S is zeker ook speciaal, maar die enorme duw in de rug en het feit dat de TT van een paar generaties terug is heeft wat meer nostalgie.
11 mei 2006 13:31
ppp 356 schreef:Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996
11 mei 2006 18:04
11 mei 2006 19:43
11 mei 2006 20:40
11 mei 2006 21:01
Teun schreef:Waarom geen 996 turbo
11 mei 2006 21:05
ppp 356 schreef:
Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996
11 mei 2006 21:08
HH schreef:Naar welke auto zou jullie voorkeur uit gaan ?
996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?
Teun schreef:Waarom geen 996 turbo
11 mei 2006 21:08
11 mei 2006 21:26
MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?
de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...
Ben ik fout? Wie weet het precies?
11 mei 2006 21:35
11 mei 2006 22:25
Beltar schreef:MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?
de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...
Ben ik fout? Wie weet het precies?
Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?