14 jun 2006 9:53
ppp 356 schreef:(..)Enkel op de ring, weet je dat er buiten ervaren en mensen met verstan, ook nog van die randdebielen rondrijden, die beantwoorden aan je omschrijvingen. Als ik rond de kerktoren rij, verwacht ik deze eigenlijk niet.
14 jun 2006 10:17
14 jun 2006 10:34
adu schreef:ppp 356 schreef:(..)Enkel op de ring, weet je dat er buiten ervaren en mensen met verstan, ook nog van die randdebielen rondrijden, die beantwoorden aan je omschrijvingen. Als ik rond de kerktoren rij, verwacht ik deze eigenlijk niet.
De kans op ongelukken neemt toe met het verhogen van de snelheid, zo simpel is het in feite. Het risico kan enigszins verminderd worden door een ervaren bestuurder in de auto te zetten. Dat de risico's zich verwezenlijken blijkt wel uit de reputatie die de Ring heeft. Het is een optelsom van gevaarlijke bochten, hoge snelheden en - voor zover ik weet - het volledige gemis aan enige eis die wordt gesteld aan voertuig en bestuurder.
MS964 schreef:Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.
14 jun 2006 10:35
14 jun 2006 10:39
ppp 356 schreef: Je veronderstelling, gaat volgens mij enkel op, als je ervan uitgaat, dat iedereen op de openbare weg zich houd aan de verkeersregels. Voor iemand die graag snel rijd, denk ik dat het risico op de ring kleiner is dan op de openbare weg.
(..)
Onze zaak is gelegen op de A-12, dit is een weg zonder bochten, rechtdoor van Antwerpen, tot in Brussel. Het aantal gewonden en doden dat daar vallen op een jaar, daar kan de ring gelukkig niet aan tippen.
14 jun 2006 10:48
adu schreef:Ik begrijp de reacties niet meer ... Je hoeft toch geen genie te zijn om te kunnen inzien dat het rijden op de Ring per definitie gevaarlijk is dan een stukje snelweg ... Dat het beide een openbare weg betreft ben ik wel met Houben eens, maar door de wijze waarop de Ring wordt gebruikt/ geëxploiteerd - in feite bij wijze van circuit - is die niet gelijk te stellen aan welke stukje openbare weg dan ook. Let wel, ik heb er geen problemen mee als mensen zich aan degelijke risico's blootstellen. Ik vraag me wel af of er geen regels gesteld moeten worden voor het rijden op de Ring, opdat opgeschoten jongelui met een standaard Golf mk1 of de in mid-life crisis verkerende manager met z'n Ducati huppeldepup elkaar niet tot moes rijden.
14 jun 2006 10:55
Adu schreef:Ik neem aan dat de A12 meer verkeer verwerkt dan de Ring, je zou dus percentagegewijs moeten kijken. Maar ja, volgens mij willen de die-hards het niet horen/weten
14 jun 2006 11:01
ppp 356 schreef:[Maar regels zijn er al genoeg op deze wereld, ik heb een hekel als ze me alsmaar tegen mezelf willen beschermen.
14 jun 2006 11:06
14 jun 2006 11:06
ppp 356 schreef:Als ik later sterf, wil ik dat de mensen kunnen zeggen, dat ik geleefd heb, en met de huidige regels, word dit alsmaar moeilijker.
14 jun 2006 11:07
patrick911 schreef:Je weet dat het gevaarlijk is, je moet alleen ook de mentaliteit hebben om daar mee om te kunnen gaan.
Ik vind een Ducati fantastisch, maar zal er nooit een kopen omdat ik me daarop dood zou rijden. Ik zou me daarop niet kunnen beheersen.
Moet je dan motoren als de Ducati maar verbieden...?
14 jun 2006 11:13
MS964 schreef:Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.
14 jun 2006 11:15
14 jun 2006 11:17
Rob Herfst schreef:(..)Niemand is toch verplicht om op de Ring te gaan rijden?
14 jun 2006 11:34
adu schreef:maar ja, ik ben dan ook risico avers.
14 jun 2006 11:35
adu schreef:Ach ja, van sommige pleidooien weet je al van tevoren ... Toch een beetje jammer als je met je goed uitgeruste voertuig, al je ervaring en goede gedrag op de Ring rijdt en er duikelt zo'n idioot over je heen. Maar ja, da's nu eenmaal het risico ...Volgens mij zijn spelregels dan zo vervelend niet - maar ik ben dan ook maar een eenvoudige pennelikker
14 jun 2006 11:45
Rob Herfst schreef:adu schreef:maar ja, ik ben dan ook risico avers.
en dan koop je een 911?
![]()
14 jun 2006 11:50
14 jun 2006 11:51
ppp 356 schreef:
Misschien een ringverbod voor rijders die onverantwoord bezig zijn, maar wanneer ben je onverantwoord bezig
14 jun 2006 12:02
14 jun 2006 12:03
Joost Houben schreef:Het lijkt wel of jij het gaspedaal nooit intrapt Aduen het risico nooit opzoekt, maar waarom rij je dan een Porsche?
De Ring bied ook voordelen als je een keer gas wilt geven, je hebt geen tegenliggers, als je er vanaf gaat beland je in een vangrail dit is nog altijd beter als een boom of ander gevaarlijk obstakel en als het mis gaat zijn de hulpdinsten een stuk sneller ter plaatse dan op de openbare weg.
14 jun 2006 12:04
Meneer aard schreef:Maar zoals eerder gezegd, het is gewoon geen verplichting om over de ring te rijden.
14 jun 2006 12:10
patrick911 schreef:In het verkeer weet ik dat ik op meer zaken wel kan anticiperen en ik dat risico wel aandurf.
14 jun 2006 12:12
patrick911 schreef:(..) Er hoeft inderdaad maar een idioot te zijn die zichzelf hopeloos overschat en daar ga je. Voor mij betekent dat niet dat ik vind dat ze daar regeltjes voor moeten maken (die zijn er in het 'gewone' verkeer ook, en daar kan diezelfde idioot zich ook overschatten) maar dat ik dat risico op de ring met mijn auto niet aandurf. (..)
14 jun 2006 12:17
patrick911 schreef:Je zegt tegen je vrouw (en evt kinderen) dat je voorzichtig zult zijn, maar dat heb je maar ten dele in de hand. Er hoeft inderdaad maar een idioot te zijn die zichzelf hopeloos overschat en daar ga je.