26 jun 2006 10:33
Harley schreef:ErikE schreef:...wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.
Ik geloof het wel, maar wil best een keer mee![]()
Harley die nog nooit in een 968 (mee)gereden heeft
26 jun 2006 11:41
924 schreef:Harley schreef:ErikE schreef:...wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.
Ik geloof het wel, maar wil best een keer mee![]()
Harley die nog nooit in een 968 (mee)gereden heeft
Idem![]()
26 jun 2006 12:45
ErikE schreef:Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.
911-lover schreef:Leuk om te horen dat er nog iemand meer dan aangenaam verrast is van deze (ondergewaardeerde) wagen.
26 jun 2006 13:09
EriC4C schreef:(..)911-lover schreef:Leuk om te horen dat er nog iemand meer dan aangenaam verrast is van deze (ondergewaardeerde) wagen.
Tja, als je het maar vaak genoeg tegen jezelf blijft zeggen dan begin je er nog in te geloven ook hè.
Blijkbaar bevalt dat idee je wel dus.
26 jun 2006 13:25
EriC4C schreef:maar ben het helemaal kwijt na vervanging van de schokdempers![]()
![]()
![]()
26 jun 2006 13:54
26 jun 2006 14:44
MartijnS2 schreef:Het grote verschil zit vooral in een sper, en die zit volgens mij niet op jouw CS toch? Het gewichtsvoordeel is met alle opties op jouw CS ook omgeslagen in een nadeel
26 jun 2006 14:49
924 schreef:Harley schreef:ErikE schreef:...wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.
Ik geloof het wel, maar wil best een keer mee![]()
Harley die nog nooit in een 968 (mee)gereden heeft
Idem![]()
26 jun 2006 15:28
26 jun 2006 15:51
ErikE schreef:Het is met name de lage ligging (zwaartepunt) en het fantastische chassis dat mij in positieve zin bevalt bij het ronden van bochtige B-wegen! Heel anders dan de C4 die toch echt meer trekt en duwt in de aandrijving.
ErikE eerder schreef:Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.
26 jun 2006 16:09
26 jun 2006 16:40
wolf schreef:Af-fabriek dient er dus wat verspijkerd te worden? Hmmm.
26 jun 2006 19:20
Devils son schreef:wolf schreef:Af-fabriek dient er dus wat verspijkerd te worden? Hmmm.
Heeft te maken met het feit dat er eind jaren 80 een uitspraak in de VS was, waarbij een auto die de bocht uit vloog met onderstuur een rijdersfout werd genoemd en een auto die de bocht uit vloog met overstuur een constructiefout werd genoemd. Mix dat gegeven met punitive damages en je begrijpt waarom Porsche opzettelijk (teveel) onderstuur heeft opgeroepen in de afstelling van het onderstel.
26 jun 2006 19:27
Devils son schreef:wolf schreef:Af-fabriek dient er dus wat verspijkerd te worden? Hmmm.
Heeft te maken met het feit dat er eind jaren 80 een uitspraak in de VS was, waarbij een auto die de bocht uit vloog met onderstuur een rijdersfout werd genoemd en een auto die de bocht uit vloog met overstuur een constructiefout werd genoemd. Mix dat gegeven met punitive damages en je begrijpt waarom Porsche opzettelijk (teveel) onderstuur heeft opgeroepen in de afstelling van het onderstel.
26 jun 2006 19:59
26 jun 2006 20:08
EriC4C schreef:ErikE schreef:de C4 die toch echt meer trekt en duwt in de aandrijving.ErikE eerder schreef:sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.
Dat lijken me toch echt twee héél verschillende dingen.![]()
26 jun 2006 20:09
ErikE schreef:Lijkt mij wel verklaarbaar: met die flat-6 achterin zouden (fatale?) overstuur- reacties bij ons ongeoefende berijders aan de orde van de dag zijn. De ene na de andere P-klant zou van de weg schieten. Lijkt me slechte reclame.
26 jun 2006 20:15
Jort schreef:Dat zou kunnen, maar indirect zeg je nu dat de 964 "tweaked" zoals die van Devils Son, in de handen van ongeoefende berijders bij bosjes van de weg zouden schieten.
26 jun 2006 20:20
944 guy schreef:Het komt er gewoon op neer dat de vrouw vd passagier een h**r is dat ze dit doet. Amerikanen moet eens opkomen voor hun eigen fouten... hamlappen
26 jun 2006 20:23
26 jun 2006 20:47
Jort schreef:Grappig dat je de Alpine noemt met inderdaad dezelfde plaatsing van de motor. Vroegere modellen waren ook daar listig maar de laatste A610 schijnt die streken niet meer te hebben gehad. Wellicht ook een flinke dosis onderstuur ingebouwd?
26 jun 2006 22:13
ErikE schreef:Ik zou me eerder in het meningveld begeven, dat Porsche met onze C4 van einde jaren '80/begin '90 gewoon nog niet de 4wd perfectie had, zoals de C4's nu (waarschijnlijk) wel hebben, dus bakten ze 'ladingen' onderstuur in.
26 jun 2006 22:15
Jort schreef:
Wellicht kan Devils Son je stelling bevestigen, als het gaat om de terugkeer van dat listige maar ongetwijfeld vermakelijke karakter.
26 jun 2006 22:39
26 jun 2006 22:41