02 aug 2006 10:26
02 aug 2006 11:29
Massa schreef:<knip>
3. Verder heb ik nog even naar mijn ABS laten kijken. In wat enthousiaste jeugdigheid heb ik laatst voor een stoplicht een paar dikke strepen getrokken bij een late remactie.
02 aug 2006 11:57
02 aug 2006 15:57
02 aug 2006 16:52
02 aug 2006 18:03
Marcel B. schreef:Nou, Massa. kun je weer even vooruit. Begrijp ik nu dat je hem met een koude motor wel eens opentrekt?
02 aug 2006 18:19
Massa schreef:..... Nadat dit klusje klaar was liep de motor nog niet mooi en is de motor opengelepeld. Eén van de tapeinden van de cylinders bleek afgebroken te zijn. Ik heb gehoord dat dit wel vaker gebeurt bij P's van dit bouwjaar. ..... Er zijn nu 993 tapeinden ingezet, die zijn sterker dan die van een 964. ..... Kortom, de cylinders moesten er alle zes uit en zijn (zeer vakkundig) behandeld door een hierin gespecialiseerd bedrijf (Van Rijn). Ik heb de cylinders gezien na de behandeling en het zag er allemaal weer als nieuw uit. Daarna is de hele boel weer vakkundig in elkaar geschroefd en hij rijdt nu weer als nieuw.
Alles werkt perfect en de motor loopt goed. Ik ben nu de auto weer aan het inrijden aangezien ook gelijk nieuwe zuigerveren zijn gemonteerd (de motor was nu toch helemaal open).
02 aug 2006 18:22
EriC4C schreef:Het verbaast me overigens dat niet ook de drijfstanglagers zijn vervangen...
02 aug 2006 21:43
07 aug 2006 18:51
07 aug 2006 19:46
07 aug 2006 20:14
10 aug 2006 21:40
11 aug 2006 8:54
11 aug 2006 10:31
11 aug 2006 10:38
11 aug 2006 21:11
11 aug 2006 21:20
11 aug 2006 21:26
Marcel B. schreef:Misschien iets voor Gerco of ER?
http://cgi.ebay.nl/1-43-PORSCHE-911-TUR ... dZViewItem
Massa schreef:Nog eens nagevraagd:
Er zijn geen drijfstanglagers vervangen. Tot zo ver was de motor ook niet open. Het was ook niet nodig....
14 aug 2006 8:28
23 aug 2006 15:39
23 aug 2006 16:33
23 aug 2006 17:11
23 aug 2006 18:32
Zonder vierwielaandrijving zou de sprint van 0 naar 100 km/h trouwens ook niet in 3,9 seconden volbracht kunnen worden. En zou het weggedrag van de 911 Turbo nog veel listiger zijn dan de oer-Turbo uit de jaren zeventig