Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

02 aug 2006 10:26

Goed te horen Massa,

al met al nog een hoop tijd sinds Stuttgart verstreken
en je hebt em nu pas weer thuis staan.

Inderdaad laat eens weten wat er allemaal aan gedaan is.

En nu nooit meer met een koude motor doortrekken he :evil:

02 aug 2006 11:29

Massa schreef:<knip>
3. Verder heb ik nog even naar mijn ABS laten kijken. In wat enthousiaste jeugdigheid heb ik laatst voor een stoplicht een paar dikke strepen getrokken bij een late remactie.


Hoi Massa, dat was aardig wat sleutelwerk zo te lezen! Over dat strepen trekken met ABS, ik heb er geen last van (ook een 965 uit '91), ik vind het ABS op de mijne eigenlijk nogal voorbarig :lol: Probeer het eens als het geregend heeft op klinkers ofzo, dan moet het zeker ingrijpen. Als alles is doorgemeten maar het werkt niet dan klopt het nog steeds niet lijkt me :roll:
Tot op de jubi-rit!
gr, Paulb

02 aug 2006 11:57

Nou, Massa. kun je weer even vooruit. Begrijp ik nu dat je hem met een koude motor wel eens opentrekt? :bang:

02 aug 2006 15:57

ah massa,

je was aan het typen toen ik ook aan het posten was.

Dat zijn inderdaad nogal wat werkzaamheden.
Op basis van Paul zijn ervaringen zou ik toch nog eens wat experimenteren met de abs. Blokkeren zou misschien even mogen
omdat het systeem wat laat reageert. Maar ik kan me niet voorstellen
dat het gewoon is dat de wielen blijven blokkeren.

Hoewel mijn 944 er blijkbaar ook last van heeft, bleek laatst
tijdens het uitwijken tijdens de flevo rit.
Maar volgend jaar moet de remmerij toch volledig gedaan worden.
Tot die tijd even opletten bij uitwijken de rem los.

02 aug 2006 16:52

Blij dit te lezen Massa. Ik weet ook wat het is om een paar maanden zonder te zitten. :wink:

02 aug 2006 18:03

Marcel B. schreef:Nou, Massa. kun je weer even vooruit. Begrijp ik nu dat je hem met een koude motor wel eens opentrekt? :bang:


Eigenlijk doe ik dat nooit, maar één keertje was hij nog niet helemaal warm. Kort daarna brak de pleuris uit. Het zal vast toeval geweest zijn... :lol:

02 aug 2006 18:19

Massa schreef:..... Nadat dit klusje klaar was liep de motor nog niet mooi en is de motor opengelepeld. Eén van de tapeinden van de cylinders bleek afgebroken te zijn. Ik heb gehoord dat dit wel vaker gebeurt bij P's van dit bouwjaar. ..... Er zijn nu 993 tapeinden ingezet, die zijn sterker dan die van een 964. ..... Kortom, de cylinders moesten er alle zes uit en zijn (zeer vakkundig) behandeld door een hierin gespecialiseerd bedrijf (Van Rijn). Ik heb de cylinders gezien na de behandeling en het zag er allemaal weer als nieuw uit. Daarna is de hele boel weer vakkundig in elkaar geschroefd en hij rijdt nu weer als nieuw.

Alles werkt perfect en de motor loopt goed. Ik ben nu de auto weer aan het inrijden aangezien ook gelijk nieuwe zuigerveren zijn gemonteerd (de motor was nu toch helemaal open).

Klinkt bekend. ;)
Het verbaast me overigens dat niet ook de drijfstanglagers zijn vervangen, maar ik ben dan ook een "technische leek" echter wel ervaring met een vergelijkbare situatie.

02 aug 2006 18:22

EriC4C schreef:Het verbaast me overigens dat niet ook de drijfstanglagers zijn vervangen...



Ik had het zo niet eens gelezen .... was er van uit gegaan dat dat dan ook wel gedaan zou zijn :roll:

:@: Massa :?: :idea: :?:

02 aug 2006 21:43

Volgens mij zijn er geen lagers vervangen...

07 aug 2006 18:51

Nog een beduchte 930-rijder:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/po ... 63575.html?

Let op mijn minuscule snelkoppeling :lol:

07 aug 2006 19:46

Alleen het vraagtekentje mag nog weg Marcel :!: :wink: :cheers:
Laatst bijgewerkt door Harley op 07 aug 2006 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

07 aug 2006 20:14

muggenzifter :lol:

10 aug 2006 21:40

Nog eens nagevraagd:
Er zijn geen drijfstanglagers vervangen. Tot zo ver was de motor ook niet open. Het was ook niet nodig....

11 aug 2006 8:54

Misschien iets voor Gerco of ER?

http://cgi.ebay.nl/1-43-PORSCHE-911-TUR ... dZViewItem

11 aug 2006 10:31

Bedankt voor de tip Marcel...ik ga bieden en hem dan "schappelijk" doorverkopen aan één van deze twee... :twisted:

11 aug 2006 10:38

Winst samen delen de 20e? :lol:

11 aug 2006 21:11

Ik heb al een minichamps 1:43 arenarode turbo !
En ook al mijn turbo in 1:18 en 1:72

En ER wil hem vast ook niet hebben want dan moet hij weer gaten gaan boren omdat ie anders niet lijkt op die van hem :mrgreen:
:wink:

11 aug 2006 21:20

Da's zonde Jurgen. Toch zelf de drankjes betalen de 20e :P

11 aug 2006 21:26

Marcel B. schreef:Misschien iets voor Gerco of ER?

http://cgi.ebay.nl/1-43-PORSCHE-911-TUR ... dZViewItem

Niet in het Arenarood, maar dan ook veel goedkoper :!:

Afbeelding Interesse :?: :wink:

Massa schreef:Nog eens nagevraagd:
Er zijn geen drijfstanglagers vervangen. Tot zo ver was de motor ook niet open. Het was ook niet nodig....

De laatste twee beweringen durf ik te betwijfelen :!:
Wat betreft de drijfstanglagers: na de uitgevoerde werkzaamheden krijgen deze lagers opeens weer de volledige compressie zoals nieuw af-fabriek te verwerken :idea: :arrow: vervanging wellicht niet zozeer direct nodig, maar wel verstandig. :wink:

14 aug 2006 8:28

Willen jullie nog héél véél foto's zien van turbo's in alle soorten en maten: http://www.911turbo.com/gallery

Leuk met dit regenachtige weer.

23 aug 2006 14:59

Voor de turboliefhebbers.

23 aug 2006 15:39

Het is en blijft een pracht van een auto, thanks WdePundert!

23 aug 2006 16:33

Graag gedaan en, inderdaad, een pracht van een auto.

23 aug 2006 17:11

Echt ELKE keer dat ik hem zie en over lees vind ik hem mooier !
Dat had ik bij de 996 turbo nou niet.

Ik moet weer eens wat meer aan het werk en wat minder hier rondhangen, dan kan ik hem misschien ook ooit nog betalen.... :P

23 aug 2006 18:32

Wim bedankt,

Zonder vierwielaandrijving zou de sprint van 0 naar 100 km/h trouwens ook niet in 3,9 seconden volbracht kunnen worden. En zou het weggedrag van de 911 Turbo nog veel listiger zijn dan de oer-Turbo uit de jaren zeventig


Het wordt er wel weer ingewreven :lol:
Plaats een reactie