Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 mei 2006 11:50

patrick911 schreef:
adu schreef:Vreemd, ik heb zelf juist het tegenovergestelde ervaren. Uitstekend en snel geholpen door Pon. Sterker nog, heb bij geen enkel bedrijf (ongecaht branche) zo'n bereidwillendheid ervaren.

Da's mooi Adu, dan gaan mijn volgende brieven dus via jou... :wink: :cheesy:

:thumleft: Maar ik garandeer niks ... :wink:

24 mei 2006 11:56

Ben aan de hand van alles dat hier boven staat ook bezig om te bekijken of ik het kan regelen.....

De duitse benaming (evenals een COA) komt niet direct als herkenbaar over bij de heren van Porsche....(wel een COC!?)

Wellicht kan ik meer met een afbeelding (per mail sturen...) dan weten ze waar we het over hebben.

Ik zie hem wel verschijnen....!

24 mei 2006 12:44

Ik had inderdaad ook moeite om op de juiste plek te komen, en om uit te leggen wat ik precies bedoelde. Is volgens mij niet echt een naam voor, en het is ook geen standaardprocedure ofzo.. :roll:

24 mei 2006 22:41

Dit is 'm dan:

Afbeelding

Er zijn vast wel mensen die wat codes/cijfers kunnen verklaren... :?:

24 mei 2006 22:48

Wow ziet er heel netjes uit :thumleft:

Gewoon een telefoontje naar Pon,of heb je kennissen daar?? :lol: :wink:

Zoiets wil ik ook graag,een soort geboortebewijs. Even inlijsten en aan de muur.

25 mei 2006 8:05

Dat ziet er heel goed uit!

Daar ben ik ook wel voor in..... 8)

Ik zal eens kijken of het met een voorbeeld wel gaat lukken.

04 jun 2006 0:40

MS964 schreef:Geen idee, stonden heel veel nummertjes en serienummers op, moet het nog wat nader bekijken! In grote lijnen (jaar/maand/etc) klopte het wel. :lol:

Opties klopten wel, alleen staat er 'Sitzheizung rechts und links', maar daar weet ik niks van, en dat zal ik nog 's nader bekijken in de P... :?

Pfffff...vanavond 's die Sitzheizung bekeken, en verd*md, die zit er dus inderdaad links en rechts op!! Lekker slim van me... :oops: :oops: :oops:

04 jun 2006 12:56

En om die verwarring met begrippen nog wat groter te maken :wink:
voor het importeren heb je een Conformiteitsverklaring nodig, met daarin de verklaring dat de auto voldoet aan een bestaande Europese typegoedkeuring (ETG) :idea:

Als er nog onbekende M-nummers zijn moet je het hier maar even melden :!:

04 jun 2006 21:00

Paul van Engelen schreef:..... voor het importeren heb je een Conformiteitsverklaring nodig, met daarin de verklaring dat de auto voldoet aan een bestaande Europese typegoedkeuring (ETG) :idea: .....

..... indien het bouwjaar van de auto 1996 of jonger is. :idea: :wink:

05 jun 2006 11:00

Paul van Engelen schreef:En om die verwarring met begrippen nog wat groter te maken :wink:
voor het importeren heb je een Conformiteitsverklaring nodig, met daarin de verklaring dat de auto voldoet aan een bestaande Europese typegoedkeuring (ETG) :idea:

Als er nog onbekende M-nummers zijn moet je het hier maar even melden :!:

Heb nummer M562 kon ik zo snel niet in de "bijbel van Morgan" terugvinden....(zomaar uit interesse niet voor import....)... :shock: :shock: :shock:

05 jun 2006 13:07

MS964 schreef:Opties klopten wel, alleen staat er 'Sitzheizung rechts und links', maar daar weet ik niks van, en dat zal ik nog 's nader bekijken in de P... :?

Ja joh, dat is dat knopje dat zegt: "Niet aankomen".... hetgeen jij blijkbaar keurig hebt gedaan afgelopen jaar :lol:

:wink:

05 jun 2006 13:11

airbag drivers side

05 jun 2006 20:43

horn schreef:airbag drivers side

Thnx Horn, ik heb het nu ook gevonden in de "964 bijbel" van Adrian Streather...... :oops: :oops: :oops:
De passagiers airbag is geen optie (M563) omdat deze er wel in zit maar niet staat vermeld in de optie-codes.... :wink: :wink: :wink:

14 aug 2006 20:38

patrick911 schreef:Misscha,

aan de toon van je berichtje te horen stonden er geen (onaangename) verrassingen op? Geen ruilmotor, andere opties enzo?
Ik heb de COA aanvraag gefaxed en wacht nu af wat er komen gaat. Zal wel (volgens de site) tussen de 6 en 9 weken kunnen duren. :(

Alleen wel vreemd; op de duitse site moet je chassisnummer, motornummer en baknummer zelf invullen en een bewijs van eigendom meesturen, terwijl bij de US versie alleen het chassisnummer voldoet.... :? Anyway, we zullen zien...

ben benieuwd of er ondertussen al iets ontvangen is? :? :wink:

14 aug 2006 20:49

LuKe schreef:
patrick911 schreef:Misscha,

aan de toon van je berichtje te horen stonden er geen (onaangename) verrassingen op? Geen ruilmotor, andere opties enzo?
Ik heb de COA aanvraag gefaxed en wacht nu af wat er komen gaat. Zal wel (volgens de site) tussen de 6 en 9 weken kunnen duren. :(

Alleen wel vreemd; op de duitse site moet je chassisnummer, motornummer en baknummer zelf invullen en een bewijs van eigendom meesturen, terwijl bij de US versie alleen het chassisnummer voldoet.... :? Anyway, we zullen zien...

ben benieuwd of er ondertussen al iets ontvangen is? :? :wink:

Ik heb het geboorte-certificaat van mijn S-je via Porsche duitsland voor euro 92.80 duurde 2 weken ofzo..... :wink: :wink: :wink:

02 sep 2006 0:44

Nope, zijn inmiddels minstens 10 weken verder en nog helemaal nada, noppes. :(

:idea: Zal maandag nog maar eens informeren.

02 sep 2006 9:01

patrick911 schreef:Nope, zijn inmiddels minstens 10 weken verder en nog helemaal nada, noppes. :(

:idea: Zal maandag nog maar eens informeren.

Lijkt mee een strak plan, misschien een lange zomervakantie........ :roll: :roll: :roll:

06 sep 2006 16:19

OK, na een belletje en emailwisseling gisteren blijkt dat mijn vorige aanvraag kwijt was geraakt.
Vandaag bevestiging gekregen dat de opnieuw gestuurde fax (voor wie evt ook wil, het is een ander fax-nummer dan op het formulier staat, want 1-800 werkt vanuit NL niet: +1 508 486 9710) wel is aangekomen.

Zou 2 tot 4 weken duren. Al met al een beetje een laat verjaardagscadeautje van/aan mezelf, maar toch...

06 sep 2006 18:21

patrick911 schreef:OK, na een belletje en emailwisseling gisteren blijkt dat mijn vorige aanvraag kwijt was geraakt.
Vandaag bevestiging gekregen dat de opnieuw gestuurde fax (voor wie evt ook wil, het is een ander fax-nummer dan op het formulier staat, want 1-800 werkt vanuit NL niet: +1 508 486 9710) wel is aangekomen.

Zou 2 tot 4 weken duren. Al met al een beetje een laat verjaardagscadeautje van/aan mezelf, maar toch...

Ik ben benieuwd of het eenzelfde formulier is als dat van mij (voor 92.80 euro)............ :wink: :wink: :wink:

03 okt 2006 10:04

Hij is binnen :!: :!:

...maar het valt me toch een beetje tegen. Er staat op wat uiteraard ook al op de CARDEX (via Pon NL) stond, nl het:

- chassisnummer
- motornummer
- baknummer
- kleur
- geleverde opties
- bekledingtype

...en dat klopt gelukkig allemaal met de CARDEX en de auto.
Verder is er nog ruimte op de COA om te vermelden wat ie destijds gekost heeft en wat de produktiedatum was. Beide zijn hier niet bekend :(

Maar op de CARDEX stond ook nog waar ie geleverd is (Porsche Verona, Italie), op welke datum en dat ie met de Italie-specifieke land-opties is geleverd; dit staat dan weer niet op de COA.

Anyway, mooi lijsdtje kopen, inlijsten en op het toilet hangen :wink:

03 okt 2006 10:06

PS. Ze hebben er bij Porsche North America wel werk van gemaakt. Ik Had dus vrij recentelijk doorgegeven dat er maar niks gebeurde (na +/- 10 weken) en nu stond er 'extremely urgent' op de verpakking..... :shock: :lol: :lol:

Beetje overdreven, maar wel goeie service! :thumright:
Plaats een reactie