|
Compleet afgedroogd door Corvette...
Auteur |
Bericht |
Vette rp
|
puur op prestaties, technniek en afwerking gezien is de porsche een betere auto als de corvette. De vraag blijft dan waar voel je je lekker in en wat vindt je mooier. De meeste hier op het forum gaan dan voor de porsche als geld totaal geen rol speelt. Als geld meer van invloed is zullen er misschien een aantal een andere keus maken. Ik denk dat de corvette naast zijn voor een aantal "patserserige"uitstraling wel degelijk in staat is een goede sportwagen te maken met dito prestaties.
|
28 okt 2006 13:27 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
28 okt 2006 14:13 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
|
28 okt 2006 15:49 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Welke Porsche tov welke Corvette???? Waarom is het nou zo moeilik om toe te geven dat een Corvette gewoon super value for money is, daar doen we een Porsche toch niets tekort mee....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 okt 2006 20:27 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
ben ik het mee eens
Corvettes zijn geweldig auto's,
Maar porsches zijn nét dat ietsjepietsje..................

|
28 okt 2006 20:32 |
|
 |
ECT
|
Auto's in Amerika kosten meer dan de helft minder dan hier in NL.
De Corvette Z-06 kost, full-optional ca. 80.000 USD en dat is equivalent aan ± 64.000 euro(!!!!). Naar Amerikaanse standaarden is dat veel geld voor een auto; een Amerikaan geeft niet meer dan max. 40.000 USD (=32.000 euro) uit aan een auto en daar krijgen ze een solide auto voor. In NL krijg je daar een Peugeotje voor! Aangezien de Amerikaan gezien de grote, lange afstanden afhankelijk is van de auto moeten de autoprijzen dan ook laag zijn. Een Amerikaan wilt ook graag een betaalbare sportauto zoals de Mustang, Dodge Charger, Chevrolet Camaro en Pontiac Firebird en de Corvette. De eerste 4 auto's kosten in onze ogen geen drol (max. 45.000 USD= 36.000 euro). De Corvette moest ook bereikbaar zijn voor de gewone man en zie... hoeveel het daar kost 80.000 USD = 64.000 euro. Dezelfde Corvette hier kost 90.000 euro (equivalent aan 111.000 USD), dankzij onze hoge BTW en BPM.
Als Porsche zijn oorsprong in Amerika had waren ze ook goedkoop en haalbaar voor de gewone man. We hebben de pech dat we in het dure Europa wonen en in het bijzonder NL, waar ook hele mooie auto's gebouwd worden. De prijzen (vd Corvette) kunnen dus een vertekend beeld geven.
Snappie.... 
|
28 okt 2006 20:43 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Of geluk als je er toch ene hebt, want anders reed iedereen erin 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
28 okt 2006 21:10 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Oké oké; Een Corvette is super value for money 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 okt 2006 22:29 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 okt 2006 22:50 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En dan meen ik het ook nog, ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit een zal kopen 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 okt 2006 23:06 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2006 14:47 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Of een Subaru WRX  Rijdt ook een aantal porsches zoek en kost minder
Oeps wat zeg ik nu 
|
29 okt 2006 15:37 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Gewoon, de waarheid... Echter, bij een Porsche komt vaak een flink stuk emotie om de hoek
(overigens zou ik ook wel een gt-turbo/wrx willen, maarja.... )
|
29 okt 2006 16:09 |
|
 |
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
 Corvette eerder oud?
Laat ik mijn GT3 nu net (2mnd geleden) gekocht hebben bij een dealer waar het "vol" stond met corvette's (Kroymans Breukelen), je zou kunnen zeggen dat ik hem uit het hol van de leeuw heb gered. Inderdaad, met name de laatste versie schijnt heel goed te rijden en ziet er best mooi uit. Over smaak en emoties valt moeilijk te twisten (duidelijk wat ik gekozen heb). Ik denk alleen wel dat een goede gebruikte porsche wel degelijk op de lange termijn niet duurder hoeft te zijn dan de "goedkopere" corvette. Porsche houden op de langere termijn toch beter hun waarde en blijven couranter. Een corvette is denk eerder een "oude" auto.
Laatst bijgewerkt door 968mint op 29 okt 2006 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 okt 2006 19:30 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Corvette eerder oud?
Zo dit draadje heb ik niet bewust gevolgd, maar deze laatste post is er 1 om te koesteren.
|
29 okt 2006 19:35 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Gefeliciteerd met de GT3  (sorry, ik heb je welkomtopic gemist)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
29 okt 2006 19:36 |
|
 |
Marcel
|
 Re: Corvette eerder oud?
absoluut, maar jij verkeerde dan ook in de luxe omstnadigheid dat je kon dan wel moest kiezen en dan ook voor mij was de keuze relatief eenvoudigg
|
29 okt 2006 19:53 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
paSCal,
Verkoop je toch gewoon de P..........
Haal dan wel de STI uitvoering, heeft significant betere motor met meer "veilige" tuning's marge, tis maar dat je het weet. En ach, ze kunnen ook vast wel "een" moderator gebruiken op het soebforum.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
29 okt 2006 23:01 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Vreemde vergelijking... Da's een Veyron met een Porsche (CGT bijv.) vergelijken. Exclusiviteit gaat trouwens ook prima op voor de genoemde Corvette. Hoe vaak kom jij hem hier tegen?
Kweenie, de Z06 heeft geen last van turbotraagheid, de 911 nog steeds. Bij maximaal presteren waarbij de piloot de weg kent en dus proactief kan rijden (bijv Nürburgring) zijn ze even snel. Qua wegligging doen ze dus ook niets voor elkaar onder.
_________________________________________ Tjolk.
|
29 okt 2006 23:55 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook met overschakelen kan je één of twee tiende verliezen met een atmosferische auto.
Niet dat het echt uitmaakt, want de openbare weg leent zich niet voor vergelijkend warenonderzoek...
|
30 okt 2006 11:01 |
|
 |
RufBTR
|
huh ik weet niet hou oud dit topic nu is, maar de 997 turbo heeft toch echt geen last meer van turbolag, en gebruik je de boost knop goed, dan gaat ie nog harder vooruit. Nou was me wel gezegd, gebruik die knop met mate, maarja ik wou em flink op z'n staart trappen. en dat houd ie goed vol. knopje in ,even uit knopje, knopje in en zo door. voor mij hadden ze die knop gewoon weg mogen laten, en gewoon altijd die extra boost aan.
het zal vast de levensduur van de turbo's korter maken, maar ja het gaat om de fun. dan maar eerder een turbo revisie.
my 2 cents.
|
01 nov 2006 20:33 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De meeste hands-on reviews spreken van een turbogat/-gaatje (wel minder dan alle eerdere edities).
Ik quote Autovisie (AV22):
Laatst bijgewerkt door Jort op 01 nov 2006 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2006 20:38 |
|
 |
RufBTR
|
dan kunnen deze mannen vast niet het uitertste uit de 997 turbo halen
op 3000 toeren heeft mijn Ruf volledige turbodruk, en drukt je dan zeer zeker zeer ver in je kuipstoel. ok de klap komt harder aan met een 930. maar daarom merk je het niet bij een 997 in de lagere toeren, omdat het veel subtieler word in gebracht, desondanks accelereert het bere snel. Zonder die trap in je rug.
stel de vraag aan turbo rijders die een 930/965 hebben gehad en daarna naar een 993 TT zijn gegaan, welk gevoel geeft je meer het snelheids gevoel, een 930 of een 993TT. En dat heeft alleen maar te maken met de gigantische klap die je krijgt bij een 930(getuned of ongetunded) vanaf de 993 TT(standaard) is het subtieler gebracht, maar daarom gaan ze nog steeds heel hard vooruit.
En dat is hetgene wat de mannen van autovisie missen/ of verkeerd inschatten.(in mijn mening)
Je gaat mij zeer zeker niet wijs kunnen maken dat de 911 turbo geen evolutie heeft mee gemaakt, en de 997 turbo is een grote stap vooruit in de turbo techniek voor benzine motoren.
je weet pas hoe het voelt als je echt in de verschillende 911 turbo's hebt kunnen rijden.
ehhm volgens mij is dat wat ik wou zeggen....................
en ja ik heb porsche aandelen 
|
01 nov 2006 21:27 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De vraag was niet of de 997 Turbo een grote stap voorwaarts is of niet, in vergelijking met voorgaande modellen. Dat is zeker zo. Maar hier werd de Turbo vergeleken met atmosferische motoren zoals de V8 van de Corvette. Bij de Autovisie test met een V12 van Lamborghini. In die context zullen ze echt wel weten waarover ze praten. Getuige ook de meetcijfers. 
|
01 nov 2006 21:37 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ik ben er dus zo eentje, die van een wat snellere 930 naar een wat snellere 993TT gegaan ben , en kan je zeggen dat de beleving van de versnelling bij de 930 door de enkele turbo idd hoger is. Voor het gevoel lijkt'ie zelfs wat sneller te accellereren.
Ondanks de twee turbo's voel je bij de TT , waarbij het wat subtieler toegaat, toch óók bij de 3-3,5 duizend toeren een duidelijke versnelling, wat niets anders is als een turbo-gat, alleen minder heftig...
|
01 nov 2006 22:02 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|