20 nov 2003 19:05
20 nov 2003 19:06
Een band krijgt de kans maximaal te functioneren als hij draagt over de volle breedte en lengte van de footprint
De warmte hoop zich op daar waar deze niet afgevoerd kan worden
20 nov 2003 19:11
Robinson schreef:Leuke discussie,
Ik geef het voordeel aan Jaap.
Goede beargumentering,
Jeroen, jij bent aan zet.
20 nov 2003 19:14
20 nov 2003 19:48
20 nov 2003 21:02
20 nov 2003 21:03
20 nov 2003 21:11
Jeroen914 schreef:Als het goed is kan Jaap je wel vertellen wat voor banden dit zijn
Jammer dat ze maar 7.000km mee gaan![]()
gr.
Jeroen
20 nov 2003 21:26
20 nov 2003 22:21
21 nov 2003 9:40
Jeroen914 schreef:Maar nu moet je er niet ineens overheen gaan praten...
HOE BEPAAL JE NOU DE IDEALE BANDENSPANNING???
gr.
Jeroen
21 nov 2003 17:33
21 nov 2003 22:38
22 nov 2003 4:29
hier ga ik mee met jaap dat de bandenfabrikant gewoon uitprobeert wat het beste is
mijn ervaring met lagere spanning voor leverde nou niet echt meer grip op
22 nov 2003 6:23
22 nov 2003 18:51
22 nov 2003 19:05
nu rij ik echt andere banden dan jij, michelin mxv 185/14, waarbij ik echt alleen het loopvlak moet gebruiken en maar heel weinig van de oplopende zijkant voor de meeste grip
2.0 en 2.4 voor respectievelijk voor en achter, waarmee ik nu rondrij. aan afslijting van loopvlak is geen verschil te zien, in beide gevallen gelijkmatig, terwijl ik bijvoorbeeld een tijdje heb rondgereden met teveel toespoor na verlaging wat direct verkeerde slijtage gaf