10 jan 2007 1:47
Jurgen schreef:...mss niet op een GTI-forum
Jeroen C3.0 schreef:Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden!
10 jan 2007 1:59
Jeroen C3.0 schreef:Eens, dus de oplossing... Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden!
10 jan 2007 3:39
Neen totaal niet!
Je hebt het toch over de motor?
maar om nu te zeggen dat je ze daarmee aan gort rijdt
10 jan 2007 6:17
Petra schreef:Zie het maar zo: een auto vanuit stilstand duwen is zwaarder, dan als de auto de gang er wat in heeft zitten.
Petra schreef:Bij een zeer zwaar belaste motor kan de olie tussen de lagers weggedrukt worden, mede doordat bij zware belasting de olie heet en dus dunner wordt. Tussen de vlakken waar zich minder olie bevindt onstaat er meer wrijving dan normaal en dus ook iets meer slijtage dan normaal.
Petra schreef:De rijstijl die je op dat moment hanteert (snel schakelen, hoge toeren, lage toeren) is een grotere belasting (naar mijn inziens) voor o.a. koppelingsplaten, drijfstang, krukas...
Petra schreef:Maar de meeste rijders trappen ineens het gaspendaal in en laten supersnel de koppeling opkomen, hierdoor krijgen die wel een tik (opdonder) te verwerken. Juist omdat ze vanaf 0 tpm beginnen. Terwijl het weer beter is om vanaf (ik dacht) ca. 1500 tpm weg te sprinten. Ook is je auto dan sneller weg.
Petra schreef:Naar mijn inziens verkort het de levensduur van de desbetreffende onderdelen wel. Zo gauw je de motor aan doet vindt er al slijtage aan de onderdelen plaats, alleen is dit zo minimaal dat je er jaren in kunt rijden.
10 jan 2007 9:08
Nicolò schreef:Er zijn er volgens mij niet zo veel die hun Porsche als eerste auto gebruiken en jaarlijks veel kilometers maken.
10 jan 2007 9:14
aero schreef:prima discussie dithoog anti broodje-aap gehalte.
Ook ik rij zeker 15-20 km of 15-20 minuten met mijn TT voordat ik echt vol door de versnellingen heen ga. Voel me daarna ook altijd weer min of meer schuldig als ik meedere malen tegen de 6000 rpm aan heb gezeten. Na het lezen van dit draadje begrijp ik dat het allemaal wel meevalt.
Bedankt Erwin
10 jan 2007 9:23
Petra schreef:Niet letterlijk de motor, want deze is van aluminium/gietijzer en dat krijg je niet snel een scheur in.![]()
Petra schreef:
Misschien klopt de visie niet, maar zo is mij het verteld.
10 jan 2007 11:54
Petra schreef:
Vanuit stilstand moet ineens (en het liefst zo snel mogelijk) ca. 1500 kg in bewegen worden gezet, dat houdt in dat de motor zwaar moet werken.
Zie het maar zo: een auto vanuit stilstand duwen is zwaarder, dan als de auto de gang er wat in heeft zitten.
Bij een zeer zwaar belaste motor kan de olie tussen de lagers weggedrukt worden,
Naar mijn inziens verkort het de levensduur van de desbetreffende onderdelen wel. Zo gauw je de motor aan doet vindt er al slijtage aan de onderdelen plaats, alleen is dit zo minimaal dat je er jaren in kunt rijden.
Zoals ik al eerder schreef, ook ik maak mij wel eens schuldig aan een stoplicht sprintje.
15 jan 2007 18:47
Renntech schreef:Heel kort dan.
Járen geleden reed ik een oude SC, nooit heb ik die auto ontzien. Altijd maximaal hard gereden en vele wedstrijden ZAC gereden. De hele Gerlach reed ik in de toerenbegrenzer. Ik had in mijn SC de toerenbegrenzer van een 911 S ( 7300 omw/min.) Schakelen durfde ik toen niet, de snelheid lag te hoog om van het gas te gaan. ( reed altijd op het randje van grip)
En dat twintig ronden lang, 3 wedstrijden per dag. Daarna gewoon normale banden er onder gezet en weer over de weg naar huis gereden.
Voor de verkoop heb ik de motor gereviseerd, gewoon omdat ik het niet kan maken een afgetrapte motor te verkopen. Dus indertijd niet losgehaald omdat de motor kapot gelopen was, wel kon ik mooi zien wat een jaar racen voor een invloed had op de motor. Gewoon niks meer of minder slijtage te zien dan bij gewoon straatgebruik.
]
16 jan 2007 1:25
Van den Berg schreef:Reed zeker wel lekker die rode 911 SC die niet van jezelf was en je toen een volwaardige sponsor had!!
Van den Berg schreef:En naar mijn weten is de motor voor de verkoop nooit los geweest!!![]()
Kortom : broodje aap verhaal!!!
16 jan 2007 9:16
16 jan 2007 9:52
16 jan 2007 11:54
16 jan 2007 15:59
Van den Berg schreef:Geloof niet wat anderen vertellen ...
16 jan 2007 19:27
Dan is het alleen maar van belang hoe zeker jouw 'naar mijn weten' is. Voor mij wordt 'naar mijn weten' gebruikt bij een aanname over iets waarvan door de verteller geen zekerheid over te geven is. In dat licht is de conclusie een boude uitspraak. vind ik.
16 jan 2007 19:38
16 jan 2007 21:44
Van den Berg schreef:oh oh oh, zodra het over de forumtechniker gaat zijn er gelijk een paar op hun pik getrapt.
Van den Berg schreef:nasjonal dickthee is nied mijn faforied 993 4 S, praat maar gewoon hollands dan snappen er meer wat je nou wil zeggen!!
16 jan 2007 21:57
Reed zeker wel lekker die rode 911 SC die niet van jezelf was en je toen een volwaardige sponsor had!!
En naar mijn weten is de motor voor de verkoop nooit los geweest!!
oh oh oh, zodra het over de forumtechniker gaat zijn er gelijk een paar op hun pik getrapt.
Er staat waarschijnlijk de doodstraf op als je iemand een beetje tegengas geeft die een kontverhaal ophangt.
16 jan 2007 22:01
Van den Berg schreef:oh oh oh, zodra het over de forumtechniker gaat zijn er gelijk een paar op hun pik getrapt.
Van den Berg schreef:Er staat waarschijnlijk de doodstraf op als je iemand een beetje tegengas geeft die een kontverhaal ophangt.
16 jan 2007 22:14
16 jan 2007 22:28
Paul van Engelen schreef:@Van den Berg, je gelooft toch niet echt dat jij als enige op dit forum weet dat er tussen jullie in het verleden het 'een en ander' is voorgevallen![]()
![]()
16 jan 2007 22:42
16 jan 2007 22:45
Van den Berg schreef:De auto was inderdaad van mij, onze gewaardeerde " Techniker" heeft de auto indertijd in bruikleen gehad.
De auto is verkocht door mij met een andere motor en de genoemde motor is nooit open gehaald door de "Techniker".
Sterker nog; de motor ligt hier nog geheel ongedemonteerd op de plank.![]()
16 jan 2007 23:18
16 jan 2007 23:52
Nicolò schreef:Blij dat er nog geen slotje op zat!![]()