19 jan 2007 20:25
Sjonnie schreef:Maar ik heb nu nog geen goed antwoord op de vraag: moet de olie ALTIJD vervangen worden als de keerring vervangen moet worden?
19 jan 2007 20:41
IIRC enkel de GT3 versies.
21 jan 2007 15:53
Sjonnie schreef:Marco schreef:Sjonnie schreef:Ik heb enige discussie met mijn P garage, vandaar.
over 2 liter olie![]()
neen neen, over het feit of er altijd nieuwe olie nodig is bij een nieuwe keerring. Als dat zo is vind ik dat de olie (11l dus) ook onder de garantie valt.
1 maand eerder werd de auto een beurt gegeven waarbij ontdekt werd dat er een nieuwe krukaskeerring nodig was. Is het normaal dat er voor die ene maand nieuwe olie in de motor gedaan wordt terwijl men toch zou weten dat er 1 maand later weer nieuwe olie in moet?
21 jan 2007 20:01
22 jan 2007 20:17
24 jan 2007 15:27
02 feb 2007 18:09
02 feb 2007 20:41
02 feb 2007 23:14
desmett schreef:IIRC enkel de GT3 versies.
02 feb 2007 23:22
Paul van Engelen schreef:IIRC = In My Humble Opinion![]()
![]()
Alle niet standaard 996 modellen hebben NIET het nieuwe 996 watergekoelde blok maar het voor waterkoeling omgebouwde luchtgekoelde blok van de 993, en daarvoor 964. Dit is dus het blok met ECHTE droge sump.
De rest is .... 'semi dry sump'.
Dit geldt dus voor de GT3 en de Turbo en de RS....
Waarom zou Porsche dit toch gedaan hebben?![]()
02 feb 2007 23:23
Paul van Engelen schreef:IIRC = In My Humble Opinion![]()
![]()
02 feb 2007 23:42
03 feb 2007 1:23
03 feb 2007 9:17
03 feb 2007 9:25
Riccio4S schreef:ik wist niet dat je specialist in "olie in de pan" was.........
03 feb 2007 10:19
Olaf schreef:Mss heeft Paul (ook) ooit 'n Harley Davidson gehad
03 feb 2007 10:23
Rob Herfst schreef:Hoezo gehad![]()
03 feb 2007 10:31
Olaf schreef:Ik hoor hem er nooit over .... nu toevallig 'n beetje omdat het over Dry Sump gaat
03 feb 2007 15:14
03 maart 2007 13:54
ppp 356 schreef:Paul van Engelen schreef:IIRC = In My Humble Opinion :?: :roll:
Alle niet standaard 996 modellen hebben NIET het nieuwe 996 watergekoelde blok maar het voor waterkoeling omgebouwde luchtgekoelde blok van de 993, en daarvoor 964. Dit is dus het blok met ECHTE droge sump.
De rest is .... 'semi dry sump'.
Dit geldt dus voor de GT3 en de Turbo en de RS....
Waarom zou Porsche dit toch gedaan hebben? :shock: :lol:
Omdat ze dankzij die waterkoeling, die oude motoren echt het vermogen konden geven dat ze verdienden :mrgreen:
03 maart 2007 14:21
03 maart 2007 16:04
03 maart 2007 16:50
03 maart 2007 18:48
03 maart 2007 19:50