Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 apr 2007 18:08
3.2 trekt zonder problemen een 964 eruit.
een vriend van mij probeert het bij elke rit, en dit ziet hij van mij
25 apr 2007 19:11
No way!
25 apr 2007 19:29
Een 964 doet 0-100 in 5.7s en heeft een top van 260... beiden zie ik een 3.2 niet doen, hoe goed hij ook is
Maar weer even on topic; zoals al eerder aangegeven zou ik met beide types gaan rijden. Qua looks verschillen ze ook heel erg (gladde vs harmonicabumpers bv). dit is echt een kwestie van smaak. Destijds heb ik ook voor deze keuze gestaan en ik heb heel bewust voor de 964 gekozen. Net wat meer luxe, de looks en het fantastische geluid. Verder ben ik zeer te spreken ov de souplesse van de 3.6; er is altijd trekkracht
Succes met je zoektocht en de uiteindelijke keuze
25 apr 2007 20:24
Mijn keuze was gelijk een 3.2. Ik kocht toendertijd liever een goede 3.2 dan een mindere 964 voor het budget dat ik te besteden had. Daardoor heb ik nu een 3.2 met "full options" (enige dat ontbreekt is airco) terwijl ik toen voor €2500,- meer een 964 had kunnen kopen in "basis uitvoering". Ook de gehele staat van die 964 was toen beduidend slechter. Dus om nou te zeggen dat de prijzen weinig verschillen....
25 apr 2007 20:26
Range 3.2 15-20K
Range 964 20-25K
ok?
25 apr 2007 20:37
Ok bij particulier. Bij handelaren zou ik eerder zeggen 3.2 van 18-24k en 964 van 22-28k.
Ok?
25 apr 2007 20:39
geldt alleen voor "goede" auto's, ok?
25 apr 2007 20:39
maar niet voor goede auto's bij TJ, ok?
25 apr 2007 20:42
TJ
3.2 40-60K
964 30-40K
ok?
25 apr 2007 22:52
cabrio wim schreef:3.2 trekt zonder problemen een 964 eruit.
De 3.2 is niet veel langzamer dan de 964, maar wel langzamer. Dat is ook niet zo gek, de 964 is nieuwer. En bij Porsche is men nooit achteruit gaan ontwikkelen.
Dit voor zover van belang.
25 apr 2007 22:58
Wie zegt dat ik achteruit ontwikkel.
25 apr 2007 23:00
Pas nog met in totaal 3 personen in mijn auto en weekendtassen voor 2 personen voorin een wedstrijdje gedaan tegen een 964 met 2 passagiers. We stonden naast elkaar bij stoplicht. Ik was echt eerder weg en bleef ook steeds wat sneller acceleren. Alleen bij het schakelen verloor ik steeds wat tijd en liep de 964 op me in. Na het schakelen liet ik hem weer wat achter me. Pas vanaf ongeveer 100 km/u liep hij op me uit. Bij 150 km/u moesten we stoppen met acceleren ivm verkeer. Op dat moment zat ik op zijn bumper dus was hij een wagenlengte uitgelopen.
Denk dat veel factoren meewegen, zoals uitvoering (katalysator of niet), gewicht, onderhoud enz. Ik heb voor de overstap naar een 3.2 vanaf mijn 944 in ongeveer 10 3.2's gereden en merkte dat er zeer veel verschil zat tussen de verschillende auto's.
25 apr 2007 23:07
Eric 3.2 schreef:Denk dat veel factoren meewegen, zoals uitvoering (katalysator of niet), gewicht, onderhoud enz..
Bestuurder
25 apr 2007 23:08
Tja een C4 weegt 250 kg meer en heeft maar 19 pk extra tov 3.2 zonder cat....
25 apr 2007 23:15
Kwam vorige week een nieuwe SLK tegen, geen type aanduiding, wel 2x dubbele ovale pijp dus zéker geen 200je. Eerste twee versnellingen kwam ik een wagenlengte voor en bij overschakelen naar drie kwam hij pas langszij. Volgende stoplicht kreeg ik een grote glimlach en opgestoken duim van de bestuurder!
25 apr 2007 23:34
Is het weer wie heeft de grootste, ik rijd mijn 3,2 een 3,6 eruit en ik rij met mijn 3,3 een 3,6 eruit. Laten we het erop houden dat iedere nieuwere type 911 weer harder rijd dan zijn voorganger ook al is het maar 0,10 van een sec.
Uitzonderingen uitgelaten
26 apr 2007 6:17
Nog geen commentaar van de turborijders hier

.
26 apr 2007 7:56
Die hebben ook niks te bewijzen, klasse apart.
26 apr 2007 9:30
Red Cabriolet schreef:Kwam vorige week een nieuwe SLK tegen, geen type aanduiding, wel 2x dubbele ovale pijp dus zéker geen 200je. Eerste twee versnellingen kwam ik een wagenlengte voor en bij overschakelen naar drie kwam hij pas langszij. Volgende stoplicht kreeg ik een grote glimlach en opgestoken duim van de bestuurder!
200tje heeft ook 2 pijpen tegenwoordig...
26 apr 2007 9:37
Ja, maar geen 2x Dubbele pijpen!
26 apr 2007 9:49
oeps! niet goed gelezen...sorry..
26 apr 2007 10:24
Misschien een 55AMG.
Die dingen lopen erg vlot.
Ik kom er regelmatig eentje tegen in Mönchengladbach met een vrouwtje aan het stuur
26 apr 2007 10:29
michael schreef:Nog geen commentaar van de turborijders hier

.
Ik zou best het commentaar van de 964 Turbo rijder willen lezen die tijdens de Jubileumrit het sprintje van mij verloor (of de 996 die derde werd)...
Maar om nu te zeggen dat een 964 C4 sneller is, niet echt dus.
26 apr 2007 10:34
wolf schreef:Tja een C4 weegt 250 kg meer en heeft maar 19 pk extra tov 3.2 zonder cat....
Te simpel geredeneerd. Nog afgezien van het feit dat Porsche erg terughoudend is geweest bij het vermogenscijfer van de 964.
Ik heb bergen tests liggen thuis, met zowel de 964 als de 3.2 in de hoofdrol en de 964 is gewoon net iets sneller. Dat neemt niet weg dat een 3.2 in topconditie ongetwijfeld sneller zal zijn dan een 964 die aan het eind van haar latijn is. Exemplarisch zal een 3.2 dus sneller kunnen zijn dan een 964.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.