Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

02 mei 2007 3:41

Ineens wist ik het....
Ik ga ook bakker worden :wink:

John schreef:Man wat een dag zeg.....................ik ken het nog niet bevatten....


Wat een gave bak helemaal in deze kleur. Zelf ooit een stukje met Erwin in een 996 GT3 RS meegereden... Wat een ervaring. Om te besturen ... MMMM Dat zou ik ook niet kunnen bevatten denk ik.

02 mei 2007 9:07

gisteren in Oirschot geweest: helaas de rooie Modena die stond op internet was al lang verkocht. Heel slordig garage, wij hebben 10 minuten moeten wachten om een beetje aandacht te krijgen, en de meisje wist ook niet dat de advertentie nog steeds op internet was. Stom.....

Even een bezoek naar Porsche garage: geen GT3 helaas te kopen, maar wel 2 turbo' s, beide zwart, prima conditie, maar de ene met tiptronic wel met open dak, de andere handgeschakeld, maar zonder opendak. En allebei met te veel Km, dus voorlopig blijf ik met mijn 4S.
Ik hoor van P Dalmen dat idd de eerste 996 GT3 niet de beste zijn geweest. Is nu die van John eerst of tweede generatie?

02 mei 2007 9:24

2e.

Kan je o.a. aan de spoiler zien (tenzij stiekem vervangen):

1e generatie

Afbeelding

2e generatie

Afbeelding

02 mei 2007 9:38

Riccio4S schreef:Ik hoor van P Dalmen dat idd de eerste 996 GT3 niet de beste zijn geweest.

heeft hij ook gezegd waarom, daar ben ik wel benieuwd naar

02 mei 2007 9:57

nee, Marco, wellicht dacht hij dat ik genoeg kennis over Porsche's had.
Helaas ben ik zo technoot niet. Maar het blijkt een wel bekend probleem te zijn...
Harald, je weet alles, wat is jouw mening? :roll:

02 mei 2007 10:17

Het enige wat ik heb gehoord is dat men de wegligging boven de 200 wat zwabberig vond.

Ook Paul van Engelen had proefgereden in de 1e generatie (gebouwd van 1999 tem 2001) en vond het weggedrag wat zoekerig.



Zelf heb ik nu alleen ervaring met de 2e generatie en het weggedrag boven de 250+ is strak......wel totaal anders dan de 4s.......daar reed ik (en daar kom ik rond vooruit) veel gemakkelijker hard in dan in de GT3....


Duurt een halfjaar zeggen de specialisten dat je kan zeggen.............kom maar op met je auto, ik verslind je :lol: :lol: :lol: nu rij ik nog op eieren :oops: :oops: :oops: :oops:

Maar wat sleurt dat ding naar de 300.............bijna hetzelfde tempo als naar de 200......echt angstig gewoon..


Ik doe nog ff rustig aan.......

02 mei 2007 10:23

John schreef:zelf heb ik nu alleen ervaring met de 2e generatie en het weggedrag boven de 250+ is strak......wel totaal anders dan de 4s.......daar reed ik (en daar kom ik rond vooruit) veel gemakkelijker hard in dan in de GT3....


Ik doe nog ff rustig aan.......



dan beide handen op de stuurwiel, John.....!!! gelukkig rook je niet!
Ik zou eerst stoppen met die sigaren, en dan even naar de 300 honderd....
Nou zie je waarom ik liever met de motor zo snel rij 8)

02 mei 2007 10:25

John schreef:Het enige wat ik heb gehoord is dat men de wegligging boven de 200 wat zwabberig vond.


Volgens velen zou dit vooral te wijten zijn aan de banden. De MKII had die fantastische Michelin Pilot Sports die speciaal voor hem ontwikkeld waren...

02 mei 2007 10:33

wielgeometrie bepaalt alles op een GT3...of ze nu van de eerste of tweede generatie is...de regelmogelijkheden zijn een pak uitgebreider dan op een gewone 996. Als je een GT3 proefrijdt die uitgelijnd is voor circuit-werk dan kan die wat zoekerig overkomen (uitspoor of 0-stand vooraan) bij hoge snelheid. GT3's voor puur weggebruik zijn normaal gezien "correct" uitgelijnd en zouden strak moeten rijden.

Overigens geloof ik er niks van dan de MkI "slechter" zou zijn dan de MkII...puristen blijven zweren bij de MKI omwille van zijn speelser weggedrag en stuggere ophanging, soit...wat wel een fikse verbetering is op de MKII zijn de grotere remmen en de versnellingsbak die minder fragile is...ik denk trouwens dat je al een flink piloot moet zijn om de verschillen tussen beide types te kunnen omzetten in tijdswinst op circuit :lol:

..trouwens, de wagen die Paul v. Engelen is gaan testrijden, ben ik destijds ook gaan bekijken...de Nordschleife stickertjes op de achterste zijruitjes verraadden genoeg :wink:

02 mei 2007 21:40

yohanv schreef:
Ineens wist ik het....
Ik ga ook bakker worden


Als bakker zijnde zou je om 3:41 uur aan het werk zijn........ :drunken:

02 mei 2007 21:47

John schreef:Zelf heb ik nu alleen ervaring met de 2e generatie en het weggedrag boven de 250+ is strak......
Maar wat sleurt dat ding naar de 300.............bijna hetzelfde tempo als naar de 200......echt angstig gewoon..

Waar in Nederland kan je dit soort dingen uitproberen?? Ik heb al bonnen liggen met 4 km te hard. Of doen die palen het bij 300 niet meer???? :idea:

02 mei 2007 22:22

clemens schreef:Waar in Nederland kan je dit soort dingen uitproberen?? Ik heb al bonnen liggen met 4 km te hard. Of doen die palen het bij 300 niet meer???? :idea:


Gister was ik op de Oberhausen Strecke............en ff ri Hannover geknald..

Vandear

02 mei 2007 22:47

Zo. Lekker. 1 op 3? :mrgreen:

03 mei 2007 9:11

John schreef:Gister was ik op de Oberhausen Strecke............en ff ri Hannover geknald..

Vandear


en geen bezoekje aan jouw vrienden in Venlo? met dat snelheid het zou een kwestje van een paar " dozen" liters brandstof extra, so what???

Zondag ben ik van plan om (iets later) naar Lelystad te komen, samen met Puffmax en 997 turbo..........het wordt interessant: GT3 tegen turbo....

03 mei 2007 9:33

Gewoon zelf ook meedoen Riccio4S met je dikke 4S.

Ik ben ook van de partij

03 mei 2007 10:07

Ik heb al geprobeerd om Bo de richting van de SALAMI-BROODJES uit de duwen, maar hij verrekt het, hij wil toch gewoon tandarts worden :mrgreen:

03 mei 2007 12:15

@ 997S:

jullie beginnen te vroeg, ik moet eerst 170 km rijden! waneer wordt een slalom aan deze kant van het wereld georganiseerd, vraag me soms... :lol:

03 mei 2007 13:30

170 km, kan je toch makkelijk in minder dan een uurtje rijden. Hoef je pas om 9.00 uur uit bed. :lol:

03 mei 2007 13:41

997S schreef:Gewoon zelf ook meedoen Riccio4S met je dikke 4S.


En met die durf van jouw moet je hoog eindigen :lol: :lol:

997S schreef:Ik ben ook van de partij


Ik had een leuke dag, maar nu ik dit lees......................... :lol:


Kom je met je speciale bandjes ????

03 mei 2007 14:32

Toppie dat er wat mensen komen kijken, vooral die 997 turbo wil ik graag nog eens onder de motorkap bekijken. Ik denk dat je het met je GT3 aflegd, als ik alle verhalen mag geloven :p.

Ik ga ff me banden afslijpen en dan komen dinsdag eindelijk me nieuwe velgen eronder met nieuwe banden, de 3.6 965 turbo velgen, wat zal dat bruut staan.

@ John: Maar de kleur van je GT3 vind ik echt geweldig, geel, is voor mij en part de enige kleur van een GT3. Mijn vader zijn ultieme droom is een GT3, hij heeft het er echt veel over, maar de portomonnee rijkt nog niet zover.

03 mei 2007 14:55

John schreef:

Kom je met je speciale bandjes ????


Ik kom gewoon helemaal standaard

03 mei 2007 17:59

997S schreef:helemaal standaard


standaard in de betekenis van " gewoon" ? :lol:

wat heb je standaard, crazy man?
ik zal een lekker koffie samen met Puffmax drinken, om negen uur, dan netjes rijden samen (meneer Spee, mijn respect :ass: ) met die fantastisch 997 turbo, en als goed gaat, zullen wij op tijd daar zijn om jullie warme, gesmolten banden lekker te ruiken.....

03 mei 2007 18:31

Riccio4S schreef:eindelijk een 4S minder op dit forum..................... :evil: :bang: :mrgreen:


bella, bella, bella macchina !!!!!


maar wel een gt3 meer :D

03 mei 2007 19:29

Riccio4S schreef:standaard in de betekenis van " gewoon" ? :lol:

Heel gewoon. Bijna een burgelijke auto, zeker met John z'n gele monster vergeleken. :x

03 mei 2007 21:07

997S schreef:Heel gewoon. Bijna een burgelijke auto, zeker met John z'n gele monster vergeleken. :x


I wasn' t talking about cars................you silly !!!

En John, misschien een bijzondere auto, maar nu moet wel laten ons zien hoe goed is de piloot !!!!! :wink:
Plaats een reactie