Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 jun 2007 7:37

Joannes schreef:Uhh, misschien vervelend voor de 911-rijders onder ons, maar de R8 is in een Duitse autotest op het circuit beter uit de test gekomen dan de 997 S.
Maar dat lag volgens de testers "aan het middenmotorkoncept".


Niet alleen in de Duitse test. IN de EVO van deze maand (toch ook niet het eerste - maar mi wel beste - blad) een test tussen R8, M6, 911 C4S, Vantage.

Conclusie: "so here is the conclusion. It's one we sometimes doubted we'd ever witness, but, for the good of the supercar's evolution, it could hardly be better: Audi humbles Porsche. A new dawn starts today".

Daarbij aangetekend dat in EVO zolang ik me kan heugen Porsche eigenlijk altijd wel aan het langste einde trok, niet meer dus....

12 jun 2007 7:43

Tweede nederlaag in korte termijn dus,
GT3RS moest ook al zijn meerdere erkennen in de Lambo.
Audi doet het zo slecht dus niet.

12 jun 2007 8:26

Ja inderdaad, Audi is goed bezig... Maar dan wel alleen de modellen met een "R" in de naam he RS-R :cheesy:
Laatst bijgewerkt door Pascal op 12 jun 2007 9:07, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2007 8:37

quattRRRRRRo modellen

12 jun 2007 9:27

Marcel schreef:
Niet alleen in de Duitse test. IN de EVO van deze maand (toch ook niet het eerste - maar mi wel beste - blad) een test tussen R8, M6, 911 C4S, Vantage.

Conclusie: "so here is the conclusion. It's one we sometimes doubted we'd ever witness, but, for the good of the supercar's evolution, it could hardly be better: Audi humbles Porsche. A new dawn starts today".

Daarbij aangetekend dat in EVO zolang ik me kan heugen Porsche eigenlijk altijd wel aan het langste einde trok, niet meer dus....


Ik heb ook tests gelezen waar de Porsche 997 4S het won van de Audi R8 (b.v. AMS): Geringeres gewicht und erhöhte leistungsbereidschaft kompensieren die PS-differenz. Bei handling unf komfort muss sich der 4S aber hinter den Audi anstellen.

Conclusie: op het circuit heeft de R8 misschien net iets meer te vertellen, maar als totaalpakket kwam de 997 er weer beter uit. Het is dus maar wat je wil.

De R8 is gewoon gewaagd aan de 997. Welke de beste van de twee is zal afhangen van degene die het moet beoordelen. De 997 was overigens in rechte lijn wel sneller... dus speelt de motor achterin misschien wel parten. Maar je krijgt er ook iets voor terug: zetels achter en een unieker concept.

12 jun 2007 9:30

RS-R schreef:GT3RS moest ook al zijn meerdere erkennen in de Lambo.


De Lambo is sneller, maar de GT3RS wordt nog steeds gezien als de beste rijdersauto van de twee. Ik vind dat geen duidelijke overwinning. Wat wil je met een circuitdagje? De meeste lol, of een paar seconden sneller?

12 jun 2007 9:39

Ach,zo veel journalisten,zo veel meningen.

Aber der Röhrl wahr sehr begeistert von dem Lamborghini,
endlich ein Italiener der das Aussehen einer Sportwagen auch entspricht.
Hint naar Ferrari?

Zou wel eens willen weten in wat voor auto's de Porsche testpiloten allemaal gereden hebben.

12 jun 2007 10:43

RS-R schreef:Ach,zo veel journalisten,zo veel meningen.


Precies. Auto's en objectiviteit gaan niet zo best samen.

12 jun 2007 11:01

De R8 is zeker geen lelijke wagen, maar net als de Bentley GT, is de wagen voorbestemd om een rage te worden.

De wagen wordt vooral gekocht door de mensen die wel eens iets nieuw willen, nu een R8 volgende maal misschien een Maserati na enkele jaartjes vervangen door een Sl AMG enz.

Daar gaat volgens mij het grote verschil zitten met de 911, het merendeel van de 911 klanten zijn trouwe 911 klanten, bij de R8 gaat het grootste deel van de klanten mensen zijn die wel eens iets anders willen.

Momenteel gaat dit het succes zijn van de R8, maar als ze niet snel de leveringstermijnen gaan verkorten, zou dit wel eens de ondergang van de R8 gaan betekenen. Een groot deel van de klanten vinden er niets aan om pas een R8 in 2009 te krijgen, daartegen is er misschien al weer ander leukers speelgoed op de markt.

Zie maar naar de Bentley, hoeveel staan er op de tweedehandsmarkt? Niet omdat de wagen slecht is, maar het nieuwe is eraf, en "iedereen" rijd ermee.

Voor Audi hoop ik dat ik fout ben, maar vrees dat dit het lot van de R8 gaat worden. De NSX van Honda wou ook iedereen hebben het eerste jaar, nadien kregen ze ze aan de straatstenen niet verkocht.

Maar zoals als gezegd, neemt het niet weg dat het een mooie en waarschijnlijk ook goede wagen zal zijn. Maar krijg er zeker geen rillingen van. Heb ik trouwens maar bij enkele wagens.

12 jun 2007 11:38

ppp 356 schreef:Zie maar naar de Bentley, hoeveel staan er op de tweedehandsmarkt? Niet omdat de wagen slecht is, maar het nieuwe is eraf, en "iedereen" rijd ermee ........... Maar krijg er zeker geen rillingen van. Heb ik trouwens maar bij enkele wagens.

Ik kom er de laatste tijd inderdaad 2 (verschillende) tegen... Maareh, ik vind het wel een gave auto, maar ook geen rillingen... Had ik overigens wel met de eerste GT die ik tegenkwam. Maar die had dan ook hoodpins, wat wel iets verraadde... ;)

Audi R8 is wel gaaf om te zien, maar gok inderdaad weer op een rage... Alhoewel, de echte "exclusieve" Audi's (bv. S en vooral RS modellen) blijven toch gaaf ;)

12 jun 2007 11:41

ppp 356 schreef: De NSX van Honda wou ook iedereen hebben het eerste jaar, nadien kregen ze ze aan de straatstenen niet verkocht.


En toch blijf ik ook dit een adembenemende wagen vinden (ja , zelfs al is het een Jap waar ik helemal niet voor ben).

Hier een paar kilometer verder heeft iemand er 2 en telkens ik er voorbij kom kan ik het niet nalaten ernaar te staren en "het draaiende hood effect" te hebben.

12 jun 2007 11:59

ach, de testen kunnen dan voor audi gunstig uitvallen, op 1 punt kunnen ze het nooit winnen 'van ons' :wink: : de EMO-WAARDE :!: :twisted:
voor de rest, leuk speelgoed........................................

12 jun 2007 12:14

Devils son schreef:Ik heb ook tests gelezen waar de Porsche 997 4S het won van de Audi R8 (b.v. AMS): Geringeres gewicht und erhöhte leistungsbereidschaft kompensieren die PS-differenz. Bei handling unf komfort muss sich der 4S aber hinter den Audi anstellen.

Conclusie: op het circuit heeft de R8 misschien net iets meer te vertellen, maar als totaalpakket kwam de 997 er weer beter uit. Het is dus maar wat je wil.

De R8 is gewoon gewaagd aan de 997. Welke de beste van de twee is zal afhangen van degene die het moet beoordelen. De 997 was overigens in rechte lijn wel sneller... dus speelt de motor achterin misschien wel parten. Maar je krijgt er ook iets voor terug: zetels achter en een unieker concept.


Even voor alle duidelijkheid:

- de EVO test is uitgevoerd door half Europa en niet alleen op het circuit. Testverslag beslaat 19 pagina's, dus geen half werk

- OP het Cricuit (Bedford Autodrome) liet de R8 de 996 GT3 voor "dood" achter, 1.22,10 tegen 1.23.40 dat is een behoorlijk verschil....

- gewicht/pk's. De R8 heeft de betere verhouding: 270 tegen 258 bhp/ton

- gaan we nu als Porsche freaks ineens rechte lijn snelheid als essentieel bestempelen, dat is de eerste keer dat ik dit hier lees....

- desalniettemin kan ik me wel vinden in het emotionel argument. Ik zou mijn geld ook liever besteden aan een 997 GT3...moeilijk uit te leggen op rationele basis, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet...

12 jun 2007 12:42

Marcel schreef:Even voor alle duidelijkheid:

- de EVO test is uitgevoerd door half Europa en niet alleen op het circuit. Testverslag beslaat 19 pagina's, dus geen half werk


AMS levert wel half werk? Dat is ook niet bepaald een flutblaadje... Mijn punt is dat waar de een de R8 zal kiezen, zal de ander voor de 997 gaan. Dit omdat beide auto's aan elkaar gewaagd zijn en dan speelt persoonlijke voorkeur een fikse rol. OOK bij journalisten.

- OP het Cricuit (Bedford Autodrome) liet de R8 de 996 GT3 voor "dood" achter, 1.22,10 tegen 1.23.40 dat is een behoorlijk verschil....


Per circuit zal het schelen. De Gallardo scoort op hockenheim kort 1.11,8 en Nordschleife 7.52, waar de GT3 dezelfde tijd haalt op Hockenheim en 7.47 neer zet. Ik kan mij niet voorstellen dat de R8 sneller is dan de Gallardo.

(vreemd trouwens om de R8 tegen de GT3 te testen)

- gewicht/pk's. De R8 heeft de betere verhouding: 270 tegen 258 bhp/ton


Dit is vooral van belang in rechte lijn. Daar wint de R8 dus niet.

- gaan we nu als Porsche freaks ineens rechte lijn snelheid als essentieel bestempelen, dat is de eerste keer dat ik dit hier lees....


Ik weet niet waar je dat leest. Ik schrijf slechts dat uit het feit dat in rechte lijn de 997 sneller is het concept waarschijnlijk de doorslag geeft bij het sneller zijn op het circuit. Dat is even wel heel anders en ik vind het niet mis te verstaan: het was een enkele zin nl.

- desalniettemin kan ik me wel vinden in het emotionel argument. Ik zou mijn geld ook liever besteden aan een 997 GT3...moeilijk uit te leggen op rationele basis, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet...


Maar waarom reageer je dan zo op mijn post? Ik stel slechts dat het onzin is om de R8 als objectief betere auto te bestempelen. M.i. leidt Porsche geen nederlaag, ook niet tegen de Gallardo. Zowel de 911 als de Gallardo als de R8 hebben hun sterke en zwakke punten. De liefhebber mag kiezen. Prima toch dat er keuze is?

12 jun 2007 12:55

foutje, GT3 verliest van Gallardo op het circuit.
Dit was uitgangspunt van deze test.(lees circuitgedrag)

12 jun 2007 13:03

RS-R schreef:foutje, GT3 verliest van Gallardo op het circuit.
Dit was uitgangspunt van deze test.(lees circuitgedrag)


Dat was niet de standaard Gallardo, maar de superlegga. En ik denk dat de R8 aan de andere kant van de gewone Gallardo staat, aangezien het een iets vriendelijkere versie van de Gallardo is met minder vermogen.

De tijden zijn gewoon van SportAuto (supertest) en die staan als hoogst betrouwbaar te boek. En nogmaals: als je op circuit 1 sneller bent kan je op circuit 2 langzamer zijn.

12 jun 2007 14:15

Ja, op deze manier kun je blijven discussiëren.

12 jun 2007 14:22

RS-R schreef:Ja, op deze manier kun je blijven discussiëren.


Dat is het mooie. Je kan er jarenlang over discussiëren en aan het eind heeft iedereen gelijk en ongelijk.

12 jun 2007 14:24

Net als in de advocatuur dus.

12 jun 2007 14:28

RS-R schreef:Net als in de advocatuur dus.


Gelukkig is er daar wel een eindpunt (waarbij meestal één partij wat meer gelijk krijgt dan de ander).

En nu ga ik naar de Nordschleife om mijn eigen circuittest te doen. Hopen dat het niet al te nat is daar.

12 jun 2007 16:24

Veel plezier daar.

Mijn eerste schift zit erop en de tweede begint in anderhalf uurtje

12 jun 2007 17:39

Devils son schreef:
RS-R schreef:Net als in de advocatuur dus.


Gelukkig is er daar wel een eindpunt (waarbij meestal één partij wat meer gelijk krijgt dan de ander).

En nu ga ik naar de Nordschleife om mijn eigen circuittest te doen. Hopen dat het niet al te nat is daar.


Mag de mijne dan wel lenen
Afbeelding
Afbeelding

12 jun 2007 20:54

@opmerking RS-R: Sorry, ik kan het even niet laten: q :lol: :lol: t :lol: :lol: o

12 jun 2007 21:42

Zag er vandaag 2 rijden, kwamen bij Pon vandaan.
Een zilver, de ander donkergrijs.
Wel een mooie bak, doet mij denken aan de Testarossa.

Ik hou het maar even bij mijn Boxster ....
(kan een R8 toch niet betalen :) )

12 jun 2007 22:40

911-lover schreef:Veel plezier daar.


Dat is aardig gelukt. Er was regen voorspeld en geheel volgens de traditie was het DUS droog op de Nordschleife. Zelfs een laf zonnetje kwam om de hoek kijken.

De avondsessies zijn echt super. Kort, maar hevig. Voor het overgrote deel zijn daar mensen die er vaak komen. Dat houdt in dat er geen gekke capriolen te verwachten zijn. Mensen gaan netjes voor je aan de kant en geven dat ook aan en zij die sneller zijn, die pakken ook het juiste moment.

Het was voor een avondsessie redelijk druk (waarschijnlijk omdat de ring twee weken niet open is geweest). Vrijwel alleen maar leuk spul. Uiteraard een paar GT3's, waaronder een groene 997 GR3RS die er een aardig tempo op na hield. Veel M-modellen waaronder een Nederlandse M5 (die er geen aardig tempo op na hield, maar gelukkig wel rap aan de kant ging) een Skyline GTR, meerdere Supra's, enz.
Plaats een reactie