21 jun 2007 23:38
22 jun 2007 0:23
Yoda schreef:Er is een poll geweest van total911 bij specialisten en dealers in Engeland. De uitkomst was dat 90 tot 95% van de 996-en geen motorproblemen heeft gehad tot nu toe (1 op 20, heb ik eerder gelezen). Dit was volgens mij exclusief het bekende RMS probleem.
22 jun 2007 1:29
22 jun 2007 9:01
Rob Herfst schreef:
Op basis van de informatie die IK nu heb verzameld, zou IK geen 996 3.4 schakelversie meer kopen.
Met de 996 3.6 schakelversie daarentegen (of een 996 3.4 tiptronic; maar dat is een persoonlijke keuze!) zie IK geen bezwaar!
22 jun 2007 9:12
Devils son schreef:Het feit dat de tip er geen last van heeft en de schakel wel doet vermoeden dat de bestuurder weer eens de grootste invloed heeft op de levensduur.
22 jun 2007 9:26
22 jun 2007 9:41
22 jun 2007 10:13
Yoda schreef:Pas in de afgelopen jaren is de prijs van een ruilmotor van 6000 naar 12000 gegaan in tegenstelling tot zo'n 30000 voor een 993 motor..
michael schreef:... de jaren 80 .. ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
22 jun 2007 10:18
michael schreef:ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
22 jun 2007 10:18
Devils son schreef:Het feit dat de tip er geen last van heeft en de schakel wel doet vermoeden dat de bestuurder weer eens de grootste invloed heeft op de levensduur.
John schreef:Bingo, mijn mening al heel lang.......................ut zijn de niet liefhebbers die er mee raggen als ze koud zijn, kan hun het bommen...
22 jun 2007 10:23
gast schreef:In de jaren 80 had je dat verschijnsel niet Michael. In 82 had je de beruchte beurs crash weetjenogwel..... Torenhoge rente's waardoor er denk ik met heel zure gezichten Porsche werd gereden en met de oliecrisis van de jaren 70 nog vers in het geheugen misschien wel heeeel zuinig met het gaspedaal werd omgesprongen![]()
Niet dat dit iets afdoet aan de kwaliteit van Porsche hoor. Die waren goed, zijn goed en blijven vast nog wel een tijdje goed.
22 jun 2007 10:37
michael schreef:Hoe zit het dan met de jaren 80 yuppie's die ook even snel deden cashen? Ik vind niets terug over een structueel motorprobleem bij de motoren uit die tijd, sterker nog, ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
Rob Herfst schreef:......... of luchtbelletjes in een gegoten blok!
22 jun 2007 11:09
Devils son schreef:michael schreef:ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
Er loopt echter een draadje hier op het forum waarin wordt gesuggereerd dat de in naam beste motor (de 3.2) kwalitatief prut is en het bij lange na niet haalt bij al wat Japans is...
22 jun 2007 11:11
John schreef:michael schreef:Hoe zit het dan met de jaren 80 yuppie's die ook even snel deden cashen? Ik vind niets terug over een structueel motorprobleem bij de motoren uit die tijd, sterker nog, ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
Koste je turbolader ook al weer om te vervangen ?????.......
22 jun 2007 11:25
22 jun 2007 11:35
Jort schreef:De yuppen theorie t.a.v. de 3.4 vind ik lachwekkend.
22 jun 2007 11:46
Jort schreef:De yuppen theorie t.a.v. de 3.4 vind ik lachwekkend.
Als daar de belangrijkste oorzaak ligt, eet ik zonder zout en peper dit setje schoenen op.
Theorie van Rob Herfst (via via) klinkt al veel aannemelijker.
22 jun 2007 11:56
GI996C schreef:Lekkerrrrr slipje hoor.
22 jun 2007 12:08
22 jun 2007 12:36
Jort schreef:Yuppen zijn van alle tijden en het gesuggereerde aftrappen vindt (helaas) bij alle modellen en merken plaats.
22 jun 2007 12:49
Devils son schreef:
Ik durf toch te beweren dat er met een toyota corolla gemiddeld gezien minder belastend wordt gereden dan met een Porsche.
22 jun 2007 12:57
Jort schreef:
Maar je maakt mij niet wijs dat de 996 3.4 (specifiek dat type) er verhoudingsgewijs ineens veel meer last van had/heeft dan bijvoorbeeld de 964, de 997 of zelfs de 3.6. Waarbij de indicatie "veel meer" een belangrijke bijdrage zou leveren aan de huidige malaise.
Met het verdwijnen van de yuppen als berijders, zou het probleem in de toekomst (zonder modificaties en ceteris paribus) significant minder moeten worden.
22 jun 2007 12:59
22 jun 2007 13:08
Devils son schreef:Ik durf toch te beweren dat er met een toyota corolla gemiddeld gezien minder belastend wordt gereden dan met een Porsche.
22 jun 2007 13:10
Olaf schreef:
... is wel een van de meest gebruikte driftauto's