Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 aug 2007 22:02

Mooie foto's :?:
Dit spotje op de lens was mijn probleem deze dag .
Al kwam ik er 's avonds pas achter .
Maar is niet te vergelijken met jou probleem.
Zoals jullie weten ben ik niet erg technisch , maar heb wel ervaringen opgedaan met betrekking tot porsche .
Ik las n.l DME .Zo reed ik 's morgens met mijn 3.2 van huis weg , en 200 meter verder alles weg behalve de controle lampjes . Ben met een andere auto naar mijn werk en weer terug gegaan , en porsche starte gewoon , maar 10 meter voor mijn huis hetzelfde.
Verdere details zal ik u allen besparen ( om het zo kort mogenlijk te houden) maar ik kwam uit bij een specialist in uithoorn , (zonder auto) en die vertelde mij dat hoogstwaarschijnlijk de DME defect was .
Ik heb dus op goed geluk zo'n ding meegenomen , maar nog wel even gevraagt WAAR die zat .Bij de 3.2 is dat onder de chauffeursstoel , en stekkertjes loskoppelen nieuw DME aankoppelen . En nooit meer problemen gehad . Oude DME zat vast met 1 schroef waar ik niet bij kon , en zat er bij verkoop nog .

Mischien WEER een nieuwe DME. :?:

06 aug 2007 22:17

gast...jouw verhaal is zo gek nog niet...bij zo'n vage problemen kan het echt aan zo'n dingen liggen :? :o

06 aug 2007 23:16

idd. gast, nu je het zegt : heb een tiental jaar geleden iets gelijkaardigs gehad met mijn Volvo 480.
Lydia, heb je de laatste tijd niet gemerkt bij het tanken dat je meer kracht moet zetten om de dop van de benzinetank los te schroeven?

06 aug 2007 23:38

Was ook mijn eerste ingeving (ervaring bij een andere auto, ook electronische inspuiting). Even de tankdop losgooien inderdaad en kijken of hij dan wel weer wil lopen.

07 aug 2007 8:41

Ik heb wel eens fotos van een geïmplodeerde benzinetank gezien na zo'n probleem, dus daar mag je wel mee oppassen!

07 aug 2007 9:04

2.2VTEC schreef:idd. gast, nu je het zegt : heb een tiental jaar geleden iets gelijkaardigs gehad met mijn Volvo 480.
Lydia, heb je de laatste tijd niet gemerkt bij het tanken dat je meer kracht moet zetten om de dop van de benzinetank los te schroeven?


Is dat niet het geval wanneer je je tank op paar druppels na bijna leegrijdt??

07 aug 2007 10:00

gast schreef:... Soms is er een probleem met de ontluchting, die meestal gewoon via de tankdop loopt, en zit het gaatje dicht...

Denk dat je beluchting bedoelt omdat er lucht bij moet om het afnemende benzinevolume te compenseren, maar hoe dan ook dat is een geheel gesloten systeem. Er zit geen gaatje in de dop.
Er is een reservoir waarin benzinedampen worden opgevangen en wat door de motor wordt leeggezogen en verbrand wordt. In dat systeem zit ook het beluchtingssysteem. Geen kleine gaatjes maar redelijke diameter slangetjes e.d. tussen tank, reservoir etc.

Er zijn veel mogelijke oorzaken te bedenken. Componenten die 'door de hitte bevangen zijn' dus.
Maar een beluchtingsprobleem zal pas na veel langere tijd rijden, en dus duidelijker afname van het volume benzine, een probleem kunnen worden. Niet voor niets zijn tanks geimplodeerd terwijl de auto gewoon door reed omdat de pomp gewoon bleef zuigen :!:

07 aug 2007 16:34

@ Marcel: ik denk ook niet dat het met de beluchting van de benzinetank te maken heeft. Ik heb daar natuurlijk ook aan zitten denken. Motor valt uit, dus geen brandstof (tja, zó simpel denken vrouwen...) Ik had op de heenweg helemaal volgetankt (hij zat bommetje vol, want ik wilde een mooi rond getal maken) en een kwart tank eruit gereden. Op de parkeerplaats de tankdop eraf gedraaid, maar ik hoorde geen lucht aanzuigen, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Op de weg naar huis ook weer helemaal volgetankt.

Maar als jullie het gaan hebben over imploderende benzinetanken ... daar stel je me nou niet echt gerust mee :(

@ Maurice: Nouja, dat was het eerste waar ik aan dacht, hopelijk is het op 9 september niet zo vreselijk warm, want dan durf ik niet eens mee te doen met de rit. Ik heb ook nog geen hotelkamer, ik wilde eigenlijk heen en weer rijden, maar bedacht me later dat dat misschien toch zowiezo iets te veel van het goede is. Dus als je nog een hotel weet, lijkt me nu toch wel heel verstandig om te doen. Just in case ...

@ Jurgen: óf het ligt aan het Porsche-Forum; het gebeurt namelijk alléén maar dan :wink: Tja, die foto, das alweer een jaar terug, hè?

07 aug 2007 17:36

Zit er misschien een (aftermarket) alarm in dat de brandstofpomp onderbreekt via een eigen circuit/relais? Dan lijkt het of alles "gewoon" werkt, incl. de startmotor, terwijl de brandstof toevoer toch "af en toe" onderbroken wordt. Bij een oude 911 kun je de brandstof pomp horen draaien als je het contact aanzet, is dat bij een 993 ook zo?

07 aug 2007 17:39

Oja, de tankdop heb ik er trouwens op advies van de omstaande Forummers afgedraaid :wink:


Tja, dat weet ik niet. Zo technisch ben ik ook weer niet. Maar ik denk van niet. Ik ben de 2e eigenaar van de auto, de 1e eigenaar heeft haar maar 3 jaar in bezit gehad.

08 aug 2007 11:58

Lydia schreef:@ Jurgen: óf het ligt aan het Porsche-Forum; het gebeurt namelijk alléén maar dan :wink: Tja, die foto, das alweer een jaar terug, hè?



Om daarvan zeker te zijn moet je eind september mee gaan rijden.
Heb je dan het probleem niet ligt het aan de Jubirit.
Heb je het dan ook ligt het idd aan de ritjes met het forum :idea: :wink:

16 aug 2007 22:29

Kreeg vandaag een telefoontje van Pablo. Hij heeft dezelfde problemen met z'n 993, zelfs al de weersomstandigheden 'koud' zijn. Hij heeft de luchtmassameter laten vervangen en daarna 160 km gereden zonder problemen ...
Laatst bijgewerkt door Lydia op 17 aug 2007 6:11, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2007 0:16

Probeer aan een tweedehands exemplaar te raken en wissel enige tijd uit met de huidige...en dan maar duimen :wink:

17 aug 2007 6:12

Tja, misschien is dat de oplossing. Amders weet ik ook niet hoe ik er achter moet komen. Ze blijft nu overigens als een zonnetje rijden!

17 aug 2007 8:14

LMM zijn erg gevoelige instrumentjes, bij Porsche weet ik he tneit bij mijn M5 wel, die gaan altijd kapot.....

17 aug 2007 8:28

ik zou hem verkopen... :wink:

17 aug 2007 9:04

horn schreef:ik zou hem verkopen... :wink:

Wie wil nou een kapotte LMM? :roll: :lol:

@ Lydia: volgens mij heb je vanwege een vergelijkbare aanleiding de DME vervangen en hielp dat uiteindelijk ook niet toch? Dus misschien toch maar een grondige analyse door en Porsche-specialist laten doen?! :idea:
Laatst bijgewerkt door Mick op 17 aug 2007 9:07, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2007 9:06

Symptomen van een defecte LMM zijn volgens mij beroerd trekken, weinig vermogen, hoog verbruik.

Ermee kappen heb ik nog nooit gehoord.

17 aug 2007 9:12

Mick schreef:@ Lydia: volgens mij heb je vanwege een vergelijkbare aanleiding de DME vervangen en hielp dat uiteindelijk ook niet toch? Dus misschien toch maar een grondige analyse door en Porsche-specialist laten doen?! :idea:



Inderdaad zou uitlezen 'n hoop kunnen verklaren - zeker als het 'n storing in de LLM is, dan wordt deze aangegeven :idea:

17 aug 2007 18:43

Froggy IS vorig jaar uitgelezen. Op het moment dat ze het niet meer deed en er is helemaal niets gevonden. Geen storing uitgelezen dus. Even later reed ze weer als een zonnetje. Dus ik weet het dan ook niet meer ...

17 aug 2007 18:48

Afbeelding



Verkopen en dan in het vervolg zó rijden ??? :lol:

17 aug 2007 18:52

Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken om wie er meewil. Alleen de circuitdagen worden volgens mij wat minder plezierig.

17 aug 2007 19:06

Tom80 schreef: Alleen de circuitdagen worden volgens mij wat minder plezierig.


Hoezo ?
Kan makkelijk met zo'n busje :!: :D

Afbeelding

17 aug 2007 19:08

Ik blijf dan in iedergeval in een "Froggy" rijden. Ook al staat er "Froggy Tours" op de blauwe bus ... Hadden jullie nog niet eens gezien, hè? :wink:

18 aug 2007 10:26

Ben er vrleden jaar zelfs 1 tegengekomen . :lol: :shock:
Plaats een reactie