Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 okt 2007 13:56
Horloges, net als met auto's. Die moeten basic, simpel en pakkend zijn, vind ik. Daarom is de keuze ook zo verdraaid moeilijk.
Of ik ben teveel eisend
Althans volgens mijn vriendin.
16 nov 2007 0:17
MS964 schreef:Retep968 schreef:MS964 schreef:En als newbie-horlogenerd ontkom je natuurlijk niet aan het posten van wat eigen foto's:
Aparte configuratie. Is dat een Lemania 5100 uurwerk? Vind die 24-uurs aanduiding met blauw erg mooi.
Gefeliciteerd!
Deze heeft idd een Lemania uurwerk, maar volgens mij info de 1040-versie. Geen idee wat het verschil is trouwens. Hij is gewoon mooi!
Nou, heb ook zoiets gekocht. Limited Edition 1973 Speedmaster 125, met een typisch 70's kast. Cool!
Uurwerk is een Omega 1041 Chronometer.
16 nov 2007 8:03
vind ik een mooi retro horloge!
16 nov 2007 9:38
Gisteren gekocht:
Maar dan met blauwe plaat en blauwe band.
Puur voor waterpret.
16 nov 2007 22:43
Dat model Citizen is enorm degelijk en ziet er goed uit. Gefeliciteerd!
16 nov 2007 23:04
oude horloge van mijn vader..., draag het af en toe.
blijft mooi na 40 jaar...
17 nov 2007 0:36
klassieke Omega, vind ik ook mooi. Hou alleen niet zo van stalen banden. Maar dat is persoonlijk.
18 nov 2007 0:15
@ Luna: gaaf, een oudere Omega uit de familie! Zuinig op zijn!
@ Horn, volgens mij hebben we dezelfde smaak: klassieke Omega's, geen stalen banden, en fijne IWC's.

Maar hoe kun je de Omega van Retep wel mooi vinden, en die van mij niet? Ze lijken toch op elkaar.
18 nov 2007 0:32
de kleuren oranje en blauw op de wijzer en wijzerplaat, de witte rand rond de wijzerplaat. leren band wel mooier. Zou ze zelf overigens beide niet kopen. Maar dat is persoonlijk.
18 nov 2007 0:38
Nou, vooruit dan maar.
18 nov 2007 1:14
Zo zie je maar: smaken verschillen!
Ik vind de bovenste mooier dan die eronder...
18 nov 2007 1:31
eehhh jongens ik heb een lolex met een .....

kleul band jullie laden het al

what else
18 nov 2007 2:14
voor alle klokkies gurus hier op het forum wat zijn de meningen over deze klok. Zag deze verleden week bij een van mijn collegas en vond het wel een apart klokje..
18 nov 2007 8:18
sinn is hier
al eerder besproken. ken ze niet echt, vind op de site sommige modellen absoluut leuk, maar vind een kleine 1000 euro dan weer te veel voor look alikes. dan zijn er voor dat geld en minder originelere modellen te koop
(er zijn Swatch modellen die ik mooier vind...).
maar deze vind ik bijv wel mooi:
18 nov 2007 10:09
HArald, maar hoe zijn die Sinn kwalitatief. Ik moet zeggen dat deze modellen in het echt vdeel beter overkomen. Ook is de gescheiden uur en minuten aanduiding wel apart (waarschijnlijk niet uniek, maar wel apart).
En op welke "echt" klokkie lijken ze dan....
18 nov 2007 11:01
kwalitatief zijn ze okay en mooi afgewerkt, qua horloge niet bijzonder imo maar wel een met een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding
18 nov 2007 17:01
Marcel schreef:En op welke "echt" klokkie lijken ze dan....
over de kwaliteit weet ik niks. ik ken de sinn ook niet anders dan van de site alleen wist ik dat er in dit topic al eens over geschreven was. dus ik vind niks ten nadele van Sinn horloges, omdat ik er te weinig van weet. Als ik op de site kijk zie ik veel horloges die me aan een ander horloge doen denken.
Maar ja, een IWC Portugieser en een Van der Gang lijken ook op elkaar.
Ik gaf alleen aan wat mijn idee van die horloges was.
18 nov 2007 17:18
deze is voor dagelijks gebruik (handwind)
heb er wel een croco band op!
18 nov 2007 17:28
panerai vind ik een stoere klok. jammer dat er meer neppers gedragen worden dan er originele verkocht zijn
vind deze erg mooi:
18 nov 2007 17:39
Ik heb laatst een Sinn gekocht. Is beetje geheimtip. Doen weinig-niets aan marketing. Qua kwaliteit/innovatie vergelijkbaar/beter dan IWC pilotenrange.
Gaaf merk, niet voor de patser
18 nov 2007 17:46
ja ook mooi een Radiomir, ik had al een Omega en een Rolex GMT met zwarte plaat (staal/staal) met pepsi bezel dus wilde deze keer een witte wijzerplaat vandaar de keuze Luminor Marina
heb ook nog deze Rolex voor de feesten en partijen...
tis al een oudje maar blijft mooi!
18 nov 2007 18:11
Laten we eerlijk zijn je koopt toch een merk om de uitstraling die erbij hoort cq de marketing die gedaan wordt om een betreffend horloge te positioneren...
Er zijn momenteel hele goede neppers van hoogwaardig staal voorzien van een Eta uurwerk (dat notabene ook in de oudere types Panerai zit) die niet onderdoen voor het echte merk/werk.
Dus 1000 euro voor een 'onbekend" horloge vind ik ook wel veel.
Natuurlijk slaan die prijzen soms helemaal nergens op, maar je koopt een imago... tja dat kost geld
18 nov 2007 18:39
Marcel schreef:HArald, maar hoe zijn die Sinn kwalitatief.
Kwalitatief goede horloges!
Interessant voor degene die geïnteresseerd is in Sinn:
http://members.chello.nl/~h.mennink//wa ... reffen.htm
De auto van de 90-jarige Helmut Sinn:
18 nov 2007 18:51
geweldige reportage, heerlijk om te lezen man!
jij bent echt een kenner én een liefhebber
18 nov 2007 21:53
Heel erg leuk verhaal over het bezoek aan (meneer) Sinn. Het zijn echter niet mijn horloges.