Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Meer Porsches uit VS door lage dollar?

30 nov 2007 22:25

Ik vroeg me af of er met de huidige lage dollar niet meer Porsches (of andere auto's) uit de Verenigde Staten naar Nederland gehaald worden? Je ziet daar bijvoorbeeld genoeg 993's te koop staan voor minder dan $30.000 (20.000 euro). Komt natuurlijk wel transport en BPM bij, maar toch. Wat zijn de nadelen van modellen uit de VS? Ik weet dat mijn vroegere 2.2T, die ook uit Amerika kwam, motorisch hetzelfde was als Europese modellen. Maar met de latere typen zit daar wel verschil in geloof ik? Dus welke Porsches zijn het interessantst. We gaan trouwens in het voorjaar waarschijnlijk een maand op vakantie naar de VS!

30 nov 2007 22:33

vergeet daarbij ook niet nog even de BTW ;) (nu nog 19%)
Als je gaat rekenen ga je waarschijnlijk terug komen op je verhaal.
Aankoopbedrag
BPM
BTW
Transportkosten
E.A.

30 nov 2007 22:41

Ja, er komt inderdaad nog wel het een en ander bij. Maar als particulier hoef je toch geen BTW af te dragen Denniz? Dat hoef je toch alleen als je hem als bedrijf weer doorverkoopt?

01 dec 2007 0:36

Harry, BTW geloof ik ook nog hoor, op het aankoopbedrag. Je kan natuurlijk leuk een tweede bon uit laten draaien met een lagere verkoopprijs, maar te laag wekt ook weer argwaan natuurlijk.
Ook wij zullen BTW moeten betalen als we de 928 hierheen halen in de toekomst. Maargoed, we hebben er al zoveel aan versleuteld, het was toen gewoon een opknapper ;-)

BPM: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php Voor een 993 carrera wordt dat ~3 mille.
BTW: 20% van je aankoop bedrag: voor 20000 eu wordt dat dus 5000 euro.
Transport 2 duizend, reken nog 1 a 2 voor gereedmaken voor de europese wegen en je zit al ver boven de 30000 euro.

Als je dat zo leest wordt je GVD toch gewoon treurig van die waardeloze praktijken hier, die k*t regering mag legaal een beetje 10000 euro jatten.

01 dec 2007 0:47

Inderdaad voor meerdere P's in de VS gekeken, maar al je de rekensom gaat maken is het vaak net zo duur. Voor die 1000 Euro die je bespaart geef ik het liever uit als extra voor een NL auto....

01 dec 2007 1:31

aankoopprijs + 10% invoerrechten + 19% btw (ook over de invoerrechten) + bpm + transportkosten. Reken jezelf niet te snel rijk... :!:

01 dec 2007 3:26

verhuizen naar amerika, ben je van dat invoer gezei meteen af :P

01 dec 2007 8:31

yep, en dan in ieder geval een half jaar daar wonen én de auto in bezit hebben, terugverhuizen en de auto een jaar niet verkopen. beetje omslachtig :lol:

01 dec 2007 22:20

Mannen het is duidelijk, bedankt! Ik heb me inmiddels opgegeven voor 'Het roer om' en heb goede hoop om ergens volgende week al te vertrekken! :drive: Die andere omslachtige weg lijkt inderdaad minder interessant door de hoge belastingen/kosten. Desondanks heb ik nog wel het idee dat het naar nl halen van een leuke klassieker lonend is, ondanks dat de prijzen in de VS de laatste jaren natuurlijk ook flink gestegen zijn. Maar we zullen het wel zien :!: 8) ...

02 dec 2007 11:10

Gewoon daarheen verhuizen, 3 of 4 autos kopen, 6 maanden blijven zitten, en dan weer naar NL immigreren, scheelt je belasting, BPM, en ander gezeik :D

02 dec 2007 12:47

En vergeet niet ook 3 motoren (Duc, Harley en een crossertje voor in de stad) en een motorhome mee te nemen 8)

02 dec 2007 13:05

uiteraard. maar dan zou de vraag anders gesteld zijn. zou er ook nog graag eens een paar jaar werken (liefst SF... 8) )

02 dec 2007 13:25

K*t, dat verhuizen zit er toch niet in 8) ... De vraag was of het nu niet lucratief is om auto's te importeren nu de dollar zo'n 40% minder waard is geworden de laatste jaren, maar dat is dus niet het geval, afgaande op jullie reacties.

02 dec 2007 13:30

Volgens mij loont het importeren vooral voor pre-82 ers: geen 10% invoerrechten, geen (rest) BPM en geen 19 % BTW maar het laagtarief van 6%.

dwz: 6% btw (over aanschafprijs inclusief transportkosten) en nog wat RDW meuk. ruimgenomen betaal je 10% over de aanschafwaarde. Valt toch heel goed mee en loont. Of mis ik iets?

Vooral leuk voor carrera 3.0. liefhebbers, 356 adepten, pre-73 freaks en (vanaf volgend jaar) de weinig gebouwde sc cabriolet.

02 dec 2007 13:35

944 guy schreef:BTW: 20% van je aankoop bedrag: voor 20000 eu wordt dat dus 5000 euro.


Mag het ietsje (€ 1000,-) minder zijn?

02 dec 2007 14:35

Scherp!:lol: :lol:

02 dec 2007 14:49

Als je 2000 betaalt voor vershepen :shock: euro's of dollars, doe je echt iets verkeerd.

Ben er nu zelf mee bezug harry, kosten voor mij bedragen vanaf Houston max slecht 1500 dollar(heb nu offertes binnen) en een zat er zelfs op de 900 dollar(deze ga iknachecken omdat het prijsverschil wel erg groot is.

Verder heb je inderdaad soms te maken met verschillen. Het beste is in Amerika het VIN-number va de auto op te vragen en een mailtje te sturen naar het RDW. Ik probeer ook met hen in telefonisch contact te komen, maar vind nergens een nummer. Iemand hier misschien die dit nummer heeft?

Verder zijn er erg veel praktijken via ebay en andere sites waar oplichters zitten die geen auto sturen na betaling. Als je het serieus overweegt op dit moment, en er anderen zijn die dit misschien ook willen doen VOOR het eidne van het jaar. PM mij even, misschien kunnen wij elkaar helpen.

02 dec 2007 14:51

bronto schreef:dwz: 6% btw (over aanschafprijs inclusief transportkosten) en nog wat RDW meuk. ruimgenomen betaal je 10% over de aanschafwaarde. Valt toch heel goed mee en loont. Of mis ik iets?



Nope: that's it

02 dec 2007 14:55

Jasje Dasje schreef:Als je 2000 betaalt voor vershepen :shock: euro's of dollars, doe je echt iets verkeerd.

Ben er nu zelf mee bezug harry, kosten voor mij bedragen vanaf Houston max slecht 1500 dollar(heb nu offertes binnen) en een zat er zelfs op de 900 dollar(deze ga iknachecken omdat het prijsverschil wel erg groot is.

Verder heb je inderdaad soms te maken met verschillen. Het beste is in Amerika het VIN-number va de auto op te vragen en een mailtje te sturen naar het RDW. Ik probeer ook met hen in telefonisch contact te komen, maar vind nergens een nummer. Iemand hier misschien die dit nummer heeft?



Wees je van 1 ding bewust: je hebt verschepers en verschepers. Halen ze hem op bij de verkoper? Of moet je dat apart betalen? Verder is het in de container zetten en vastzetten etc. een kunst. Ik ken in ieder geval ook verhalen van auto's waar over heen is gelopen etc. Of waar onderdelen van 'missen' na verscheping.

Wat betreft verschillen: Pon kan een CVO afgeven voor een bepaald type. Dat doen ze aan de hand van het chassisnummer. De RDW zal je daar niet echt mee helpen vrees ik. Kost wel 180 euri trouwens.

02 dec 2007 16:50

Ook ik ben bezig om een auto te importeren uit de USA. Een Grand Cherokee Hemi 5.7 voor het vrouwtje :D

Ik heb momenteel een offerte liggen van een bedrijf uit Utrecht welke 4500,- euri`s bedraagt. ophalen bij de dealer, verschepen, ophalen douane, transport naar RDW en keuren, kenteken etc etc.

Dit is wel erg duur en vraag mij af of het niet goedkoper kan

02 dec 2007 17:03

deze club?
http://www.carimportservice.nl/

02 dec 2007 17:03

Deze jongens misschien?

http://www.importautos.nl/

Ik weet dat zij voornamelijk auto's uit Duitsland halen, maar ik geloof ook uit de VS.

02 dec 2007 17:08

aero schreef:Ik heb momenteel een offerte liggen van een bedrijf uit Utrecht welke 4500,- euri`s bedraagt. ophalen bij de dealer, verschepen, ophalen douane, transport naar RDW en keuren, kenteken etc etc.

Dit is wel erg duur en vraag mij af of het niet goedkoper kan


Voor dat geld doe ik het wel voor je ;-)

Ophalen en verschepen denk ik $2000
Douane NL + havenkosten E300
RDW 1 dag (zelf naar toe rijden met een 1 dagskenteken)

02 dec 2007 21:38

Gaat echt interessant worden bij een nieuwe, hoorde laatst van iemand die voor zaken vaak in Amerika zit dat een nieuwe 997 turbo cabrio importeren met alle bijkomende kosten op 160000 gaat uitkomen. Das mooi 50k besparen, zo snel verdien ik ze in ieder geval niet bij elkaar!

02 dec 2007 23:08

Nieuw is wel handig - kan je 'm bij bestelling meteen Europeesch uit laten voeren :wink:
Plaats een reactie