Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:02



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
Leuk stukje. Voor dit stuk tot "absolute waarheid" wordt verheven nog een aantal aanvullingen.

MichM3 schreef:
het eigenlijk maar een "Comfort" is

"Maar" een comfort?! Vind ik een rare opmerking. GT3 is GT3. Dat de clubsport wellicht straks in bepaalde kringen iets meer waard is kan misschien zo zijn. Dat er een navenant verschil onstaat kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen. De basis is namelijk exact gelijk. Ik denk dat staat, kleur en km stand veel belangrijker zijn.

In ieder geval voor mij wel :o Ik zou bijvoorbeeld niet voor een Clubsport gaan, geen airco is toch echt geen issue... Dat wordt lekker zweten dan bij mooi weer op het circuit, hou dan liever het hoofd koel :twisted:

MichM3 schreef:
de MkI, gebouwd in 1999 (1350 exemplaren)

Niet correct, er zijn in totaal 1.868 stuks gebouwd (clubsport+comfort). In 1999 en 2000 idd. 1350 exemplaren en in 2001 nog 518 exemplaren. Volgens mij beschikken de in 2001 gebouwde exemplaren reeds over staalsynchromeshringen in de bak en over het e-gas systeem (vraag: wie weet dat zeker?). In iedergeval hebben ze al de elektrische knoppen om kofferklep en motordeksel te openen. Dat hebben de 1999 / 2000 versies niet.
Ook ken ik een GT3 met achterbankjes! :D

Grtz. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


06 dec 2007 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
MichM3,

Gaaf verhaal(en)! Ik geniet elke dag van mijn MKII (Comfort met 'dooie koeien' racekuipjes)

Foto's volgen....eerst weer eens beter weer worden om foto's te maken. Hij ziet er nu uit als een beest.
_________________________________________
"Do or do not... there is no try."


06 dec 2007 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
boxi schreef:
Ik zou bijvoorbeeld niet voor een Clubsport gaan, geen airco is toch echt geen issue... Dat wordt lekker zweten dan bij mooi weer op het circuit, hou dan liever het hoofd koel :twisted:

MichM3 schreef:
de MkI, gebouwd in 1999 (1350 exemplaren)

Niet correct, er zijn in totaal 1.868 stuks gebouwd (clubsport+comfort). In 1999 en 2000 idd. 1350 exemplaren en in 2001 nog 518 exemplaren. Volgens mij beschikken de in 2001 gebouwde exemplaren reeds over staalsynchromeshringen in de bak en over het e-gas systeem (vraag: wie weet dat zeker?). In iedergeval hebben ze al de elektrische knoppen om kofferklep en motordeksel te openen. Dat hebben de 1999 / 2000 versies niet.
Ook ken ik een GT3 met achterbankjes! :D

Grtz. Boxi


Thanks...achter die 1868 exemplaren was ik vandaag ook net achtergekomen...lijkt me dus wel correct te zijn. :wink:

Airco is volgens mij perfect mogelijk op een Club Sport....moet ik es nakijken.

Die 2001 MKI's hebben blijkbaar ook koeling op de versnellingsbak.

Achterbankjes in GT3's => Groot Brittannie toevallig?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 dec 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Yoda schreef:
MichM3,

Gaaf verhaal(en)! Ik geniet elke dag van mijn MKII (Comfort met 'dooie koeien' racekuipjes)

Foto's volgen....eerst weer eens beter weer worden om foto's te maken. Hij ziet er nu uit als een beest.


Merci...laat gerust wat foto's zien!!! altijd leuk! 8)
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 dec 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Hey, nou lees ik net ook weer op Pistonheads dat de Mk1 GT3 de laatste in serie "handgebouwde" Porsche uit Weissach is! Is dat zo? Niemand spreekt het tegen op PistonHeads. Best cool!

Quotes van PistonHeads:

"I own a Mk1 and for me the 'hand made in weissach vs. mass produced' did it!"

"of course i prefer the mk1! last of the handmade 911s, better looking , rarer and voted better car by EVO is enough for me....."

"It's like Star Wars. Yes the newer films had all the blue screen technology, super computer animation, bigger budgets etc etc but at the end of the day given the choice of which DVD to put in the player you'll always hanker after the original. Flawed - yes, could it be improved - yes, but the simple, raw, original idea of the GT3 Mk1 will always set it apart from more modern iterations."

"I think the MK1 will always be the first and the best in many peoples eyes ! A MK2 is still a great car, but Porsche lost money on the production of the MK1 so the budget was cut on the MK2 !"

"The good MK1 are getting hard to find now, that's why they are holding their values well."

"Would you be surprised to see an older but very fine handmade cabinet at a similar (or higher) price than a newer but mass produced reproduction? Of course not. And that is why Mk1s are better. "

"But this is it... I don't think there is an argument here. The question is not which one is better, but why is the value of Mk1s so close to Mk2s... we can wax lyrical as to why they are (they are) or why they should not be, but fact is... they are! Why is the 964RS or 993RS as expensive as they are? Well, objectively the GT3 (even Mk1!) beats them all on objective measurements... but we can certainly see the prices do not reflect objective capability."

"Values of these cars are increasingly dependent upon pure subjective opinions of the cars. And on that basis, the Mk1 generally has a stronger following (for many subjective reasons) than the Mk2. Yes the 993TTS was faster/more powerful/etc than the 993TT, but it certainly isn't the more loved/revered of the 2 cars... apart from sheer rarity. And on this kind of subjective basis, the Mk2 leaves quite a few enthusiasts cold. I've never heard an enthusiast wax lyrical about a Mk2 in terms of desirability... yes, it's often the preferred trackslag, but as an ownership proposition to cherish? You only need read a few PHers above to determine their passion for the Mk1. It's strange, but true. And the dichotomy will probably grow even greater over time. The Mk1 stirs emotion and is loved, whereas the Mk2 is perceived as the 'better' track tool. It's a tool. Efficient, but cold and unemotional. Which one do people desire more? Well, I think market pricing is increasingly reflecting the stronger following the Mk1 has... expect good Mk1s to overtake good Mk2s within the next year... I know they are already very very close for equally good examples (if you can find a good example of a Mk1)."
"
_________________________________________
Fahrspass Pur


06 dec 2007 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
boxi schreef:
"The good MK1 are getting hard to find now, that's why they are holding their values well."

Klinkt mij als muziek in de oren... :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


06 dec 2007 22:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Recent ook in Total 911 een MkI en MkII naast elkaar gezet, met dezelfde conclusie.

Issue zit 'ergens' onder in één van de 40 volle verhuisdozen in mijn studeerkamer............. kom ik wel een keertje tegen om te scannen. Of heb jij ook een abo-tje Stephan?


06 dec 2007 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Nope. Maar ik ben a.s. zondag weer op Schiphol, als ik er aan denk koop ik ´m wel. Leuk leesvoer op weg naar de US.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


06 dec 2007 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Is het zeker!

In een eerdere uitgave stond de vergelijking MkI vs MkII, en in de December 07 uitgave staat een buying guide voor de GT3.

Altijd prettig weg te lezen in de Business Class.... :wink:

Veel plezier!


07 dec 2007 7:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
boxi schreef:


Ook ken ik een GT3 met achterbankjes! :D

Grtz. Boxi


In nederland kan dit nooit legaal zijn. Ik heb er ook een aantal gezien. Zelfs de Mk1 van Gert had leuke achterbankjes. Deze zijn er acheraf ingezet. Volgens de RWD zijn dit tweezitters, verzekering technisch kan je zo in de problemen komen bij ongevallen etc.


07 dec 2007 7:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
MkI Club Sport en airco zijn perfect verenigbaar...heb het effe nagekeken :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


07 dec 2007 9:56
Profiel
Bericht 
@John, zie jij wel eens een zwarte 996 GT3 (look) in het westland rijden?
Wist niet dat die krengen ook in 4WD waren, pest hem altijd dat hij een 911WRX heeft :lol:


07 dec 2007 10:29
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Die discussie op Pistonheads woedt al lang en is een never-ending-story...heel leuk om volgen en ik denk wel dat de MkI uiteindelijk meer in waarde zal stijgen dan z'n jongere broer...zeker in CS uitvoering!
_________________________________________
Respekt für die Eltern


07 dec 2007 10:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
marcelSC schreef:
@John, zie jij wel eens een zwarte 996 GT3 (look) in het westland rijden?


Nope..............




Euh die bankjes achterin (hoort niet natuurlijk)....

Ik heb me laten vertellen (bij PCE) dat er dan achterin de schermen verstevigingen moeten worden ingelast....dit voor de gordelbevestigingen......


Floor (968mint) kan dit beter vertellen, hij heeft stoeltjes in zijn GT3 gelepeld.



Maar voor een ukkepukritje gaat de kleine meid van me graag ff achterin zitten hoor, ut mag niet.....maar der mag zoveel niet, krijg ik een slimme agent (zijn die er dan :lol: ) dan betaal ik de bekeuring want ik wist het.


07 dec 2007 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Harley schreef:
boxi schreef:
"The good MK1 are getting hard to find now, that's why they are holding their values well."

Klinkt mij als muziek in de oren... :wink:


Mij ook! :D :twisted:
_________________________________________
Fahrspass Pur


07 dec 2007 11:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
MichM3 schreef:
............en ik denk wel dat de MkI uiteindelijk meer in waarde zal stijgen dan z'n jongere broer...



Zal Wim leuk vinden......die van hem is nog steeds te koop voor een fatsoenlijk bedrag...

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 889#337889


Dat ding van hem schijnt wel een waanzinnig hoge topsnelheid te hebben.


07 dec 2007 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3
Soest
Bericht 
uhhmmm...in mijn GT3 1999 zitten ook achterbankjes en bijpassende rode gordels. volgens mij zijn deze er door Porsche Exclusive ingezet. dit te zien aan de optie codes.
_________________________________________
Leidenschaft Motorsport

http://twitter.com/Fredget64


07 dec 2007 16:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
Newt schreef:
In nederland kan dit nooit legaal zijn. Ik heb er ook een aantal gezien. Zelfs de Mk1 van Gert had leuke achterbankjes. Deze zijn er acheraf ingezet. Volgens de RWD zijn dit tweezitters, verzekering technisch kan je zo in de problemen komen bij ongevallen etc.


Update: die achterbankjes zijn op mijn verzoek door PCR eruit gehaald.
Kijk maar goed 8)

Afbeelding

Heb ze wel meegekregen, maar de kans dat ze er weer in komen is nihil.
_________________________________________
Racefun events


07 dec 2007 17:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
mark951 schreef:
...Nog een opmerking je stelt dat de CS altijd met nomax is uitgeleverd, van porsche leusden heb ik begrepen dat bij de CS wel de kuipstoelen horen maar dat de klant de keuze had uit leer of nomax bekleding.


Hmmm...vind ik nergens info over...ik heb nog nooit een CS gezien met leer, ik betwijfel of het juist is.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


10 dec 2007 1:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Voor de echte liefhebbers, hoorde afgelopen zaterdag dat er bij Paul Geeris nog een MK1 te koop staat.

AfbeeldingAfbeelding


Meer info vind je hier
_________________________________________
Racefun events


10 dec 2007 1:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Vraagje van een GT3 noob. :oops:

Zitten er speakers achter de roostertjes in de achter-zijkanten :?:
Of zitten die er niet ivm gewichtsbesparing en moet ik het met alleen de voorluidsprekers doen :?:

Als er namelijk wel geluid uit zou moeten komen is er een foutje gemaakt bij het plaatsen van de CDR22 en moet ik ff terug... :roll:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


10 dec 2007 20:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Antwoord van die andere noob. :)
Bij mij zitten er ook geen speakers achterin.
Welk merk/type banden zitten eronder jouw GT3?
_________________________________________
Racefun events


10 dec 2007 20:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht speaker, leer
Bij mij zitten er wel speakers achterin, maar aangezien ik wel twee losse roostertjes (voor achterin) bij de auto kreeg ga ik er vanuit dat ze die er later hebben ingebouwd.

Leren kuipstoelen hoort niet bij de clubsport. Die van mij heeft een leren interieur (dash, deuren middenconsole ed) maar nomex stoelen. Zo staat het ook in de optielijst volledig leren interieur minus stoelen.

eerdere vraag kan airco en clubsport samengaan: ja

Ik heb weliswaar een andere bandenmaat dan de MK1's (235 en 295), maar ik ben erg tevreden over mijn michelin Pilot sport 2 (N2 codering)


10 dec 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ah, bedankt maar weer. Hoef me dus geen zorgen te maken, hoort blijkbaar gewoon zo.

@Gert - Bij mij zitten er Continental Sportcontacts onder (225 en 285), even uit het hoofd, hoogte weet ik niet want ik ben ongeveer 6.500 km van mijn garage vandaan, kan dus ff niet kijken. :P
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


11 dec 2007 18:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
boxi schreef:
Hi Shark, heb nog een toevoeging op een thread die nu in het archief staat. Gaat om thread over de GT3. De GT3 MK1 heeft in de laatste lichting voor het modeljaar 2001 nog enkele upgrades gekregen die ook in de GT3 MK2 zijn toegepast.
Dit zijn:
- sterkere syncromeshen in de versnellingsbak (staal ipv. messing)
- verbeterde leidingen tussen motor en radiateuren
- alcantara hemelbekleding
- hoogwaardiger tapijt (zoals in alle 996 modeljaar 2001)
- elektronische koffer en motordeksel bediening, ook via de sleutel (zoals in alle 996 modeljaar 2001)
- elektrische spiegels

Groeten,

Boxi


18 dec 2007 17:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.