Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

04 feb 2008 16:17

Lydia ook :idea:

04 feb 2008 16:18

zuugnap schreef:Dat sommigen hun oude schuit verdedigen omdat ie toevallig
nog werkt op een fohn :lol: tja .... zou t ook doen whoeptiedee

hmm t ging toch over prijzen??? ajaaa


Inderdaad. En dan blijkt zo'n fohn behoorlijk prijsstabiel te zijn.

04 feb 2008 16:19

ja kan me vaag iets herinneren over een 996 topic.

zo 996 ombouwen naar een 997 wat zijn? rijden doet een 996 prima.


anton964

04 feb 2008 16:21

Kan. 997-neus kost de wereld niet.

04 feb 2008 16:37

Over prijzen gesproken: een 996 is gewoon een waardeloos ding :mrgreen: :wink:

04 feb 2008 16:43

Ik las hier laatst op het forum iets over Veenendaal. Nu weet ik waarom :!:

http://www.akkerman-oudijzer.nl/?gclid= ... MAodaCq2Wg

04 feb 2008 16:44

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurgen, waar blijf je nou :evil:

04 feb 2008 16:56

Ik ben blij dat ik mij die forse, grove en te belachelijke afschrijving :lol: kan permiteren, waardoor ik lekker met de tijd kan mee gaan (niet aan het afstompen ben :wink:) en dus dagelijks kan genieten van alle aangebrachte verbeteringen met moderne en hedendaagse snufjes en rijeigenschappen! 8)

Je zal je maar vanuit kostenoverwegingen moeten blijven behelpen met die ouwe meuk! :mrgreen:
Stilstand is achteruitgang! :idea:

04 feb 2008 16:56

Toch even opnemen voor de waterkoelers.

Eigenlijk is het van de zotte dat je voor een ouwe auto (want dat is het) zo giga veel moet neertellen. Vaak ook nog uitgewoonde/vermoeide exemplaren want iedereen wil een graantje meepikken.

Een 964 heeft ook tijden in het verdomhoekje gezeten, was slecht, olielekkage, vliegwiel, bla bla. Nu praat iedereen er vol lof over :roll: en nu is iedereen die een 993 te duur vindt op zoek naar een 964. Gevolg, inmiddels ook absurde prijzen.

Ik gebruik mijn 964 sporadisch, maar als ik er dagelijks mee zou moeten rijden dan had ik de 964 ingeruild voor een waterkoeler, veel praktischer.

04 feb 2008 17:00

Rob Herfst schreef: ... kan genieten van alle aangebrachte verbeteringen ...



Dat is waar ook: jij hebt een 3.6 ingebouwd!

04 feb 2008 17:08

Harley schreef:..rij eens (mee) in een 996, liever nog een GT3, dan besef je dat je aardig de plank mis slaat...


Als de juiste klemtoon gelegd wordt ... 8)

04 feb 2008 17:22

Probeer daar alleen mee aan te geven dat de 996 niet bestaat, net zo min als de 993... :wink:
996 C2 (ex.) was/is een geweldige auto, GT3 nog ff een beetje beter...

Waarom ik dan de 996 C2 heb weggedaan :?: Omdat ik me ook zorgen begon te maken over het snelle waardeverlies... ben niet zo vermogend als onze cateraar. :mrgreen:

04 feb 2008 17:47

gt3 is wel dik. die 996 zie ik overal.. heel veel vrouwen rijden erin .maar die 996 kan je toch niet mooi vinden>

Die neus en de koplampen kloppen gewoon niet.

Leg mij is uit wat er zo spannend is aan een 996

04 feb 2008 17:49

Alexander911 schreef:Leg mij is uit wat er zo spannend is aan een 996


Het spannende is niet de vraag óf maar wanneer.... :wink:

04 feb 2008 17:52

Alexander911 schreef: die 996 zie ik overal.. heel veel vrouwen rijden erin .


Dusss...... :roll:

04 feb 2008 17:56

LOL @ Eric.

Alexander911 schreef:Leg mij is uit wat er zo spannend is aan een 996

Variatie op een bekend gezegde: "Excitement is in the eye of the beholder."

TD (zonder I) schreef:
Alexander911 schreef: die 996 zie ik overal.. heel veel vrouwen rijden erin .


Dusss...... :roll:

Is het een soort Twingo. :mrgreen:

04 feb 2008 17:57

Alexander911 schreef: ... heel veel vrouwen rijden erin ...



Ik had het niet beter kunnen verwoorden :mrgreen: :wink:

04 feb 2008 17:57

enig plus punt haha nee ik hou op was een beetje aan het stoken..

04 feb 2008 18:19

Lydia schreef:
Alexander911 schreef: ... heel veel vrouwen rijden erin ...



Ik had het niet beter kunnen verwoorden :mrgreen: :wink:


Is toch stoer, een vrouw in een Porsche? :D

Overigens blijft het echte vrouwenmodel een Boxster!! :wink:

04 feb 2008 18:36

Master Ken schreef:Overigens blijft het echte vrouwenmodel een vierwielaangedrevene.


:mrgreen:

04 feb 2008 19:15

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommige 993 eigenaars denken dat ze ’s lands meest begeerlijke bolide in hun bezit hebben.
Respect voor de oudjes, absoluut, maar zaken als “laatste luchtgekoelde” en “relatief weinig van gemaakt”,… het kan me niet boeien, laat staan dat ik er een meerprijs zou voor betalen.
Ik gebruik mijn Porsche als dagelijks voertuig en mocht de keuze zich voordoen, dan kies ik anytime een 996 boven een 993. En dat mag dan zelfs best een 3.4 zijn. Ik kan me perfect voorstellen dat dit anders is bij de vele 993 bezitters die hun wagen enkel in weekends en bij mooi weer van stal halen om naar gelijkgestemden te rijden die voor de 127ste keer elkaar bevestigen hoe fantastisch die 993 wel is.

04 feb 2008 19:30

Ik heb dit weekend mijn 993 ingeruild op een 996.... :roll: :roll: . Ik was het zat om week in week uit in de "beste en mooiste 911 ever" rond te rijden :pukel: .. Vanaf Donderdag rij ik rond met bananenlampen, een radiator en een plastic interieur.. :( :cry: , misschien ga ik uiteindelijk van zelf m'n nagels wel lakken..(damesauto) :D .

04 feb 2008 19:53

Alexander911 schreef:maar die 996 kan je toch niet mooi vinden


Ik vind de 996 weldegelijk een mooie auto. Ik hou dan weer niet zo van de 993.

Ieder zijn smaak.

En voor de goede orde: de 993 is in mijn ogen nog steeds een erg leuke auto. Sommige kwalificaties voor de 996 zijn wat mij betreft echt idioot...

04 feb 2008 20:01

Devils son schreef:Sommige kwalificaties voor de 996 zijn wat mij betreft echt idioot...

Sinds wanneer gaan wij het PF ineens serieus nemen? :shock: :wink:

04 feb 2008 20:24

Wat een fijne discussie.

Afschrijving is natuurlijk maar een deel van de kosten. Het aan het rijden houden komt daar nog bij. En daar steekt de 996 gunstiger af.

- Minder verbruik. Mijn GT3 is 30% zuiniger dan de 993TT die ik hiervoor had!
- Minder onderhoudskosten, kijk maar eens naar de 993 servicebeurtprijslijsten bij de specialisten. Ik zie hier toch prijsstijgingen, met name door arbeidsloon en onderdelen.
- Minder bandenverbruik, voor de 996 met PSM
- Meer comfort, voor wie het belangrijk vindt.
- Goed werkende verwarming, airco, etc.
- 3.4 problemen doen zich voor bij minder dan 5% van de auto's en bijna niet bij de Tip S uitvoeringen.

Afschrijving van een Porsche werkt volgens mij, na enig onderzoek, als volgt. Klopte bij de 993, de 996 en nu ook al bij de 997.

Er zijn twee mega enthousiaste rijders groepen die er werkelijk heel veel voor over hebben in de aanschaf van de Porsche.

- De nieuwkopers, gelukkig maar, zorgen voor het voortbestaan en op de weg krijgen van nieuwe modellen. Deze groep neemt het grootste deel van de afschrijving voor zijn/haar rekening. Deze groep zal de auto vaak na 3 tot 4 jaar inruilen voor een nieuwe. Porsche speelt hier handig op in met hun facelifts en motoren upgrades. Als je hier echt wil vloeken op het forum, dan moet je een keer zeggen dat de 993 een facelift van de 964 is.

- De classic rijders, de Porsche is hier vaak de auto erbij. Zij willen de 'erfenis' in stand houden en ze houden vaak net zo van hun Porsche als van hun man/vrouw en kinderen. Willen vaak geen auto jonger dan een jaar of 8.

Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de bovenmatige aandacht, van met name 993 rijders, in de laatste 3 maanden voor de 996 GT3 op het forum, met name de MK1.

De MK1 wordt bijzondere gaven toegedicht, zoals 'handgemaakt', 'karakter', etc. Veelal onzin, maar goed voor de prijs als je er een wil verkopen. Niet zo leuk als je er een wil kopen. De MK1 is echt niet handgemaakt. Ik heb ze in 1999 gewoon tussen de 'standaard' Carrera's zien staan op de lopende band.

Zoals je ziet is er dan een periode in een Porsche leven waar de markt lastiger kopers zal vinden voor het beschikbare aanbod. Tussen 4 en 8 jaar oude Porsches staan vaak langer te koop en kunnen daardoor aantrekkelijke koopjes zijn (wel zoeken, want het is niet standaard zo).

Let hier bijvoorbeeld eens op de 997's uit 2004. Die zijn in een jaar toch wel een procent of 20-25 goedkoper geworden.

Koopjes in bovenstaande is relatief natuurlijk. De afschrijving zal altijd nog hoger zijn dan een classic, maar als je er veel mee onderweg bent, dan kom je door de lagere kosten, zie boven, goedkoper uit.
Plaats een reactie