Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

29 feb 2008 20:18

Draai die dop maar eens los bij een warm blokje :twisted: :wink:

29 feb 2008 20:23

Zouden we 't hier over 10 jaar nog over hebben?

Ben bang van wel... :twisted: :wink:

29 feb 2008 20:34

Als we maar gelukkig zijn met de auto die we hebben toch? :lol: Ieder zijn eigen smaak en voorkeur,als we allemaal hetzelfde hadden, was het ook niet leuk!

29 feb 2008 21:14

Daarom, alles puur goed bedoeld provocatief onderhoudend en toch met een kern van waarheid;

"Modern" kan nogal saai zijn voor sommigen. Persoonlijk rijd ik door de week al een "moderne" auto, dus in het weekend mag het best wat spannender. Zo is voor mij ook het verschil tussen C2 en C4.

:wink: :wink: :wink:

29 feb 2008 21:24

Mijn specialist zei me ooit dat ik bij mijn rijstijl (hoogstzelden circuit, funauto bij droog en regen, 10K km per jaar) het verschil tussen een (964) C2 en C4 hoogstwaarschijnlijk nooit ging merken. Je schijnt met een C4 iets verder te kunnen gaan dan met een C2, maar als een C4 gaat glijden doe je ook echt niks meer. Ben met mijn eerste C4 ooit op 27 december bij de afslag Leusden van de A28 (scherp bochtje rechts) vrolijk gaan glijden in een sneeuwbui en kon helaas erg weinig. So much voor mijn onterechte veiligheidsgevoel in een C4 in de sneeuw. Het is dus geen Range Rover!

Voor dagelijks gebruik is een C2 volgens mij ook zeer goed te doen. Je hebt alleen een auto onder je kont van 200+ pk (sommige heel veel meer +) en daar hoort bij natte wegen een wat linker gedrag bij. Als je daar rekening mee houdt, is het best te doen. En uitglijers zijn er altijd. Ken ook mensen die een C4 bij droog weer achteruit een slootje in reden... :twisted:

Verder is een tiptronic lekker bij dagelijks gebruik. Maar als funauto miste ik in mijn 2e 964 destijds de lol van het zelf schakelen. Ook het feit dat hij geen 5 had en de 1 nooit gebruikte maakt me niet heel blij. Voor mij dus geen 964 tip meer. Maar ieder z'n meuk. En uiteraard is een 964 tiptronic bak niet te vergelijken met een 997 tip. :!:

En al blijft het leuk om de eeuwige C2 en C4 discussies te lezen en de tiptronic voor- en tegenstanders met elkaar in de clinch te zien gaan hier, ik verbaas me er altijd weer over hoe die discussies langzaamaan een steeds grimmiger en betweteriger karakter krijgen met argumenten als 'een C4 is véél duurder in onderhoud' 'een tiptronic bak is veel robuuster en onderhoudsongevoeliger' etc etc.

Laat mensen toch lekker zelf kiezen wat ze willen... :?

29 feb 2008 21:30

bij een "informed choice" geen bezwaar. maar mensen zijn vaak dom en komen dan thuis met een vette 4wd. :mrgreen:

29 feb 2008 21:32

:cheesy: :^:

horn - vette 4wd :bang:

29 feb 2008 22:26

wolf schreef:bij een "informed choice" geen bezwaar. maar mensen zijn vaak dom en komen dan thuis met een vette 4wd. :mrgreen:
Wolf jij bent zo slim als een vos 8)

29 feb 2008 22:40

horn schreef:
horn - vette 4wd :bang:


de auto horn, de auto. niet de bestuurder....

01 maart 2008 11:11

omgekeerde logica

een C2 is veiliger, want als hij gaat kan je nog corrigeren; bij een C4... vergeet het maar :idea:

zo, nu kunnen we er weer een paar pagina's tegenaan

01 maart 2008 11:40

Echt niet; die C4 is net een locomotief op rails zo stabiel. Niet om te krijgen gewoon...

:wink:

01 maart 2008 11:42

Ben toch benieuwd hoeveel pagina's er in totaal al aan deze discussie gewijd zijn :wink: Maar goed, zo'n C2 is zo gek nog niet, weet ik uit ervaring 8)

01 maart 2008 12:06

turbocruiser schreef:Niet om te krijgen gewoon...

:wink:

wedden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

01 maart 2008 12:09

Marco schreef:
turbocruiser schreef:Niet om te krijgen gewoon...

:wink:

wedden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Jip, stap maar bij mij in ...


Hahaha, héérlijk, alwéér die discussie ... 8)

01 maart 2008 12:16

Reken maar dat je een C4 om kan krijgen. En als een C4 gaat dan gaat ie meestal ook over 4 wielen. Moet je toch een hele vent zijn (of vrouw, Lydia :wink: ) wil ja dat netjes op de weg houden.
Dan heb je het met een C2 iets makkelijker als ie uit breekt :wink:





Oef.... :lol:

01 maart 2008 12:29

Ik vind eigenlijk een C4 veel beter, oh nee een C2... of was het nou een C4... of een C2.... :sick:

01 maart 2008 12:32

een driftende en donut makende 964.c4

http://www.youtube.com/watch?v=QqnZBT9L-0g


robert

01 maart 2008 13:33

Ik heb met Dillon op Zandvoort ook getracht een donut te maken. Dat gaat wel, maar dan moet je echt knettershard rijden. Dat betekent dat je ook knettershard om gaat en dat je veel ruimte nodig hebt. Zo'n vangrail aan de zijkant is toch een slordig gezicht. :lol: :wink:

01 maart 2008 14:04

turbocruiser schreef:Echt niet; die C4 is net een locomotief op rails zo stabiel. Niet om te krijgen gewoon...

:wink:



booooring 8)

01 maart 2008 14:37

Dat bedoel ik :wink:

Ik zou zelfs durven beweren dat een C2 véél goedkoper is ten opzichte van een C4 in onderhoud...

:wink: :wink: :wink:

01 maart 2008 15:20

Driften, donutjes maken.... Ik zie er de lol niet van in. Een aanslag op de aandrijving en bandjes. Zonde :?

01 maart 2008 20:18

C2 is leuker om mee te spelen :lol:

01 maart 2008 20:54

Hellraiser schreef:C2 is leuker om mee te spelen :lol:
Denk je? Ik speel ook leuk hoor! :drive:

01 maart 2008 21:13

Is den 993 TT standaard 4wd?

01 maart 2008 21:34

wolf schreef:Is den 993 TT standaard 4wd?
Ja is standaard 4wd! Die van mij is echter ook 2wd geweest, toen voordiff stuk was :shock:
Plaats een reactie