03 apr 2008 20:40
03 apr 2008 21:10
Lydia schreef:Vorige week iets te snel door de bocht met de Poo-Loo en uit gewoonte houd ik het gas er op. Tja ... ik maar sturen en dat ding gaat recht door. Onderstuur, hè en geen overstuur!
03 apr 2008 21:13
André 3.0 schreef:Arie,krant met het nieuwsbericht is net met de post binnengekomen,bedankt![]()
![]()
Ben er volgend jaar graag weer bij.
03 apr 2008 21:53
paSCal schreef:Lydia schreef:Vorige week iets te snel door de bocht met de Poo-Loo en uit gewoonte houd ik het gas er op. Tja ... ik maar sturen en dat ding gaat recht door. Onderstuur, hè en geen overstuur!
Da's inderdaad iets anders, en sturen helpt dan juist niet. Als je voorwielen geen grip meer hebben (onderstuur dus) gaat "sturen" je juist net niet redden. Je moet dan juist net 'minder sturen', om de banden weer grip te laten krijgen.
De remedie: "vol in de ankers" is denk ik voor de meesten hier (inclusief mijzelf) de beste methode om de schade te (proberen te) beperken
03 apr 2008 22:39
horn schreef:Je hebt volledig gelijk als je zo achter je scherm zit. als de mijne uitbreekt in een bocht red ik dat ook wel. het is vooral als ik zelf het gas los laat in een bocht waar ik ineens denk dat het té hard gaat. op dat uitbreken ben ik nooit voorbereidrotondes, bochten etc is redelijk voorspelbaar, en dat red ik wel met mijn cursusjes. Dit uitbreken bij gaslos dus niet. En de snelheid moet hoog zijn, dus oefenen is ook niet eenvoudig.
03 apr 2008 22:41
03 apr 2008 22:50
marco.groenhof schreef:Volgens mij helpt het ook bij onderstuur om tevens een beetje van het gas af te gaan. Zo verplaats je het gewicht van de auto naar achteren waardoor de voorwielen weer meer grip krijgen.
marco.groenhof schreef:Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij.
04 apr 2008 0:02
04 apr 2008 0:30
04 apr 2008 2:25
04 apr 2008 3:50
04 apr 2008 7:33
04 apr 2008 8:34
04 apr 2008 10:53
paSCal schreef:marco.groenhof schreef:Volgens mij helpt het ook bij onderstuur om tevens een beetje van het gas af te gaan. Zo verplaats je het gewicht van de auto naar achteren waardoor de voorwielen weer meer grip krijgen.
Die mag je uitleggen... De achterkant wordt zwaarder als je het gas loslaat? Heb jij je rijbewijs wel?![]()
(de rest klopt overigens wel ongeveer, dus denk dat je het goed bedoelt
)
marco.groenhof schreef:Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij.
Wederom.... Enne, het is dan ook de beste methode "om de schade te beperken" als er toch niets meer te winnen is...
Let wel, een "per ongeluk" uitbrekende achterkant is nogal onverwacht zoals Jurgen ook zegt. En volgens mij zijn de meesten hier nu eenmaal niet van die enorme coureurs, dat ze dat wel even opvangen... En dan is het gewoon handig om te remmen
04 apr 2008 11:13
04 apr 2008 13:10
Marcel B. schreef:Hé bieb-gent,
Ben benieuwd naar je filmke, maar ik kom er niet bij
04 apr 2008 13:55
Division schreef:Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het kon gebruiken.![]()
![]()
04 apr 2008 21:03
04 apr 2008 21:08
PEF schreef:Ja Ben tis de moeite kerel u filmke, mooie beelden en een goede schets van de hele dag. Opt einde was de bewolking echt goed ogengetrokken en zagen we de zon even
Blijven filmen, zijn leuke herinneringen!
04 apr 2008 21:11
04 apr 2008 22:27
PEF schreef:996 Twin TurboJaja het filmpje zijn de europipes die brullen.
04 apr 2008 22:28
05 apr 2008 11:41
05 apr 2008 13:01
Division schreef:104 foto's in het album, waar is de rest?![]()
![]()