@rcras
@Rick: Bij de gemiddelde poetsfirma's staat kwantiteit voor kwaliteit, met als gevolg dat er aan een auto niet de aandacht besteed kan / mag worden welke hij eigenlijk verdient. Een poetsbeurt neemt gemiddeld 4 uurtjes in beslag......inderdaad, dan krijg je ragwerk! Het gemiddelde niveau van het personeel wat daar werkt is m.i. ook nooit bijster hoog, de meeste hebben geen ervaring en verdere diepgaande kennis over hetgeen waarmee ze bezig zijn. Een veredeld vakantiebaantje.
Aan een exterieurdetail ben ik gemiddeld een 8 - 10 uur bezig (enkel buitenkant dus!). Ik denk eerder dat jij last hebt van hologrammen en buffermarks door verkeerd gebruik van de rotary. Verkeerde druk, niet goed recht houden, verkeerd toerental / pad / product etc, en het is al snel raak. Een auto degelijk polijsten kost tijd en aandacht. sowieso zal er ook excentrisch nabewerkt moeten worden voor de flawless toch, zeker als er met een redelijke grove pad / compound gewerkt is.
Vaak wordt er gewerkt met een product met fillers, dus kleine oneffenheden en microkrasjes worden dan als het ware opgevuld. De auto ziet er netjes uit als je hem komt halen, maar na een paar weken als die fillers verdwenen zijn krijg je zijn ware gezicht te zien.......je ziet het nu zelf.
Een goede detailbeurt geeft een meerwaarde aan je auto. Je pakt immers het lakwerk aan, verwijdert oxidatie en kleurfading, voegt olieën toe aan de lak, brengt een deuglijke bescherming aan etc. Resultaat, glans en reflectie mogen niet gehaald worden uit een tijdelijk product, maar uit een gezonde laklaag! Dan blijft hij ook lange tijd gewoon weer helemaal netjes, je dient hem zelf wel netjes bij te houden. Een tuin die je laat aanleggen moet je immers ook onderhouden. Dus dat het normaal is dat je auto na 3 maanden weer op een krassenbak lijkt......schandalig!
Als jezelf geen ervaring hebt zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn, maar het laten doen. Dat klinkt enkel commercieel, maar zonder ervaring en de juiste producten ga je het resultaat nog erger maken. En tel de aanschaf van een machine / pads / doeken / producten en alles maar eens bij elkaar op, dan schrik je ook wel even