Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 apr 2008 11:32

horn schreef:van mij niet. maar in de praktijk zijn heel veel flaporen reeds geneuveld voor cups en de design 90's idem dito. schijnen veel mensen toch mooier te vinden, hence de waardevermindering in vraagprijs. en niet iedereen is een originaliteitsfreak... :wink:

Eens, maar het kopen van een origineel exemplaar 964 met flaporen en Design "90 velgen ook een voordeel kan hebben boven een "bijgewerkt" model. De waarde van oudere typen Porsches (pre impactbumper) wordt o.a. bepaald door de originaliteit. Als je een volledig originele auto koopt kun je besluiten de impopulaire onderdelen te vervangen (met name spiegels en velgen, stuur). Dit is makkelijk te doen en bovendien zijn deze onderdelen ook weer gemakkelijk terug te schroeven.

De originele onderdelen bewaar je en van de "korting" op de aanschafprijs koop je verse onderdelen (ik heb zelf EUR 1.750 korting bedongen voor de flaporen en de Design "90 velgen, kom je al een heel eind mee) die je naar eigen smaak monteert (altijd leuk een beetje eenvoudig sleutelen). Mocht de 964 ooit nog de klassieker status bereiken waarbij originaliteit een significante rol speelt bij de waardebepaling, schroef je het spul weer terug. Per saldo ben je dan beter af :?: :roll: :idea:

24 apr 2008 14:07

JDB schreef:stond deze week zo'n cabrio bij Robert Visser, maar niet te koop...... (heb het ff gecheckt :oops: )

Jurgen, mis je toch het open rijden?

24 apr 2008 14:58

soms..... :wink:

24 apr 2008 16:18

...vooral gisteren :wink:

24 apr 2008 22:55

Bedankt voor jullie reacties, ik zal de bruikbare info :wink: doorgeven.

25 apr 2008 14:26

Bruikbare... :lol: :lol: :lol:

28 apr 2008 10:11

Maarten schreef:Gezien het feit dat er nog olifantsorenspiegels en geen cup's op zitten scheelt denk ik ook nog 1,5-2k. In de handel zou hij met (cups en spiegels) voor 27-28k gaan denk ik. 3k minder ivm particulier. 3k BPM. 1k voor importgedoe. Dus 28-1,5-3-3-1 zit je op een mille of 20!

Het is dus mijn auto dat bart hier eens te showen zet.
Als die flaporen een probleem zijn en je er een 1.5k op verliest, geen probleem, k heb nog cupspiegels liggen, ff spuiten en plaatsen en je bent er met 500 euro vanaf :D Dat wil ik dus nog wel doen ;)

Vraagprijs zal 24k zijn, wat denk ik niet te gek is voor een auto in deze staat. Misschien niet interessant voor nederland, maar er zijn nog andere landen :lol:

28 apr 2008 10:12

Absoluut. Die BPM is gewoon een naai belasting maar je komt er niet onderuit!

28 apr 2008 21:40

€22,5k particulier. Of je moet een gek treffen.

28 apr 2008 21:44

ach, het blijft belgie :mrgreen: :^: (geintje zuiderburen...)

28 apr 2008 23:23

Piet schreef:€22,5k particulier. Of je moet een gek treffen.

De juiste gek op de juiste plek.
Daarom zet ik ook altijd alles direct te koop ook al heb ik het nog maar net :lol:
Plaats een reactie