Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

16 jun 2008 21:25

gast schreef:@ Jort, je moest eens weten hoe vaak ik op een verjaardag o.i.d "verhaal" haal bij al die klagende stumperds die op een linkse partij hebben gestemd en toch weer beginnen zeuren over hoge dit en hoge dat. :x wordt je ervan.
.
Inderdaad: kenissen van mijn vriendin. Zij: GL want goed voor milieu. Wel alletwee een leasebak voor de 40 km woonwerkverkeer terwijl ze op 500 meter van de metro wonen. Hij: Pvd* want hij heeft het goed dus moet de rest van de wereld dat ook. Mensen hebben er echt nog nooit over nagedacht. Hoorde ook nog iemand anders die Pvd* stemde want "dan lossen zij het maar op en hoefde hij er niet meer aan te denken".

Vlekken voor mijn ogen als ik dit soort idioten spreek. Mijn oplossing (gejat van een vriend): wie betaalt bepaalt. Minder dan 2x modaal dan ook niet stemmen. Beetje kort door de bocht maar het heeft wel wat :mrgreen:

16 jun 2008 21:48

Rob 944 schreef:Mijn tip:
Woon je niet meer dan 30 minuten of 15 km rijden van je werk ?
Probeer het dan met een electrische scooter.
Lees er meer over op www.ecomovement.nl

Afbeelding ;) :lol:

16 jun 2008 21:55

... allemaal Holleeder volgelingen :lol:

16 jun 2008 22:24

Dat zijn allemaal redelijk kleinschalige projecten.
Windmolens kunnen op zich rendabel energie opwekken. Alleen moet je ze dan heel groot bouwen en dat willen we niet. Op zee zou goed kunnen alleen is dan het onderhoud de duurste post.

Zonne-energie kan rendabel worden opgewekt. Oa in Spanje staat een enorm veld zonnepanelen dat de energie op wekt van een fikse centrale. Probleem: je hebt veel ruimte nodig

Warmtewisseltechnieken zijn nog te kostbaar om groot ingezet te worden.

Met de huidige engergieprijzen worden deze alternatieven steeds aantrekkelijker. Vergeet niet wat een beetje energiecentrale kost tegenwoordig. Dat duurt ook tientallen jaren voor die rendabel wordt.

17 jun 2008 7:52

zo gauw we grootschalig zonnecollectoren en windmolen parken gaan installeren kun je erop wachten dat de groenen gaan beginnen over landschap en horizon vervuiling......

17 jun 2008 9:36

Voor de kust van België zijn ze nu bezig met de bouw van een windmolenpark, en inderdaad de groenen hebben dit zeer lang proberen van tegen te houden met het argument landschapsvervuiling :roll:

Naargelang waar ze staan, vind ik het zelfs nog mooie kunstwerken.

http://www.c-power.be/applet_mernu_nl/index01_nl.htm

17 jun 2008 10:06

Er zijn al legio windmolenparken (in zee) ... denk dat je ze op 28 km uit de kust niet ziet staan - berhalve als je op 'n verhoginkje staat :idea:

17 jun 2008 12:12

EriC4C schreef:
Rob 944 schreef:Mijn tip:
Woon je niet meer dan 30 minuten of 15 km rijden van je werk ?
Probeer het dan met een electrische scooter.
Lees er meer over op www.ecomovement.nl

Afbeelding ;) :lol:


Juist Eric !
Ik neem aan dat 'ie van jou is (afgaande op de Porsche op de achtergrond).En bevalt 'ie ?

Groetjes Rob.

17 jun 2008 17:43

Rob 944 schreef:Ik neem aan dat 'ie van jou is (afgaande op de Porsche op de achtergrond).En bevalt 'ie ?

Dat heb je goed aangenomen ;).
Tja, hij doet precies waar hij voor is bedoeld: hij brengt je zuinig en zonder inspanning op de plaats van bestemming. Om de 60-80 km even een paar uur aan het stopcontact in de garage :P . Alleen het starten van het alternatieve vervoermiddel kost al bijna meer dan een "volle tank" van de scooter :P . Inge rijdt er me veel plezier woon-/werkverkeer mee als het niet te nat en/of te koud is. Wel oppassen overigens, want niemand hoor je aankomen :lol: .
Zelf zit ik er zelden op, want het is en blijft een snorscooter en dus schiet het niet op vind ik :? .

19 jun 2008 11:22

Hopelijk gaan alle acties wat opleveren:


http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=d412d1

19 jun 2008 11:55

gast schreef:..... de eigenaren krijgen vanzelf wel een probleem als de boel kapot gaat en ze onderdelen nodig hebben
spullen voor je scootertje nodig? www.scootparts.com

Een dag niet gelachen....


Afbeelding

;)

19 jun 2008 12:07

gast schreef: aangepast


Droooooog :mrgreen: :lol:

19 jun 2008 12:14

@EriC4C - ROFL

@gast - Ja ja... tot er vraag naar komt. dan ga je het gewoon verkopen. Je zou wel gek zijn om dat niet te doen als verstandig ondernemer... :wink:

20 jun 2008 9:38

Je bedoelt van die scooters van 1200e die er na een half jaar mee ophouden en waar geen onderdeel voor te krijgen is?

20 jun 2008 10:18

en deze dan :?:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... klassieker

zo zou ik er wel eentje willen (maar dan een mooier model, een 914 :wink: )

20 jun 2008 10:38

gast schreef:Er is 1 lichtpuntje; na een aantal maanden staat die (china/elektra) troep bij het grofvuil en koopt de klant alsnog een zuinig en betrouwbaar 4 taktje.

Iedereen weer blij :D

"Tuurlijk schat". Slaap zacht en vergeet vooral niet te sparen. 8)

Als je je kop in het zand steekt, sta je met je reet omhoog... en dan kan je erop wachten dat je flink genaaid wordt. Afbeelding

20 jun 2008 10:44

Of als fietsenrek gebruikt. :mrgreen:

20 jun 2008 10:51

..... of als stalling voor electrische scooters. :lol::^::lol:

20 jun 2008 11:32

:mrgreen:

20 jun 2008 12:09

Die scooters van Ecomovement komen van I/O,een Oostenrijkse firma die onder de vlag van Steyr/Puch werkt.
Een bromscooter met een redelijke actieradius kost nogal al wat.
Bijna 2500 euro.......... :shock:

Een 4-taktscooter loopt 1 op 55,en voor mij betekent dat dat ik nog altijd 40 euro per maand aan benzine kwijt ben.Nu is dat 70 euro per maand aan Diesel.Voor dat verschil "kruip" ik niet op de scooter.
Maar zo'n electroscooter kost niets aan benzine,dus maximaal voordeel.Maar dan moet 'ie 200 % betrouwbaar zijn..........
Dan kan het Dieseltje eruit,en voor die paar km's die je dan maakt,een "leuke" auto........... :D

Misschien een overweging nu de km-heffing voor 99,9 % doorgaat,en motoren en scooters uitgezonderd zijn......... :idea:

20 jun 2008 12:32

Rob 944 schreef:Die scooters van Ecomovement komen van I/O,een Oostenrijkse firma die onder de vlag van Steyr/Puch werkt.

Echt waar :?: :wink: :lol:

Over de betrouwbaarheid van de scooter kan ik na ± 700km in ± 3 maanden natuurlijk nog niet oordelen, maar tot nu toe is het starten ehhh sleutel omdraaien :lol: & wegwezen en heeft hij nog geen enkel mankement vertoond. Als je er tegen kunt om met 20-25km/u niets te zitten doen dan is het een prima alternatief vervoermiddel. Zelf trap ik liever met die snelheid.

20 jun 2008 14:03

gast schreef:Wil je 25 en electrisch, koop dan op Marktplaats voor 500.- euro een 2e hands Spartamet :idea: Techniek is fatsoenlijk, onderdelen zijn leverbaar en de fietsenmaker op de hoek kan (en WIL) er aan werken. My 2c.

Tja, voor een groenteboer zijn appels en peren ook allebei fruit. :|


OK, een poging tot een serieuze, inhoudelijke discussie met jou :? . Het valt te proberen:

gast schreef:Rob, tel bij de km kostprijs een set accu's per jaar. Of eigenlijk, schrijf hem in 2 jaar helemaal af. Reken dan eens uit of een "klassiek" scooterje nog steeds duurder is.

Waarop baseer je dit :?:

20 jun 2008 14:46

EriC4C schreef:OK, een poging tot een serieuze, inhoudelijke discussie met jou :? . Het valt te proberen:

gast als reactie schreef:Kijk dat is het nou met jou. Jij wilt alleen maar zeiken en zeuren. Triest gedrag.

:silent:

gast schreef:(die chinees waar jij je dame op laat tuffen kost inkoop 350.- dollar MAX., een set goede accus kosten hetzelfde of meer)

Bovendien gaat er in 2 jaar zoveel aan stuk dat je blij mag zijn met een gereedschapkist en een paar rechter handen. Anders ben je de pineut.

Ach, doorgaans reageer ik niet op jouw domme berichten, maar met deze geef je wel weer eens aan (...) dat je niet kunt lezen; zodat het weer vermakelijk wordt om te lezen. 8)

Tot zover deze poging wat mij betreft.

20 jun 2008 15:19

Heej marcel verkoopt je ook een toeter voor op de scooter??
En zo ja, waarom wil ik het weten... het ging hier toch over dure brandstof.

Die verhitte discussies hier, word er bijna nerveus van. Zonde van de energie.

20 jun 2008 15:30

Gert schreef:... het ging hier toch over dure brandstof.

Alternatieve vervoermiddelen en/of alternatieve aandrijvingen met bijbehorende betrouwbaarheid/levensduur lijkt me als afgeleide daarvan een logisch vervolg en dus 100% on topic. :?
Plaats een reactie