HV, dat is gewoon het positief kantje aan een slaapstoornis die ik bezit.
Om toe te lichten: het probleem is jaren geleden (~10) begonnen, maar toen was het énorm vervelend. Ik oversliep me constant, en was met geen stokken wakker te krijgen.
Op de "piek" van de "stoornis" heb ik eens meegemaakt dat ik op vrijdag ging slapen en op maandagochtend wakker werd. Te laat voor het werk, op de koop toe
Doorgaans was het "maar" 12-18u dat ik sliep.
Heb dan eens wat slaaponderzoeken gedaan: er werd 0 REMslaap opgetekend. Dat is de fase waarin je écht tot rust komt en krachten opdoet (diepe slaap).
Nu heb ik hier *bijna* geen last meer van. Het komt nog maar zelden voor dat ik niet wakker word (door een alarm of andere personen of ... ), maar ik mag niet overdrijven. Als ik een paar nachten na elkaar te weinig slaap krijg, dan hang ik in't weekend er gegarandeerd aan: quasi ganse dag slapen.
Hét 'leuke' aspect is dat ik dan weer een compleet slapeloze nacht kan hebben en nog even fris zijn als ervoor. Meestal zie je dat dan niet aan me (ofte: ik zie der altijd even belabberd uit

)
Dus dat ik nu maar luttele uurtjes geslapen heb, voel ik niet eens
Morgen zal het wat anders zijn
PS1: De stoornis is nooit "geïdentificeerd". Er is geen verklaring voor, noch voor het zichzelf 'oplossen' van de situatie.
PS2: Misschien ben ik toch gedeeltelijk alien/cyborg/whatever