Bijna 100 euro voor een tweede kaartje is idd niet niks maar dan kreeg je ook wat! Paddock kaarten voor het hele weekend.De hele dag heerlijke hapjes en drankjes in de VIP longe ruimte bij Lammertink en ook nog eens
een tribune kaartje als gast van de dutch super cars. Deze tribune stond
ook in de paddock en ze hadden er een groote videowall opgehangen met geluid zodat je de hele race probleemloos kon volgen. Het was er niet druk en kon je gaan zitten waar je wou terwijl de auto's op nog geen 20meter
voor je langs denderden...
Het geluid en snelheid van de champcars was spectaculair maar de race
zeker niet. Zoals bij alle formule klasses (F3, A1, Champcar) zijn de auto's
gelijk en zou je dus een gelijkere strijd verwachten. Van strijd op de baan was eigenlijk weinig te zien vond ik. De auto's gaan allemaal even hard en hebben hetzelfde geluid. Een goede coureur zal natuurlijk uiteindelijk wel
het verschil maken maar even zo belangrijk en misschien het belangrijkste
is denk ik uitgestippelde strategie met bandenwissels, pitstops e.d Daarbij komt ook nog dat ze bij elke scheet een safetycar op de baan sturen en alles weer door elkaar gehusseld wordt. Zeker allemaal interessant maar
als toeschouwer langs de baan niet spannend...eerder saai....
Dan geef mij maar de Dutch Super Cars. Hier strijden een keur aan auto's in verschillende klassen met elkaar en door elkaar heen om de eer. Dan zie je dus Porsches,Ferrari's,Lambo's, Vipers,DTM Audi's,Marcossen en nog andere exotisch spul met elkaar in gevecht en zijn de akties op de baan veel spectaculairder dan bij een
Formule race....My 2 P's