Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

08 okt 2008 20:51

Da's precies de reden dat ik een 911 wil. Je wordt tenslotte ouder en dan ga je toch op zoek naar een 'keurige gezinsauto' :D Maar er zijn grenzen... :wink:

08 okt 2008 20:55

Heb een tip en moet toegeven dat dat helemaal niet tegenvalt. Mijn vrouw gebruikt de P ook regelmatig en is juist enorm enthousiast over de automaat. Mocht ik in de toekomst een andere P kopen dan wordt het een handgeschakelde.... GT3 :D

08 okt 2008 20:58

mick1512 schreef:Een sportauto met automaat... :? Ikke nie begrijpe nie... :wink:


Ikke nie begrijpe Fomule 1 nog steeds handgeschakeld.... :?: :D

08 okt 2008 21:03

Mijn vrouw gebruikt de P ook regelmatig en is juist enorm enthousiast over de automaat.


I rest my case... :twisted:

08 okt 2008 21:26

Conclusie: een typische vrouwen optie. Niet voor echte mannen, dus! :cheesy:

08 okt 2008 21:37

Lydia schreef:Conclusie: een typische vrouwen optie. Niet voor echte mannen, dus! :cheesy:

.....of in mijn geval een goed compromis. Heb nu wel een P :wink:

08 okt 2008 21:48

Laat je niet gek maken! Als jij er maar plezier aan hebt! :wink:

09 okt 2008 20:15

Frank schreef:een sportauto met achterstoelen, ja, hier kan alles.


Zou een leuk topic zijn , zijn de achterbanken overbodig nu Porsche met een 911 achtige vierzitter gaat komen de Panemara . :idea:

09 okt 2008 20:33

Amandus,even "off topic",ik zag dat je meer dan een jaar hebt gepauseerd,met postings 8) Dat ben je dan nu knap aan het inhalen :lol: :lol: :wink:

09 okt 2008 20:36

Ben even vreemd gegaan van een 996R naar een RS4 en weer naar een 997S , had wat goed te maken "of topic"

09 okt 2008 21:18

Blijft toch interessant om te zien, die soms wat krampachtig overkomende "handbaksupporters". Mag ik een kleine voorspelling doen? Het handgeschakelde rijden gaat op den duur vanwege de technologische vooruitgang helemaal verdwijnen. En ja, dus ook bij sportauto's. Maar dat schakelen leuk is, ga ik niet tegenspreken. Heb dat jarenlang in een 3.2 gedaan. Ik ben uiteindelijk afgeknapt op de onmogelijke combinatie Randstad/dagelijks verkeer/schakelen.

09 okt 2008 21:39

Ben het met je voorspelling eens , formule 1 , wat eigenlijk een voorloper is van nog te komen techniek , is al jaren niets meer handgeschakeld

10 okt 2008 7:39

merk dat er hier nogal krampachtig wordt gereageerd door de wat strammere chauffeurs; een echte sportauto heeft gewoon een geschakelde bak natuurlijk :pig: (tegen de tijd dat ik me een 997 PDK kan veroorloven zal ik wellicht mijn mening wat bijstellen... :lol: )

10 okt 2008 8:28

Ik ga hem vandaag bestellen denk ik , hangt wel van de file af of ik Heteren in kom .... 8)

997 tip 4S

10 okt 2008 17:33

Hallo mensen,met respekt voor iedereen zijn mening ben ik sinds 3 dagen in bezit van een 997 4S tiptronic van 2006 en heb ingeruild een 4S tiptronic van 2003.Als je het verschil voelt van techniek wat er in die 3 jaar in zo,n tiptronic weer is veranderd(want mijn vorige beviel reeds goed)qua snelheid van optrekken en schakelmomenten prefereer ik zeker een tiptronic maar dit blijft altijd een persoonlijk verhaal.

Gr.Hans verheijen :D :D :D

10 okt 2008 17:47

Ik had geen file....... :D

10 okt 2008 17:48

Gefeliciteerd Hans. Voor jou geen crisis-tijd dus :lol:
Ben heel benieuwd. Hopelijk doe je er nu wat langer mee :mrgreen:

10 okt 2008 18:54

amandus schreef:Ben even vreemd gegaan van een 996R naar een RS4 en weer naar een 997S , had wat goed te maken "of topic"
996R, dat was toch zo'n af-fabriek getunede?

10 okt 2008 19:04

Ja, snelle bak , verlaagde zitting enz en 345 paarden , 300 meegereden .
Hij was zwart , eerlijk gezegd heb ik met deze P het minste gehad......Geluid was wel erg goed :!:

997 tip 4S

10 okt 2008 20:50

LeOH schreef:Gefeliciteerd Hans. Voor jou geen crisis-tijd dus :lol:
Ben heel benieuwd. Hopelijk doe je er nu wat langer mee :mrgreen:


Hoi LeOH,het is geweldig je moet bij gelegenheid maar even achter het stuur plaatsnemen en het zelf beleven.En gezien de crisis zal ik er wel iets langer mee moeten doen!! :mrgreen:

10 okt 2008 22:21

amandus schreef:Ik had geen file....... :D
PDK dat vind ik geen automaat meer daar zou ik ook geen moeite mee hebben.Enne...wat voor kleur?

10 okt 2008 23:26

Weer artic , keramische schijven, Bicolor leer , schalen in extrieur kleur 8)

10 okt 2008 23:48

Beste mensen,

Vergeet de handbak, automaat of de tip. Probeer de PDK! Da's niets anders dan een razendsnelle handbak aan het stuur; aan het stuur supersnel schakelen zonder te koppelen. En vergeet niet dat Porsche zo'n 30-40 jr geleden al de PDK heeft geintroduceerd in een van hun Le Mans series. Waarom ze dat destijds niet verder mee door zijn gegaan is me een raadsel.

Ik heb pas nog in een 911 S met PDK gereden, waarvan de motor ook nog een directe inspuiting heeft. Dat was gewoon een rijdende bom. Zo ontaard snel en vreselijk tekeer gaat die wagen. Met trillende benen ben ik daarna uitgestapt en heb direct een 4S cabrio met PDK besteld. De PDK wordt binnenkort de standaard.

10 okt 2008 23:52

Nieuwe informatie gevonden op motorauthority.com over de PDK.

The Porsche-Doppelkupplungsgetriebe name dates from 1983, when the first experimental version was developed and used in a 956 Series-produced endurance race car. A 956 with the experimental gearbox won a German national championship race, and a couple of years later a 962, the 956's descendant, equipped with the gearbox won an international championship race at Monza, in Italy.

So, why didn't the PDK appear in street Porsches by the late 1980s? Given the state of the electronic technology then, it would have been prohibitively expensive and likely none too civilized. The early automated-manual gearboxes that appeared in road cars a decade or more after that were none too civilized, either, and had the benefit of much more development in control technology.

11 okt 2008 8:35

amandus schreef:Weer artic , keramische schijven, Bicolor leer , schalen in extrieur kleur 8)


Oh ja , ook PDK bestelt , zal mij benieuwen.... :shock:
Plaats een reactie