Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

15 okt 2008 13:48

svm schreef:
Elven schreef:trillen tijdens remmen hoeft niet alleen van schijven afkomstig te zijn.... fuseekogelspeling kan een rol spelen...



Volledig mee eens. De trillingen of "kromme remschijven" kunnen het gevolg zijn van speling in ophangingsrubbers, fusee en stuurkogels. Als je dit probleem dan niet eerst verhelpt, dan zal na een tijdje die trilling terugkomen. Je kan dan opnieuw en opnieuw schijven vervangen of laten afdraaien. Dan wordt het toch wel een heel kostelijke bedoeling.


waar moet je dan eigenlijk aan denkken ongeveer aan kosten?

18 okt 2008 17:26

Olaf schreef:
WdePundert schreef:Volgens mij komt dit o.a. voor als je, na flink geremd te hebben, het rempedaal ingedrukt houdt bij bv. een verkeerslicht.




... vandaar mijn vraag of het 'n tiptronic betrof :wink:


Goed punt, ik gebruik altijd de handrem na hard remmen als ik voor een lampje stil moet staan met mijn tip. (Moet je een gewoonte van maken...maar het kan je zomaar een paar schijven schelen op de duur)

18 okt 2008 20:44

Marco schreef:heb er geen verstand van, maar schijven die te hard worden lijkt me onzin... blokken die verglaasd zijn heb ik weleens eerder van gehoord

Geen onzin ! Maar dit is geen cursus automechanica maar wel een opleiding smid, metalurgie...

18 okt 2008 21:21

... trekken jullie even 'n oud topic van zolder :lol:

19 okt 2008 14:52

Olaf schreef:... trekken jullie even 'n oud topic van zolder :lol:


Soms worden de meest waardevolle dingen van zolders afgetrokken ;). Zie Kunst en Kitch :P
Plaats een reactie