Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
17 jan 2008 0:47
wow, goed dat ik het nog nooit geprobeerd heb. is 'kennis' die ik hier ooit opgepikt heb. zou erg simpel zijn (ik kan met de gebruiksaanwijzing erbij een ruitenwisserblad vervangen, dus voor mij is het wel erg hoog gegrepen).
Ik slik mijn woorden derhalve weer in. Do, als jij het zegt, blijf ik lekker van mijn tellertjes af. Hoewel, als jij er toch een stel hebt liggen kan ik wellicht daar gewoon een beetje op oefenen...
17 jan 2008 9:13
Do993tupperware schreef:Echt waar harald , dan heb ik een paar tellertjes voor je
ik heb nog nooit een rand netjes en weer bruikbaar van een teller kunnen krijgen , er schijnen wel een aantal bedrijven te zijn die het kunnen maar die zetten volgens mij naderhand een nieuwe felsrand erop
Info Instruments kunnen dat, en ja, ze gebruiken gewoon weer de orginele tellerrand, en dat is niet te zien. Ze hebben daar een speciaal apparaat voor.
17 jan 2008 15:04
Peter 993 schreef:Do993tupperware schreef:ik heb nog nooit een rand netjes en weer bruikbaar van een teller kunnen krijgen , er schijnen wel een aantal bedrijven te zijn die het kunnen maar die zetten volgens mij naderhand een nieuwe felsrand erop
Info Instruments kunnen dat, en ja, ze gebruiken gewoon weer de orginele tellerrand, en dat is niet te zien. Ze hebben daar een speciaal apparaat voor.
Er is ook een Porsche-specialist die dat kan

. Anderhalf jaar geleden heb ik er de wijzerplaat van de snelheidsmeter laten vervangen i.v.m. doorschijnen en de originele rand zit keurig weer op z'n plaats.
17 jan 2008 23:46
er zijn ook weer bedrijfjes die de meters reviseren maar dat schijnt kostbaar te zijn.
19 nov 2008 14:44
Porsche911 schreef:er zijn ook weer bedrijfjes die de meters reviseren maar dat schijnt kostbaar te zijn.
klopt, ik heb net mijn snelheidsmeter bij Casu-Utrecht in Nieuwegein gebracht, voor een revisie, zal inderdaad niet goedkoop zijn, maar zonder is ook zo wat..... Heb trouwens nu ook last van vocht, alleen in de toerenteller, en die is er niet zo gemakkelijk uit te krijgen helaas. Hopelijk verdwijnt het weer...?
19 nov 2008 18:05
Komt volgens mij doordat de achterkant van de klokken in open verbinding staan met de kofferruimte.
Is "normaal" in de zin dat dat veel voorkomt.
19 nov 2008 19:09
lindemans schreef:Komt volgens mij doordat de achterkant van de klokken in open verbinding staan met de kofferruimte.
Klopt en doordat de motor achterin ligt wordt koude, vochtige lucht in plaats van opgewarmde / ontvochtigde lucht gevangen tijdens het rijden.
19 nov 2008 22:31
koffer vol rijst gooien
20 nov 2008 0:17
Grote groene op het glas en dan zonder water wegpoetsen....
Met m'n duikbril lukt het ook!
20 nov 2008 0:22
kom maar met je teller, zal ik er wel eens ín rochelen...
föhn erop, is het probleem een tijdje weg. Als je vocht in je auto hebt (lees: geen verwarmde garage waar hij altijd staat) komt het wel weer terug.
20 nov 2008 0:27
Zou niemand het stiekem al geprobeerd hebben???
20 nov 2008 0:33
Even bij de Belgen navragen...
20 nov 2008 10:03
horn schreef:föhn erop, is het probleem een tijdje weg. Als je vocht in je auto hebt (lees: geen verwarmde garage waar hij altijd staat) komt het wel weer terug.
Klopt, dan is het even weg. Het komt echter niet door het vocht dat in de auto zit, maar dat tijdens het rijden wordt gevangen. Ik heb er alleen "last" van bij kouder/vochtiger weer en het verschijnt pas nadat ik flink wat snelweg-kilometers heb gereden. Niet terwijl de
911 een tijdje stil staat of als ik geen snelweg rijd.
20 nov 2008 10:16
is het dan een idee om te kjke of de rubber aansluiting, onder het rooster, wel goed aansluit op de verwarmings unit.
Ik heb er namelijk geen last van en rij dagelijks, koud, vochtig en geen verwarmde garage.
robert
20 nov 2008 10:26
rob964.c4 schreef:is het dan een idee om te kjke of de rubber aansluiting, onder het rooster, wel goed aansluit op de verwarmings unit.
Een rubber dat niet goed aansluit of door ouderdom niet meer goed afdicht zou de oorzaak kunnen zijn. Ik zal het onze
specialist morgen voorleggen

.
Gelukkig heb ik meer verstand van .....
20 nov 2008 14:59
EriC4C schreef:horn schreef:föhn erop, is het probleem een tijdje weg. Als je vocht in je auto hebt (lees: geen verwarmde garage waar hij altijd staat) komt het wel weer terug.
Klopt, dan is het even weg. Het komt echter niet door het vocht dat in de auto zit, maar dat tijdens het rijden wordt gevangen. Ik heb er alleen "last" van bij kouder/vochtiger weer en het verschijnt pas nadat ik flink wat snelweg-kilometers heb gereden. Niet terwijl de
911 een tijdje stil staat of als ik geen snelweg rijd.
Klopt, bij mij idem!
20 nov 2008 20:28
heb er opvallend veel last van als ik open rij en de zon schijnt. ik denk dan aan condensvorming onder invloed van zon die op de teller schijnt.
23 nov 2008 19:40
Bij mij is het weer gestopt, tellers zijn weer superdroog, ondanks het huidige weer??? Snap het niet, maar mij hoor je niet klagen hoor
24 nov 2008 17:21
Als je de P. binnen stalt is het daar relatief vaak erg droog t.o.v. de momenteel lage temperaturen buiten. Misschien heeft het daarmee te maken.
24 nov 2008 21:21
heb hier ook last van. grappig om te lezen dat ik niet de enige ben. Ook met de kap dicht trouwens. Ik denk inderdaad dat, zoals hierboven aangegeven, er nauwelijks warme lucht binnenkomt vanwege plaatsing motor aan acherzijde. De verwarming zou eigenlijk ook even achter de tellers langs moeten blazen, dan was dit euvel gauw verholpen..
(maar ja, wel mooi excuus richting oom agent: 'ik zag ech niet dat ie al 240 ging, echt niet, kijkt u zelf maar, enkel mist bij de meter

').
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.