Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

11 dec 2008 23:13

amandus schreef:997S weegt 1420 kg , sorry hoor , maar is dat te vet :?: :!: :?: , ik snap niet waar het naar toe gaat met deze off tpic dicussie ....

993 weegt bj 95 1370 kg
993 4S weegt bj 95 1450 kg

De ferrari 430 weegt 1350 kg , voor het referentie kader
:shock: Ik ben er van overtuigd dat ik laatst ergens, meen op het www gelezen had dat de 997 1530 kg woog?!?!?! Zoals jij zeg valt het me ontzettend mee!

12 dec 2008 0:22

Aangezien ik zelf ook in dit budget area zit/zat, alle genoemde Porsches op een moment wel heb overwogen (of gehad) en een 550 Spyder niet met een strak gezicht kan aanraden voor dagelijks gebruik zou ik voor het genoemde budget absoluut gaan voor een Boxster S (moderne techniek, vermogen, cabrio, minste consessies naar mijn bescheiden mening.......... O en ga dan gelijk voor een Tip while your at it). Voor dagelijks gebruik rijd ik Audi trouwens :wink:

12 dec 2008 8:35

gast schreef:
wolf schreef:de 911 was een sportwagen, gast. zijn veel te vet geworden.


Te vet voor jouw wallet misschien :?: Niet jippie bedoeld hoor, maar als een 911 geen sportwagen meer is wat dan wel :uh:


Bijval , straks gaan we vertellen dat een transsexueel een echte vrouw is 8)

12 dec 2008 9:48

@ The Huge, dat vind ik toch wel een stap achteruit Wink De Q7 vind ik erg lelijk, maar zo heeft een ieder zijn mening! De RS4 daarentegen vind ik wel mooi, bruut en lekker Cool Shocked Wink


Tja, als je op je 27e om het jaar a 2 jaar een stap vooruit wilt doen qua auto's, waar eindigt het dan? Ik vind een RS4 ook vetter, bruuter en mooier, maar aangezien ik door een zakelijke groei, niet meer alles in de RS4 kreeg, rij ik nu met een hele grote glimlach in die lelijke Q7 rond.. en staat er volgend jaar misschien wel een nieuwe RS6 .....

12 dec 2008 10:02

gast schreef:
wolf schreef:de 911 was een sportwagen, gast. zijn veel te vet geworden.


Te vet voor jouw wallet misschien :?: Niet jippie bedoeld hoor, maar als een 911 geen sportwagen meer is wat dan wel :uh:


niet jippie bedoeld hoor, maar ik heb er tenminste een. en sportwagens moeten snel en licht zijn, niet voorzien van teveel luxe en allerlei electronica om slechte chauffeurs te beschermen. cf lotus, tvr. vin ik.

12 dec 2008 10:10

is jou mening en je goed recht hoor.. :wink:

12 dec 2008 10:36

TheHuge schreef:
@ The Huge, dat vind ik toch wel een stap achteruit Wink De Q7 vind ik erg lelijk, maar zo heeft een ieder zijn mening! De RS4 daarentegen vind ik wel mooi, bruut en lekker Cool Shocked Wink


Tja, als je op je 27e om het jaar a 2 jaar een stap vooruit wilt doen qua auto's, waar eindigt het dan? Ik vind een RS4 ook vetter, bruuter en mooier, maar aangezien ik door een zakelijke groei, niet meer alles in de RS4 kreeg, rij ik nu met een hele grote glimlach in die lelijke Q7 rond.. en staat er volgend jaar misschien wel een nieuwe RS6 .....
Dat is beter :wink:

12 dec 2008 12:16

wolf schreef:
gast schreef:
wolf schreef:de 911 was een sportwagen, gast. zijn veel te vet geworden.


Te vet voor jouw wallet misschien :?: Niet jippie bedoeld hoor, maar als een 911 geen sportwagen meer is wat dan wel :uh:


niet jippie bedoeld hoor, maar ik heb er tenminste een. en sportwagens moeten snel en licht zijn, niet voorzien van teveel luxe en allerlei electronica om slechte chauffeurs te beschermen. cf lotus, tvr. vin ik.


Klinkt natuurlijk fantastisch ....lotus 4 cilinders , TVR als je deurklink kan vinden en er geen knoppen zijn afgevallen of het raam niet meer omhoog gaat .....waarom rij jij een Porsche vraag ik me dan af
:?:

12 dec 2008 12:50

OOOoooooHHHHhhhhhh da is ht , thnx gast 8)

12 dec 2008 13:08

ik denk alleen dat hier een discussie ontstaat door verschil van idee van sportief/race.

een 996 en 997 zijn ook sport auto's
het gewicht van e 996 of 997 vind ik niet echt hoog, neem mijn 964.C4 1414 kg met 250 pk.
dan zijn de nieuwere modellen toch sportiever kwa pk per kg.

aan de andere kant een oudere porsche of modernere zonder computer gestuurde hulpjes komt misschien wat meer race achtig over en zou je eerder het rijders gevoel bestempelen.

elke 911 (want daar ging het hier over) is naar mijn idee een sporieve auto zeker in de tijd dat ze gebouwd zijn.


EN NOU WEER LIEF DOEN TEGEN ELKAAR

robert

12 dec 2008 13:18

Gaan we doen Rob , dank voor de onderbouwing .

Laatste opmerking , gelukkig kunnen de compu spulletjes uit gezet worden , echter deze zijn wel zo mooi afgestelt dat het bijna nooit hoeft :idea:

12 dec 2008 13:40

ik zou wel kunnen leven met die moderne techniek, de kans dat het mij tegen werkt is 0 denk ik,

ik dacht, nee ik wist het vroeger zeker, dat ik net zo als schumacher reed,
alleen nu ben ik er wel achter dat dat niet helemaal klopt. :oops:


robert

12 dec 2008 13:43

rob964.c4 schreef:ik denk alleen dat hier een discussie ontstaat door verschil van idee van sportief/race.

een 996 en 997 zijn ook sport auto's
het gewicht van e 996 of 997 vind ik niet echt hoog, neem mijn 964.C4 1414 kg met 250 pk.
dan zijn de nieuwere modellen toch sportiever kwa pk per kg.

aan de andere kant een oudere porsche of modernere zonder computer gestuurde hulpjes komt misschien wat meer race achtig over en zou je eerder het rijders gevoel bestempelen.

elke 911 (want daar ging het hier over) is naar mijn idee een sporieve auto zeker in de tijd dat ze gebouwd zijn.

EN NOU WEER LIEF DOEN TEGEN ELKAAR

robert

Ik onderstreep je verhaal volledig. Vooral dat het gezellig moet blijven.

Verbaas me overigens wel over het gewicht van je 964. Had ik niet gedacht ondanks 4wd. Maar zal je ongetwijfeld niet een gebrek aan sportiviteit geven natuurlijk 8)

12 dec 2008 13:58

Het mooie van een moderne 911 met al zijn computers en electronica is dat je het ook UIT kan zetten. :idea:

12 dec 2008 15:06

ASW schreef:Ik onderstreep je verhaal volledig. Vooral dat het gezellig moet blijven.

Verbaas me overigens wel over het gewicht van je 964. Had ik niet gedacht ondanks 4wd. Maar zal je ongetwijfeld niet een gebrek aan sportiviteit geven natuurlijk 8)




:lol: 8) des te knapper dat ze nog zo hard meelopen met de 996jes :twisted:


robert

12 dec 2008 15:08

gast schreef:
amandus schreef:.....waarom rij jij een Porsche vraag ik me dan af
:?:


Om lekker te kunnen zei, uh, plassen... snap dat dan Amandus :lol: :wink:


maak je toch niet zo dik gast. ieder zijn meug. ik hou van ouderwetse lichte snelle rijderswagens, jij van die nieuwe meuk. jij kan je kont verwarmen, ik niet. no problemo. :flower: :wink:

12 dec 2008 15:11

Stoelverwarming kan je ook naderhand inbouwen :wink:

Afbeelding

12 dec 2008 15:14

rob964.c4 schreef: :lol: 8) des te knapper dat ze nog zo hard meelopen met de 996jes :twisted:


robert


Inderdaad zeg want in principe is dat op papier niet zo.

Hoewel 996 mijn eerste P is ben ik een grote fan van 964/993, vooral de Turbo's natuurlijk :)

12 dec 2008 15:37

gast schreef:
weet nu al dat ik ooit een 911T zal kopen

Oud rij en koop je vanwege de charme, vanwege de heritage en de bouwkwaliteit
:twisted:

Heel goed! Msch zelfs een "S-je"?

12 dec 2008 16:14

ik dacht niet dat je het zou merken scheetje :flower:

12 dec 2008 16:42

Mijn 550 heeft zelfs stoelverwarming.....

12 dec 2008 17:21

wolf schreef:niet jippie bedoeld hoor, maar ik heb er tenminste een. en sportwagens moeten snel en licht zijn, niet voorzien van teveel luxe en allerlei electronica om slechte chauffeurs te beschermen. cf lotus, tvr. vin ik.


Wat doe je dan in een 911, behoudens en aantal speciale derivaten (RS, GT3) is een 911 nooit als hardcore sportwagen bedoeld. Weet je nog, een golftas moest in het vooronder passen. Het is juiste de combinatie van dagelijkse inzetbaarheid en sportwageneigenschappen die de wagen zo bijzonder maken. En een Lotus of TVR, dat kan je niet menen, volkomen onvergelijkbaar met een 911, en dat hoeven we het niet eens te hebben over de beroemde bouwkwaliteit . En trouwens, Lotus, veel te zwaar, een donkervoort dat is een echte sportwagen :wink:

12 dec 2008 17:37

Ach wat is je definitie van "sportwagen". Volgende Van Dale is een sportwagen een "bijzonder snelle auto". Ik vind m'n 911 best bijzonder snel. :wink:

12 dec 2008 17:44

MarkS schreef:Ach wat is je definitie van "sportwagen". Volgende Van Dale is een sportwagen een "bijzonder snelle auto". Ik vind m'n 911 best bijzonder snel. :wink:


Een beetje Golf Diesel is tegenwoordig net zo bijzonder snel als veel oudere 911-s op dit forum....

12 dec 2008 17:50

Ik heb ook een 3.2 gereden en nu een 993 maar ik ben die Golf dieseltjes van jou nog niet tegengekomen. Misschien moet je het gas wat dieper intrappen. Knappe Golf diesel die hem dan bijhoudt.
Plaats een reactie