Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 feb 2009 0:57
In mijn geval wel, jammer dat er geen technisch onderbouwde verhalen worden geplaatst. Kijk bij mijn BMW tikken de hydraulische klepstoters s'morgen weleens waarschijnlijk met een 10W zal dat iets minder worden maar het is maar 3 sec en niet schadelijk dus (dus ff iets meer klepspeling!)
Voor de 3,2 is dit niet van toepassing heeft n.l geen hydr klepbekers!.
Dit is mijn verhaal er kunnen andere meningen zijn. Mij kunnen ze ook niet op een andere gedachte krijgen(stijfkoppig!)
07 feb 2009 10:22
Hee! Dat is opvallend. Ik heb ooit in een 626 gereden en had daar vaak last van tikkende klepstoters. Dat trad op nadat ik van de snelweg kwam en dan met warme motor en dus dunne olie voor het stoplicht stond te wachten. De olie werd dan uit de stoter(s) geperst. Eigenlijk moest deze vervangen worden, maar dat werden er dan gelijk 16 en het was een hele oude wagen, dus ik had daar geen zin in. Toen werd aangegeven door de garage dat ik er dunnere olie in moest doen omdat de klepstoters niet goed gevuld werden. Ik redeneerde juist anders door er dikkere olie in te doen, zodat ze minder snel leegliepen...
07 feb 2009 17:45
dikkere !!!!!we hadden het over het getal voor de W het getal ernaar geeft iets aan over de visco bij warme motor. Of een ..W50 in dat geval geholpen zou hebben ik denk het niet, wel was deze olie dikker geweest!
07 feb 2009 17:48
Check!!!
07 feb 2009 21:51
Toch wel Elven! maar dan moet het al een goed verhaal zijn. Jammer dat jij niet wat technisch inbreng hier gaat ventileren.
08 feb 2009 1:00
Voor wat betreft het peilen/pijlen
dit draadje lezen
08 feb 2009 2:10
Mijn relaas kwam
HIER vandaan.
Daar staat o.a. dat bij een te
dunne olie de smeerfilm zal afbreken bij een te hoge belasting.
Voor hoge belasting dus eerder een ...W50 dan een ...W40 nemen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.