Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

18 maart 2009 19:50

Joost Houben schreef:Wat gaat de opvolger van de 993 worden? 964 of ouder? anders ga je er waarschijnlijk nog meer op afschrijven als op je 993.

Ik denk dat de waarde van alle luchtkoelers ook hoog gehouden worden door de markt in duitsland daar zijn ze er nog erg van gecharmeerd.
Ik heb de 993 4 jaar gehad en niet op afgeschreven. :wink: Maar als opvolger was de bedoeling een 997 over een jaar of 2.
Hoewel ik daar aan begin te twijfelen.Die nieuwe zijn misschien gewoon te goed voor mij.
Ik heb nu bijv. een A6 avant 3.2 quattro gekocht.En begrijp me niet verkeerd, superauto maar alles gaat zo makkelijk dat wil het een beetje spannend worden je behoorlijk tekeer moet gaan. :?
Hetzelfde ben ik toch ook een beetje bang voor met een 997.

Met de 993 en ouder heb je toch altijd een beetje de spanning dat het toch een beetje "tricky bastards" zijn en dat maakt het voor mij dan wel weer leuk. :drive:

18 maart 2009 20:50

ppp 356 schreef:Zo denken veel Porschisten, de 993 is ook niet met groot enthousiasme onthaald, volgens mij ook de reden dat hij niet lang geproduceerd is. Zou me niet verbazen dat de 993 de 911 is die de kortste productietijd heeft meegemaakt.


:?: :?:

Ieder z'n mening hoor maar kijk wel even naar de feiten. Porsche verkocht ruim 16.000 94 993'en 20.000 95'ers, geen slechte cijfers en vergelijkbaar met de 964. En de 993 bleef zoals zoveel 911'en in die tijd ruim vier jaar in productie.

De redenering dat een 997 een concurrent kan zijn van een 997 volg al helemaal niet. Totaal ander publiek. Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.

Dit draadje ging trouwens over 996 prijzen :lol:

18 maart 2009 21:10

Peter 993 schreef: Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.

deze staat uiteindelijk voor denk zo'n 55k in nederland op je stoep.
En dan vind je ze nog wel goedkoper maar dan is het een USA of Roemeen ofzo.

maar goed.... ze worden behoorlijk betaalbaar dus.

moe...

18 maart 2009 23:00

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de 996 discussie. Zowel de 996 als de 997 zijn moderne autos waarvan er volop geproduceerd zijn. Er is geen automerk te bedenken die momenteel zijn occasionprijzen voor autos tot 8 jaar oud (zijnde niet klassiek) in stand weet te houden.

De autos die tegen spotprijzen worden aangeboden zijn zo goed als zeker van een particulier met gratis aangeboden arbeidstijdverkorting, of van een bedrijf die de financieringsstrop enigens strakker om de nek begint te voelen. Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.

Helaas hebben de meeste autokopers ook iets in te ruilen en wordt het aankoopvoordeel daar weer direct ingeleverd.

Iedereen die zich op dit forum haast lachend uitlaat over de waardedaling van de 996 en 997 ten opzichte van de 3.2, 964 of 993: Doe je voordeel ermee! Praatjes vullen geen gaatjes! Ga eens lekker langs het autobedrijf om een inruildeal te bespreken. Ben benieuwd hoe waardevast de oudje gebakjes dan blijken te zijn!?

Zo, ik ben het kwijt...

19 maart 2009 0:52

Voor mijn oud gebakje krijg ik momenteel +35% na 4jaar, voor mijn nieuwe , een van -40% op 1.5jaar(997 4s) en een van -60% op 1.5 jaar(Cayenne Turbo).

19 maart 2009 4:20

Dus Paul, doe er je voordeel mee..... en verkoop dat oude gebakje :mrgreen:

19 maart 2009 10:46

Als we allemaal zo denken, is er ook geen tweedehandsmarkt meer.

Zou ook dom zijn van iemand om de aanschaf van een nieuwe wagen als investering te zien. Als ik dat zou denken, kon ik al lang geen nieuwe wagens meer kopen :roll:

Re: moe...

19 maart 2009 10:53

joep schreef:Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.



Een nieuwe Mercedes van EUR 80.000 nu voor EUR 60.000?

Joep, heb je hier concrete voorbeelden van?

25 % korting lijkt me wel errug veel.

19 maart 2009 11:10

De E-klasse moet wel lukken aan -25%, de nieuwe E staat volgende week in de showroom en er zijn nog voldoende van het oude type op voorraad.

Heb nog niet lang geleden een SLK en G-klasse besteld aan respectievelijk -18% en -15%.

19 maart 2009 11:16

Ik heb precies 1 jaar geleden een nieuwe e gekocht, nu krijg ik daar nog de helft voor. Op de nieuwe Range Rover sport krijg ik dik 25% korting. De vorige E gaat omdat er nu het nieuwe model komt, weg met 40% korting, dus mijn inruil viel nog mee.

19 maart 2009 11:25

Heb hier vanuit mn "office" uitzicht op een 993 cabrio en een 996 (3.4) op de parkeerplaats, echt geen lelijke auto`s.. maar wetende dat mn 964 nog in de stalling staat zie ik mij die nog niet inruilen op een van deze 2... Vind mn "ouwe meuk" er gewoon ruiger uitzien 8) 993 voorkant kan ik nog steeds niet mooi vinden, en de voorkant van een 996 is op zich wel mooi..maar voor een Boxster, niet zoals een 911 eruit hoort te zien..dus wordt waarschijnlijk 10 jaar doorsparen voor een 997 :lol:

19 maart 2009 11:58

gast schreef:Moet je maar geen nieuwe auto's kopen :!: Slechtste investering die je kunt doen :idea:


Ach bedrijfsmatig is dit goed te doen, je kan hem flink afschrijven.
Heb mijn Touring 3 jaar terug gekocht (een super auto) en geniet er enorm van :!:
Betaalde er 65 k voor en wat zal hij nu waard zijn, minder als de helft :?:
Kijk alweer voorzichtig naar wat anders, mooie A4 of i.d. :shock:
Zijn wel de krenten uit de pap.

19 maart 2009 13:49

zo is dat...Of je brengt het naar de belasting,en dan krijg je een schouderklopje van "goe gedaan jochie" of je koopt er wat leuks voor jezelf voor.

Moet je natuurlijk wel winst maken.......in deze tijden :oops:

19 maart 2009 14:19

molen934 schreef: Ach bedrijfsmatig is dit goed te doen, je kan hem flink afschrijven.


Is goed voor de cashflow maar het blijven kosten..... :wink:

19 maart 2009 14:26

HenkC2C schreef:
molen934 schreef: Ach bedrijfsmatig is dit goed te doen, je kan hem flink afschrijven.


Is goed voor de cashflow maar het blijven kosten..... :wink:


Hoor eens een kenner :idea:

19 maart 2009 15:29

HenkC2C schreef:
molen934 schreef: Ach bedrijfsmatig is dit goed te doen, je kan hem flink afschrijven.


Is goed voor de cashflow maar het blijven kosten..... :wink:


Valt in België best mee :mrgreen:

19 maart 2009 15:46

gast schreef:bedrijfsmatig een auto van meer dan ton rijden :roll: en dus 25K per jaar aftikken. Ik vindt het nogal wat.
:shock:


Marcel,
Zal ik jou eens in je oor fluisteren wat een verse Terberg 5 asser met opbouw kost :oops:
Maar hij doet zijn werk SUPER :idea:
Zie foto Cobouw :idea:

19 maart 2009 16:24

gast schreef:bedrijfsmatig een auto van meer dan ton rijden :roll: en dus 25K per jaar aftikken. Ik vindt het nogal wat.
:shock:


Hangt van de firma af.

Je hebt ook firma's die een helikopter of Jet helemaal niet duur vinden.

19 maart 2009 16:34

duur is relatief.

19 maart 2009 16:58

iets wat je niet kunt betalen,dás pas duur.

19 maart 2009 17:04

mijn opa wist het al..het gaat om de duit en de fluit...

19 maart 2009 17:32

ken alleen een tandarts arrest mbt een prive vliegtuigje; dat een auto van de zaak niet zou mogen lijkt me sterk :?

19 maart 2009 18:56

helaas.... :wink: zou ook niet weten wat daar verstandig aan was met 95% prive-kms en een enkele zakelijk.

19 maart 2009 21:35

gast schreef:en de kans is groot dat het helemaal niet mag. Is toch zo'n tandarts arrest ooit geweest? Die had een Ferrari zakelijk. Mocht mooi niet! ( tandarts hoeft geen km's voor zijn werk te maken was dacht ik het oordeel)


Als hij netjes z'n bijtelling betaald zullen ze dat niet erg vinden in Apeldoorn lijkt me.

19 maart 2009 22:58

Ik zit met mijn vrouw in een maatschap en zit daarnaast ook nog in een vennootschap. Wij mogen twee auto's op de praktijk zetten. Zolang je maar bijtelling betaalt vindt de fiscus dat prima. Wij rijden ook voornamelijk privékilometers en maar weinig zakelijk. Daarnaast heb ik ook gewoon een fiets op de zaak gezet. Was geen probleem.
Plaats een reactie