Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Ook mooi

09 apr 2009 16:56

Precies en daar staat heel duidelijk:
The S70/2 was a complete redesign from M70 with no common parts.

De S70/2 zit in de McLaren F1.

Daarbij, de informatie die nu beschikbaar is spreekt van een N74 in de nieuwe 760 die ook weinig tot niets gemeen heeft met z'n voorgangers.
Developed as a completely new engine from the ground up, the turbo V12 delivers 544 horsepower at 5,000 rpm and 553 pound-feet of torque from just 1,500 rpm.
Bron

Re: Ook mooi

09 apr 2009 17:43

Alleen gemeen dus : beiden een 12 cilinder 6 liter ,


F1:
V12 – 60° - 48V

BMW :
V-12
60.0° V-hoek
DOHC
48 Totale kleppen
4 kleppen per cilinder

N74 wil volgens mij zeggen de 4e editie van de V12 IMHO

Re: Ook mooi

09 apr 2009 18:41

Precies, net zoveel gemeen als met de gemiddelde AM 6 liter V12 of Mercedes 6.0 V12 (M120). :wink:

De V12 in de F1 was een custom design en nog maar een quote:
It is actually closer to an S50B30 engine from the E36 M3
.
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 apr 2009 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Ook mooi

09 apr 2009 18:51

DE 372 KM/H GT

BMW’S WAPEN VOOR WORLD SPORTS CAR RACING TEGEN
PORSCHE, MERCEDES EN THE REST OF THE BEST

Gecreëerd na een gesprek in 1988 tussen McLaren-directeuren die hun eerste – en naar later bleek enige – Grand Prix van dat seizoen hadden verloren, zette de McLaren-BMW F1 ongeëvenaarde ijkpunten voor de prestaties van productie straatauto’s. De F1 was een constructie van koolstofvezel vlieggewicht chassis en carrosseriepanelen en haalde in straatuitvoering 103 pk/liter uit zijn magnifieke door München gebouwde V12.
De laatste McLaren F1-BMW voor de openbare weg werd gebouwd in de herfst van 1997. Een $ 957.770 dure auto die alledaagse veronderstellingen over superprestaties en –prijzen tot nieuwe hoogtes stuwde, maar er commercieel niet in slaagde meer dan een derde van de geplande productie van 350 stuks te behalen, en McLaren geen winst opleverde.
Uitgerust met een uitontwikkelde BMW Motorsport twaalfcilinder (code S70) en met zijn 6 liter inhoud worstelend tegen 40 °C hete omgevingslucht op de Italiaanse kombaan van Nardo (eigendom van Fiat, het moederbedrijf van Ferrari), herschreef het McLaren F1 prototype het boek met de regels. Zelfs met een BMW V12 die 50 pk minder leverde dan de versie met 627 pk die van maart 1994 tot juni 1997 aan het publiek werd verkocht, werd de "Big Mac" via computer telemetrie geklokt op 372 km/h.
Dat was 29 km/h sneller dan tijdgenoten zoals de Ferrari F40, de Lamborghini Diablo, of de met vier turbo’s uitpuilende Bugatti EB 110. Ongeveer 381 km/h was de verwachting voor een volledig opgefriste McLaren-BMW in straatvorm, maar deze McLaren betekende meer dan alleen zuivere baansnelheid.
Ontwerper Gordon Murray, die het Brabham chassis ontwierp rond BMW’s Grand Prix kampioenschapswinnende turbomotor "wilde altijd al een sportauto ontwerpen sinds ik een kind was. Ik raakte op het zijspoor van de racerij, maar toen ik 15 jaar oud was, had ik tekeningen gemaakt van een middenmotor sportwagen met drie stoelen en een centrale rijpositie. Dat is eigenlijk het hele concept van de F1 die we voor de straat bouwden, en die we momenteel [zomer 1997] blijven ondersteunen in het FIA GT kampioenschap voor Sports Cars, met BMW Motorsport als ruggensteun".
Het prijskaartje en de relatief lage prijs voor een Ferrari F40/F50 (nooit gedacht dat ik dat nog eens zonder te lachen zou opschrijven) hield de vraag naar showroom McLaren-BMWs beperkt tot 86. Nog eens 14 GTRs waren alleen voor de racerij – dus officieel waren het totaal 100 stuks bij het sluiten van de markt (officieel, want de eerste twee McLaren prototypes van de straatauto hadden, naast BMW-mechaniek, het betrouwbare Ultima chassis, en die zijn misschien meegerekend bij het eindtotaal).

Dit zegt denk ik genoeg Jort :wink:

Re: Ook mooi

09 apr 2009 19:04

De V12 uit de McLaren F1: custom designed, geen onderdelen gemeen met de M70 V12 uit de BMW serie, qua techniek dichter bij de 6 in lijn uit de M3 E36 dan diezelde M70, dan kun je met de beste wil van de wereld niet vasthouden dat de geblazen V12, waarvan we niet eens weten of die overeenkomsten heeft met de oudere BMW M70 motoren, ook in de McLaren ligt. :wink:

Da's net zoiets als vaststellen dat ik een chimpansee ben, omdat .. etc. :mrgreen:

Nog één quote:
M8
One of BMW's best-kept secrets is the canceled BMW M8 Prototype. Originally envisioned as a Ferrari competitor, only a single prototype was ever produced, equipped with a special 550 bhp (410 kW) version of the S70 engine, essentially a bored out version of the M70 with experimental multi-valve cylinder heads. A common misconception is that this engine eventually ended up in the McLaren F1. However, when this was suggested to McLaren's designer Gordon Murray, the idea was rejected because the engine was overweight and too long for the McLaren F1. A whole new engine was designed which has a closer resemblance to the later Euro S50B30 BMW M3 engine.


Bron
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 apr 2009 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Ook mooi

09 apr 2009 19:31

Wat het chimpansee zijn betreft ....je komt wel uit Groningen :mrgreen: :thumleft:

Re: Ook mooi

10 apr 2009 22:02

AfbeeldingAfbeelding

Re: Ook mooi

11 apr 2009 11:04

Aston Martin DB2 Mark lll
Afbeelding

Re: Ook mooi

11 apr 2009 11:30

Gelukkig we zijn weer ON Topic.......... :|

The 1961 Chevrolet Corvette Mako Shark (XP-755 Shark) show car
Afbeelding

1993 Corvette Stingray Coupe
Afbeelding

Re: Ook mooi

12 apr 2009 9:03

Afbeelding

Deze auto staat overigens te koop bij Theo Jansen.
Zag hem er onlangs mee naar de RDW gaan voor het kenteken.
WAT EEN ONWIJS GAVE BAK :!:

Re: Ook mooi

12 apr 2009 9:19

Wiesmann toch? Wow! Zal ook niet goedkoop zijn :shock:

Re: Ook mooi

12 apr 2009 9:22

Lijkt er wel op idd, is dit onderhuids niet een m3? wel een erg gave bak om te zien 8)

Re: Ook mooi

12 apr 2009 9:48

lijkt wel een beetje op een Z4 :!:

(zoek de 10 verschillen :idea: :mrgreen: )

Re: Ook mooi

12 apr 2009 10:32

horn schreef:Wiesmann toch? Wow! Zal ook niet goedkoop zijn :shock:



Afbeelding

180K , is dan ook met 4200 km praktisch nieuw.

Re: Ook mooi

12 apr 2009 13:09

Ik stond naast Theo bij de verkeerslichten en zag echt alle andere mensen om me heen met verdraaide nekwervels in hun auto zitten. 8)

Re: Ook mooi

15 apr 2009 1:27

Ook leuk, Jaguar XJ12 Coupe 12cyl. 1976

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Ook mooi

15 apr 2009 10:40

die blauwe is vetttt 8)

Re: Ook mooi

15 apr 2009 10:49

Italiaans stuurtje in een op en top engelse auto... :wink:

Re: Ook mooi

15 apr 2009 11:16

De XJ is altijd een knappe wagen geweest. De laatste is onlangs van de band gerold:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11416/Vaarwel-Jaguar-XJ

Afbeelding
Wacht met een bang hart af naar de komst van zijn opvolger...

Re: Ook mooi

17 apr 2009 15:12

Ferrari 365 GTB/4 'Daytona' Competizione GR.IV Afbeelding

Re: Ook mooi

17 apr 2009 18:36

Heeft u ook stickers....... :mrgreen:

Re: Ook mooi

18 apr 2009 11:24

Lotus Elite

Aiiiii
Afbeelding



En zo ongeveer zou die er voorheen moeten hebben uitgezien.
Afbeelding

Re: Ook mooi

21 apr 2009 23:30

Al eerder voorbij gekomen, maar deze foto's volgens mij nog niet.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: Ook mooi

22 apr 2009 0:46

Wimpie77 schreef:
amandus schreef:rararara Afbeelding


AM?

ik weet niet wat dit kost, maar als ik het geld had, was dit van mijijijijij :arrow: mijijij :mrgreen:

kijk eens naar die lijnen, pure porno :mrgreen:

Re: Ook mooi

23 apr 2009 11:56

Afbeeldingvet 8)
Plaats een reactie