Ook nog even stilgestaan ?
Beetje triest : Gister avond tegen 20.00u even gestopt voor een kruispunt ivm herdenking.
2 agenten lopen nadat de stadsverlichting exact om 20.00 ging branden, van de ene naar de andere auto, en praat met de bestuurders. Beetje raar dacht ik, iedereen staat plechtg stil, en zij lopen maar druk te doen.... Luisterend naar de auto-radio speelt om 20.02 het Wilhelmus, en gaat de straatverlichting weer uit. Ik wil wegrijden maar oom agent springt voor de auto en begint te gebaren... Ik vraag hem wat loos is, en krijg een reprimande

De 2 min stilte gingen in, en hij vroeg mij even beleefd te wachten. Echter tijdens dit praatje zegt de autoradio luid en duidelijk "De 2 min stilte zijn traditiegetrouw voorbij om 20.02, als het Wilhelmus begint...." agent had zich vergist, en het verkeer van 20.02 tot 20.04 stilgelegd. Geen excuus, wel een rood hoofd onder z'n helm.
imho mag een wetsvertegenwoordiger die hier werd neergezet e.e.a. goed te regelen toch wel weten wanneer.....of zie ik dat verkeerd ?
Mogguh trouwens