Maarten schreef:Toch is het in deze ook belangrijk hoe lang hij achter je aan heeft gereden. Ze moeten je minimaal 500m volgen. En als jij op je top 50km te hard reed dan moet het gemiddelde over die 500m lager liggen...
Dat is dus ook mijn beste argument tijdens mijn verdediging/bezwaar, omdat de agent mij naar eigen zeggen vanaf de stoplichten gevolgd heeft. Ik heb even gerekend via Google Earth en via de teller van mijn auto, de afstand vanaf de stoplichten (daar stond ik eerst nog stil voor rood) tot aan mijn bestemming (daar sta ik dus alweer stil) is een rechte stuk weg van +- 600m. Ik heb even gepiekt (paar seconden), waarvan hij zegt dat dit 117 km/u was (dat zag hij op zijn geijkte motorteller, dus dat had ik dan ook minstens gereden

) en daar hij heeft hij mij op bekeurd. 2x correctie eraf, hou je 110 over op een weg buiten de bebouwde kom waar je 60 mag. Slaat nergens op natuurlijk, maarja op dat moment heb je daar niets tegen in te brengen (gelukkig was hij zelf alleen, dat scheelt ook weer). Maargoed, heb jij ergens een officieel document o.i.d. waarin staat dat de richtlijn minimaal 500m is? Dát kan ik dus nergens vinden, en sommigen zeggen dat een agent ook een piekmeting mag gebruiken. Ik heb in ieder geval al 2 WOB verzoeken de deur uitgedaan, want in het procesverbaal moet dus wel staan over hoeveel meter hij mij gevolgd heeft en wat de onderlinge afstand was, en ik denk dat hij dit niet hard kan maken.
Zie ook (bij 4.4)
http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht/verkeer_en_vervoer/@150608/aanwijzing_8/ Verder kunnen we beter hier weer on-topic gaan, er zal hier vast wel ergens een "ben je genaaid door oom-agent" topic zijn.