26 jun 2009 17:19
26 jun 2009 17:43
gast schreef:zie links van het forumgeheugen die nu ongetwijfeld gaan komen
26 jun 2009 19:10
GerbenJ schreef:Wat een ellende. Wás dat een 996 3.4 liter motor?bully schreef:.....plof.......
26 jun 2009 20:42
26 jun 2009 20:55
26 jun 2009 21:11
Paul II schreef:Nee Gerben, dat was een motor van een Boxster
26 jun 2009 21:27
26 jun 2009 22:31
26 jun 2009 22:51
26 jun 2009 22:53
26 jun 2009 23:05
26 jun 2009 23:13
27 jun 2009 23:31
28 jun 2009 0:34
ben toch benieuwt naar de collage......gast schreef:Leuk een opsomming van wat er kapot kan gaan aan motoren.Ik heb eens een krukas doormidden gebroken ook diverse andere gaten in het carter gezien waar wat onderdelen door ontsnapt waren.
Ieder heeft dat soort problemen. En dan een foto van een gebroken krukas zodat iedereen denkt dat dit een zg plof motor isdaar scheurt een stuk uit de cilinderwand aan de bovenkant van de cilinderbus)
28 jun 2009 3:18
gast schreef:...En dan plompverloren een foto van een gebroken krukas op het forum zetten zodat iedereen denkt dat ie van een 3.4 is...
The factory KNEW these engines had issues, this isn't the same company that created the 356 and 911
28 jun 2009 9:58
Jeroen914 schreef:unsubscribed...
30 jun 2009 0:23
30 jun 2009 10:50
30 jun 2009 23:40
01 jul 2009 0:05
Other failures are more down to use and time (cracked liners - as the bores will always drift oval but how quick depends on the quality of that casting and the useage) and cracked heads probably down to rapid heating cycles through driving too fast too soon on a cold engine.
01 jul 2009 1:51
gast schreef:...Hieruit blijkt o.a. maar weer dat de 996 motor wel degelijk te reviseren valt...
01 jul 2009 9:59
gast schreef:laatste bijdrage van Hartech op Pistonheads over de 996 problematiek:
...
Some form of reliable protection resonably priced is the answer allowing owners to benefit from these great reasonably priced cars and cover the cost of a failure (or most of it) in case they are unlucky.
01 jul 2009 11:24
01 jul 2009 11:41
gast schreef: In mijn jaren als monteur ook diverse andere merken met gaten in het carter gezien waar wat onderdelen door ontsnapt waren.
Ieder merk heeft dat soort problemen.
01 jul 2009 12:31
Hartech schreef:As an indication - we are now about twice as busy as a year ago and in fact have recruited two more technicians and built a second dedicated engine rebuild room for them and can only just cope - so I think the numbers are increasing but the drama is dying down.
Initially failures were in my opinion mainly down to increased tolerances and poor design in some areas. Increasing tolerances results in cheaper components and most are made mid tolerance so fit just as nicely as the older models. However in every batch there is one where the mix of sizes is poor and that one fails prematurely.
gast schreef:Het gaat er om dat specialisten als bijv. Hartech en Autofarm een M96 motor moeiteloos kunnen reviseren...